Zondagsdruk...eh...rust
Re: Zondagsdruk...eh...rust
Verder on-topic maar weer, aub.
Het wordt toch niet te persoonlijkTiberius schreef:Verder on-topic maar weer, aub.

het is toch geen ambt in de kerkelijke zin??? er zijn zovele vrouwen actief, binnen en buiten de kerk, met zaken die kerk en geloof aangaan......Bonny schreef:Ik weet niet of dat gepast is binnen de gereformeerde gezindteKlaio schreef:Misschien wordt het wel tijd voor een vrouwelijke moderator...MarthaMartha schreef: jammer...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius schreef:Verder on-topic maar weer, aub.
't wil maar niet lukken hè?Tiberius schreef:Tiberius schreef:Verder on-topic maar weer, aub.

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Tiberius schreef:Daarom heb ik die postings ook weggehaald.Afgewezen schreef:Niet te vrolijk voor de zondag, wel voor de ernst van het onderwerp.JolandaOudshoorn schreef:ik ben het wel met jullie eens, Helma en Ariene. Maar misschien waren er die het "te vrolijk" vonden voor een zondag
Ook is het wat wrang als je je nood klaagt en je krijgt vervolgens allemaal van dit soort lachen-gieren-brullen-plaatjes voorgeschoteld ('kijk eens hoe gezellig wij het hebben').
Off-topic gaan is één ding; nauwelijks te voorkomen in de praktijk.
Maar nu de verleutering met allerlei gekkigheid ook al toe slaat in het subforum theologie, wordt het tijd om te modereren.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Afgewezen schreef:Niet te vrolijk voor de zondag, wel voor de ernst van het onderwerp.JolandaOudshoorn schreef:ik ben het wel met jullie eens, Helma en Ariene. Maar misschien waren er die het "te vrolijk" vonden voor een zondag
Ook is het wat wrang als je je nood klaagt en je krijgt vervolgens allemaal van dit soort lachen-gieren-brullen-plaatjes voorgeschoteld ('kijk eens hoe gezellig wij het hebben').
Nu allemaal on-topic, anders gaat er een slot op.
Gekke foto's worden hier niet getolereerd, evenmin als ander geleuter en idioterie.
Gekke foto's worden hier niet getolereerd, evenmin als ander geleuter en idioterie.
Zondagbesteding..............
Jaaaaren geleden was ik met mijn gezin, toen nog jonge kinderen, op vakantie in de omgeving van Ommen.
Een huisje midden in het bos. Naast ons een huisje waar een groot gezin in zat, gezien kleding uit de reformatorische gezindte.
Zondags naar de plaatselijke kerk en bij terugkomst de kinderen de gewone kleding weer aangedaan want in het bos met de kids is zo'n hele dag niet geschikt voor de nette zondagse kleding.
Kinderen gewoon lekker buiten spelen en bij het andere huisje werd door die kinderen door de gordijnen gegluurd naar onze spelende kinderen.
Kennelijk mochten zij op zondag niet buiten spelen.
Ik heb respect voor die die ouders die die regel hanteren maar ik plaats er dan wel een kanttekening bij........ zorg dan ook dat je kinderen bezig zijn en die zondag als een feestdag mogen ervaren. Dit straalde nu niet van die gezichtjes af.
Jaaaaren geleden was ik met mijn gezin, toen nog jonge kinderen, op vakantie in de omgeving van Ommen.
Een huisje midden in het bos. Naast ons een huisje waar een groot gezin in zat, gezien kleding uit de reformatorische gezindte.
Zondags naar de plaatselijke kerk en bij terugkomst de kinderen de gewone kleding weer aangedaan want in het bos met de kids is zo'n hele dag niet geschikt voor de nette zondagse kleding.
Kinderen gewoon lekker buiten spelen en bij het andere huisje werd door die kinderen door de gordijnen gegluurd naar onze spelende kinderen.
Kennelijk mochten zij op zondag niet buiten spelen.
Ik heb respect voor die die ouders die die regel hanteren maar ik plaats er dan wel een kanttekening bij........ zorg dan ook dat je kinderen bezig zijn en die zondag als een feestdag mogen ervaren. Dit straalde nu niet van die gezichtjes af.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
daarom slaap ik op zondagmiddag ook nooit. Puur omdat het niet gezellig is. Toen ik nog thuis woonde vondt ik het verschrikkelijk dat mij ouders altijd gingen slapen....bbbrrrr. Hupsakee lekker naar buiten, ff frisse lucht halen.
- JolandaOudshoorn
Ik vind het heerlijk als is even een uurtje kan liggen. Manlief is beneden om de kids bezig te houden (hoewel die zichzelf ook heel goed kunnen bezig houden) dus ik voel me totaal niet bezwaard om dan te gaan slapen. Overigens, dat "als-het-kan-even-liggen" uurtje is niet perse aan de zondag gebonden.Lassie schreef:daarom slaap ik op zondagmiddag ook nooit. Puur omdat het niet gezellig is. Toen ik nog thuis woonde vondt ik het verschrikkelijk dat mij ouders altijd gingen slapen....bbbrrrr. Hupsakee lekker naar buiten, ff frisse lucht halen.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
daar had ik het ook niet over.
Ik had het over dat ouders s'middags gaan slapen en hun kinderen aan hun lot overlaten. Zelf heb ik daar gewoon geen fijne herrinneringen aan. Ook omdat wij niet buiten mochten spelen.
Ik had het over dat ouders s'middags gaan slapen en hun kinderen aan hun lot overlaten. Zelf heb ik daar gewoon geen fijne herrinneringen aan. Ook omdat wij niet buiten mochten spelen.
- Bonny
- Contacteer:
Dat is inderdaad niet gezellig. Kon je dit nooit met je ouders bespreken?Lassie schreef:daar had ik het ook niet over.
The Groom's still waiting at the altar
Wij speelden gewoon binnen of buiten als mijn ouders even een dutje deden. En tegenwoordig die ik zelf vaak een dutje, het is per slot van rekening ook een rust-dag 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik ervaar de zondag echt als een rustdag, ondanks dat ik 3x naar de kerk ga (meestal wel), en tussen de kerkdiensten door doe ik ook nog een dutje, en lees ik ook wel maar dat is meestal niet zoveel, dat vind ik wel jammer.
Vroeger was ik blij dat het zondag was. Het was de enige dag dat je geen huiswerk hoefde te maken. Daar keek ik echt naar uit. Nu denk ik:'Het is de enige dag dat je niet aan je werk hoeft te denken.'
Vroeger was ik blij dat het zondag was. Het was de enige dag dat je geen huiswerk hoefde te maken. Daar keek ik echt naar uit. Nu denk ik:'Het is de enige dag dat je niet aan je werk hoeft te denken.'
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)