E nummers

Ander

E nummers

Bericht door Ander »

op verzoek van Albion
henriët

Re: E nummers

Bericht door henriët »

Ander schreef:op verzoek van Albion
:haha :haha :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion

Bericht door albion »

Ik lees het volgende en wil dat graag doorgeven want ik vind dit erg belangrijk.

E 123 Amarant (kleurstof)
Heel gevaarlijk! In de VS en de voormalige Sovjet-Unie is de verbinding verboden, daar het als kankerverwekkend geldt.

E 420 Sorbitol
Glansmiddel en zoetstof dat bloedsomloopstagnerend is. Bovendien slecht voor de huid.

E 951 Aspartaam (zoetstof)
Hieronder treft u een aatal bijwerkingen van het gif Aspartaam. We hebben hier helaas niet voldoende plaats om overige effecten te vermelden:
Bekende bijwerkingen: hoofdpijn, darmaandoeninge, diarree, buikpijn, slapeloosheid, gewichtstoename, hyperactiviteit, concentratiegebrek, slechter zien, gehoorstoornissen, verhoogde gevoeligheid voor lawaai, pijnlijke gewrichten, krampen, chronische vermoeidheid, walle, huidreacties en verschillende onverklaarbare soorten jeuk, haaruitval, verkoudheden, tandaandoeningen, terugtrekken van het tandvlees, constant gevoel van kou hebben, enz, enz, enz.! (Ik let hier zelf erg op!)

E 950 Acesulfaam
Synthetische zoete smaakversterker die 200 keer zoeter is dan suiker. Dit additief wordt eg vaak gebruikt in kauwgom, frisdranken, snoepjes, industriële banketbakkers producten, desserts, sommige melkdranken en zoveel andere producten dat het onmogelijk is om ze allemaal te vermelden. Het wordt sinds 1988 door de FDA (Food and Drug Administration) toegestaan hoewel het niet grondi onderzocht is. Dit additief heeft een bittere nasmaak, waardoor het vaak in combiatie met aspartaam wordt gebruikt. Een van de boeken meldt: In vergelijking met aspartaam en saccharine, die geen van tweeë onberispelijk zijn, is acesulfaam zelfs de ongunstigste van de drie. Een Engelse analyse uit maart 2005 beweert dat dit additief als kankerverwerkend geldt en gelieerdwordt aan longtumor, toename van cholestrolgehaltes en leukemie. Om absoluut te vermijden!

E 421 Mannitol
Zoetmiddel en anti-klontermiddel. Sterk ontraden voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Veroorzaakt zuurheid, uitdroging, nierstene, misselijkheid, flauwvallen.

E 967 Xylitol
Zoetmiddel dat kankerverwekkend is. Metabole aandoeningen (stofwisseling), nierstenen, misselijkheid, verstoring oriëntatievermogen, flauvallen, diarree. Het wordt op de verpakking van de kauwgom als aanbeveling vermeld!

E 171 Titanium dioxide
Is een witte oppervlaktekleurstof, gebruikt in snoep en tandpasta. Nog niet aangetoond dat het kankerverwekkend is, maar is wel verdacht.

E 321 Butylhydroxytolueeen (BTH)
Synthetisch voedingszuur dat huidreacties ka veroorzaken alsmede aandoeningen vann de reproductieve organen en de bloedsomloop. Bij proeven op proefdieren is kanker geconstateerd.

We kunnen onmogelijk de hele lijst van gevaarlijke of slechte E nummers weergeven. Voro meer informatie over alle E nummers kunt u op de site van Uitdaging.net kijken.

Het punt is echter dat je geen 20 jaar hoeft te wachten om er achter te komen dat kunstmatige voeding ongezond is en iedereen vitamines en mineralen tekort komen!

Overgenomen uit jaargang 27 nummer 1 (jan. 2009) van SuccessExpress (http://www.pronatura.nl)

Ik heb ook een boek over E nummers geschreven door Dr. Kamsteeg. Heel nuttig om te lezen.
En het is een feit dat voedsel belangrijk is, zowel wat men eet als wat men niet eet.
Sommige zijn allergisch voor tomaten en andere voor pinda's.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
gertje

Bericht door gertje »

Suikervervangers zijn zo slecht... kom je achter als je kinderen suikerallergie hebben en je denkt suikervrije producten te kopen... ze gaan al snel aan de diaree... Maar gelukig zijn er ook genoeg natuurlijke vervangers, al kost dat net iets meer....
BJD

Bericht door BJD »

mjin E-nummer is

06101976436728377677-y6238476773= gd87389
Rens

Bericht door Rens »

Ach ja, Pronatura.....de naam zegt het al......zulke informatie kón niet van onpartijdige zijde komen......

ik gebruik sommige producten, en dan met name Aspertaam én in toch wel aardige hoeveelheden, al zóveel jaar dat ik allang dood en begraven had moeten zijn.

Het is weer eens pure paniekzaaierij en (s)preken uit puur eigenbelang.....(lees: economisch eigenbelang)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:Ach ja, Pronatura.....de naam zegt het al......zulke informatie kón niet van onpartijdige zijde komen......

ik gebruik sommige producten, en dan met name Aspertaam én in toch wel aardige hoeveelheden, al zóveel jaar dat ik allang dood en begraven had moeten zijn.

Het is weer eens pure paniekzaaierij en (s)preken uit puur eigenbelang.....(lees: economisch eigenbelang)
Aspartaam is gewoon heel slecht, of je het geloven wil of niet. Het gaat er niet om dat je er dood aan kan gaan, dat kan je aan je sigaretten ook, maar je merkt het aan je lichaam, ik merk het in ieder geval en niet alleen aan mijzelf. Ik heb het ook gezien wat er gebeurt met je lichaam als je aspartaam gebruikt. Maar goed als je het beter weet, dan moet je vooral niet stoppen. Ik zeg ook niet dat je dat moet navolgen, maar misschien heb je ergens last van en weet je eigenlijk niet hoe dat komt. Het kan een mogelijk gevolg zijn van wat je naar binnenwerkt. En wie is nu niet onpartijdig vraag ik me wel eens af.
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:
Rens schreef:Ach ja, Pronatura.....de naam zegt het al......zulke informatie kón niet van onpartijdige zijde komen......

Aspartaam is gewoon heel slecht, of je het geloven wil of niet. Het gaat er niet om dat je er dood aan kan gaan, dat kan je aan je sigaretten ook, maar je merkt het aan je lichaam, ik merk het in ieder geval en niet alleen aan mijzelf. Ik heb het ook gezien wat er gebeurt met je lichaam als je aspartaam gebruikt. Maar goed als je het beter weet, dan moet je vooral niet stoppen. Ik zeg ook niet dat je dat moet navolgen, maar misschien heb je ergens last van en weet je eigenlijk niet hoe dat komt. Het kan een mogelijk gevolg zijn van wat je naar binnenwerkt. En wie is nu niet onpartijdig vraag ik me wel eens af.
ik heb nog even het potje met zoetjes, wat ik zovele jaren gebruik, nagekeken, maar de gebruikte stof is cyclamaat, daarvóór heb ik heel lang aspartaam gebruikt, maar cyclamaat bevalt beter.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
memento

Bericht door memento »

Ach, over die E-nummers, en ook over Aspartaam, is al zó veel onderzoek gedaan om die zogenaamde bijwerkingen te controleren. En ja, die bijwerkingen kunnen optreden. Bij extreme hoeveelheden. Maar als we het over extreme hoeveelheden hebben: Suiker is dan veel gevaarlijker (mensen die meer dan 5 koppen koffie drinken dagelijks, met 2 of meer klontjes, zitten al in het risicogebied).

Kortom, veelvuldig is aangewezen dat bij normaal gebruik die E-nummers niets slechts doen. Niets geen reden voor paniek...
albion

Bericht door albion »

memento schreef:Ach, over die E-nummers, en ook over Aspartaam, is al zó veel onderzoek gedaan om die zogenaamde bijwerkingen te controleren. En ja, die bijwerkingen kunnen optreden. Bij extreme hoeveelheden. Maar als we het over extreme hoeveelheden hebben: Suiker is dan veel gevaarlijker (mensen die meer dan 5 koppen koffie drinken dagelijks, met 2 of meer klontjes, zitten al in het risicogebied).

Kortom, veelvuldig is aangewezen dat bij normaal gebruik die E-nummers niets slechts doen. Niets geen reden voor paniek...
Vreemd, dat het duidelijk merkbaar is bij kinderen als ze suikerhoudende dranken of light producten (aspartaam) of cola drinken . Ze zijn dan drukker.
Vreemd, dat het kind toch verandert als er gelet wordt wat men eet (geen kleur- en zoetstoffen). Bevalt toch echt beter.

Voorbeelden:
Als een hond hondsdolheid heeft kan hij alleen genezen als hij het water ingaat, en dat wil hij nu juist niet.
Als je niervergiftiging hebt, moet je heel veel drinken eigenlijk gewoon spoelen, maar dan wil je juist niet of kun je juist niet drinken.
Als je last krijgt van je longen kun je maar beter je sigaretje laten liggen, maar ja, dan is het juist helemaal zo moeilijk om ervan af te blijven.

Niet alle E nummers zijn gevaarlijk. Het is maar dat je het weet wat bepaalde E nummers en suiker met je lichaam doet.

Dus de quotation is tot ieders informatie.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

memento schreef:Ach, over die E-nummers, en ook over Aspartaam, is al zó veel onderzoek gedaan om die zogenaamde bijwerkingen te controleren. En ja, die bijwerkingen kunnen optreden. Bij extreme hoeveelheden. Maar als we het over extreme hoeveelheden hebben: Suiker is dan veel gevaarlijker (mensen die meer dan 5 koppen koffie drinken dagelijks, met 2 of meer klontjes, zitten al in het risicogebied).

Weet jij dan precies wat er in je lichaam gebeurt? Zeker als je een paar nummertjes door elkaar gebruikt of als één nummertje in verschillende producten zit?
Als alles zo snel te merken was, zou er ook minder gerookt worden, denk ik...
albion

Bericht door albion »

Afgewezen schreef:

Weet jij dan precies wat er in je lichaam gebeurt? Zeker als je een paar nummertjes door elkaar gebruikt of als één nummertje in verschillende producten zit?
Als alles zo snel te merken was, zou er ook minder gerookt worden, denk ik...
Ja, kinderen met ADHD moet je zeker geen cola drinken, of red bull (trouwens heel erg slecht) of energie drank, want dat is goed merkbaar.
Waarom drinkt men, als men wacht moet lopen 's nachts, koffie? Om wakker te blijven, toch?
hmprff

Bericht door hmprff »

Het is niet dat ik helemaal geen waarde hecht aan de waarschuwingen bij de E nummers, maar tegenwoordig krijgt alles het etiket 'kankerverwekkend' opgeplakt.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

hmprff schreef:Het is niet dat ik helemaal geen waarde hecht aan de waarschuwingen bij de E nummers, maar tegenwoordig krijgt alles het etiket 'kankerverwekkend' opgeplakt.
En dat is niet zo vreemd, als je ziet hoeveel mensen er deze ziekte krijgen...
refo

Bericht door refo »

Dt komt omdat de mensen ouder worden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie