positieve kanten van de ger.gem. en hun blad "De Saambi

Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Wat is dit nu weer? Probeer me a.u.b. niet in de mond te leggen dat ds Vd Net en ds Vreugdenhil oppervlakkig zijn of preken!!!???? De woordkeuze is als volgt gekozen:

Verbreding: meer predikanten
Verdieping: meer preken van de huidige predikanten.

Maar om van dit soort miscommunicatie te voorkomen wordt de tekst in no-time aangepast!
O sorry, Pim!
Doorgaans ben je zorgvuldig en correct in je woordkeus, en ik weet ook goed dat je deze predikanten een warm hart toedraagt, maar ik wilde even laten zien dat de betreffende woorden wel zo geïnterpreteerd kunnen worden door lezers met een enigszins argwanende (of zo je wilt: licht kwaadaardige) inslag, en helaas zijn dezen er maar al te veel binnen onze kringen...

Dus mooi dat het nu zodanig aangepast wordt dat het niet voor meerderlei uitleg vatbaar is!
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Dat ik als GerGemmer meedenk met het kader om ons lijfblad aantrekkelijker te maken. Is dat niet positief?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Oorspronkelijk gepost door Pim

Wat is dit nu weer? Probeer me a.u.b. niet in de mond te leggen dat ds Vd Net en ds Vreugdenhil oppervlakkig zijn of preken!!!???? De woordkeuze is als volgt gekozen:

Verbreding: meer predikanten
Verdieping: meer preken van de huidige predikanten.

Maar om van dit soort miscommunicatie te voorkomen wordt de tekst in no-time aangepast!
O sorry, Pim!
Doorgaans ben je zorgvuldig en correct in je woordkeus, en ik weet ook goed dat je deze predikanten een warm hart toedraagt, maar ik wilde even laten zien dat de betreffende woorden wel zo geïnterpreteerd kunnen worden door lezers met een enigszins argwanende (of zo je wilt: licht kwaadaardige) inslag, en helaas zijn dezen er maar al te veel binnen onze kringen...

Dus mooi dat het nu zodanig aangepast wordt dat het niet voor meerderlei uitleg vatbaar is!
OK, thnx.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door bjdendekker
Dat ik als GerGemmer meedenk met het kader om ons lijfblad aantrekkelijker te maken. Is dat niet positief?
Jazeker! inderdaad is het jammer dat financiele motieven belangrijker gevonden worden dan esthetische.
ja hallo; het gaat niet om de kunst (vorm), maar om de inhoud! (van de portemennee welteverstaan... :D )
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door PimOnze naam is niet zo belangrijk, maar genoemde predikanten worden al door genoeg mensen met de nek aangekeken. Hoe triest.
2 ¶ Acht het voor grote vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt;
3 Wetende, dat de beproeving uws geloofs lijdzaamheid werkt.
4 Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk.
5 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op geworpen en nedergeworpen wordt.
Dank je Rhode.

Dit was de laatste weken ook een van de punten wat ons opviel. Maar het blijft moeilijk hoor. Zijn tegenwerkingen van de macht der duisternis, of zijn het tekenen van God dat je op de verkeerde weg bent?
Hartelijke groet,

Pim.

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Positief aan de GG vind ik dat alle predikanten de volle Raad Gods verkondigen.

Ik betreur het daarom als sommigen bepaalde predikanten als "links" of "licht" afschilderen (en het tegenovergestelde uiteraard).

Soms gebeurt dat tussen de regels door, zoals nu op PrekenWeb.nl.
Daar staan voornamelijk wat "lichtere" predikanten, en dat vinden de webmasters kennelijk ook, gezien de volgende tekst die ze geplaatst hebben:

"Zoals u ziet bestaat ons bestand op dit moment uit preken van een gering aantal predikanten. Wij doen ons uiterste best dit aantal uit te breiden. Als u goede contacten heeft met predikanten of nabestaanden van overleden predikanten, gaat u dan (ook) met ze in gesprek om zo mee te helpen aan verbreding en verdieping van de inhoud van deze website. "

Met andere woorden; het is nu wat oppervlakkig, met Ds. Vreugdenhil en Ds. van der Net, dus er is wat "verdieping van de inhoud" nodig.
Ik wil daar tegen protesteren; wie de preken beluistert zal merken dat deze predikanten voluit Schriftuurlijk zijn, voluit gereformeerd, en voluit bevindelijk.
In deze zin vind ik niet terug dat Prekenweb.nl onderscheid maakt tussen de predikanten.

Dat het gebeurt is wel zo. En daar wordt ik soms zo moe van. Zo ontzettend moe.

Maar Prekenweb.nl maakt volgens mij geen onderscheid. Ik denk overigens dat dominees die wat jonger zijn eerder voor dit initiatief te vinden zijn. Logisch toch?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Positief aan de GG vind ik dat alle predikanten de volle Raad Gods verkondigen.

Ik betreur het daarom als sommigen bepaalde predikanten als "links" of "licht" afschilderen (en het tegenovergestelde uiteraard).

Soms gebeurt dat tussen de regels door, zoals nu op PrekenWeb.nl.
Daar staan voornamelijk wat "lichtere" predikanten, en dat vinden de webmasters kennelijk ook, gezien de volgende tekst die ze geplaatst hebben:

"Zoals u ziet bestaat ons bestand op dit moment uit preken van een gering aantal predikanten. Wij doen ons uiterste best dit aantal uit te breiden. Als u goede contacten heeft met predikanten of nabestaanden van overleden predikanten, gaat u dan (ook) met ze in gesprek om zo mee te helpen aan verbreding en verdieping van de inhoud van deze website. "

Met andere woorden; het is nu wat oppervlakkig, met Ds. Vreugdenhil en Ds. van der Net, dus er is wat "verdieping van de inhoud" nodig.
Ik wil daar tegen protesteren; wie de preken beluistert zal merken dat deze predikanten voluit Schriftuurlijk zijn, voluit gereformeerd, en voluit bevindelijk.
In deze zin vind ik niet terug dat Prekenweb.nl onderscheid maakt tussen de predikanten.

Dat het gebeurt is wel zo. En daar wordt ik soms zo moe van. Zo ontzettend moe.

Maar Prekenweb.nl maakt volgens mij geen onderscheid. Ik denk overigens dat dominees die wat jonger zijn eerder voor dit initiatief te vinden zijn. Logisch toch?
Even voor de duidelijkheid: PrekenWeb maakt geen onderscheid tussen predikanten!

Ligging, leeftijd het maakt niet uit. De eerste die positief reageerde was een predikant van 75 dus dat zegt allemaal niets.

Als je een predikant mist, bel die predikant op en vraag of hij ook mee wil doen!

We horen het wel!!
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door bjdendekker
Weet je wat het argument tegen was? Bij ieder blaadje zit een acceptgiro. Er zou heel wat minder geld opgehaald worden als er één blad kwam. Daar kun je namelijk geen 10 acceptgiro's instoppen.

Het gaat dus weer gewoon om de poen!
Ik kan ze geen ongelijk geven. Je moet niet doen alsof het geld in de zakken van de depuutschappers verdwijnt. Er worden goede dingen mee gedaan.
anna

Bericht door anna »

Anna,

heb jij soms die petitie aangeboden aan de kerkenraad te Nieuw Beijerland?
hoezo?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Wellicht ten overvloede, maar om te voorkomen dat er sprookjes de wereld ingaan: er is geen petitie aangeboden. Er is een bezwaarschrift ingediend, en daarmee bewandelen de opstellers en ondertekenaars de kerkelijke weg. Het lijkt me overigens correct om -zoals elders binnen dit forum ook reeds is gebeurd- af te spreken dat we dit onderwerp laten rusten, totdat er een uitspraak in de kerkelijke weg is gevolgd.

Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Wellicht ten overvloede, maar om te voorkomen dat er sprookjes de wereld ingaan: er is geen petitie aangeboden. Er is een bezwaarschrift ingediend, en daarmee bewandelen de opstellers en ondertekenaars de kerkelijke weg. Het lijkt me overigens correct om -zoals elders binnen dit forum ook reeds is gebeurd- af te spreken dat we dit onderwerp laten rusten, totdat er een uitspraak in de kerkelijke weg is gevolgd.

Hendrikus
amen
Afbeelding
Plaats reactie