positieve kanten van de ger.gem. en hun blad "De Saambi

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Is dat een eigenschap van Gergemmers dat ze graag de onzichtbare wortels willen zien?
Geen idee, ik ben geen GerGem-mer. Het voordeel van het onderwaterscherm was wel dat er niets verborgen bleef.

[Aangepast op 14/4/04 door limosa]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Jac
Pim,

Theoloog of Theosprakdewaarheid klinkt beter dan recht l...(censuur)

Ben namelijk ook nog van de Bond tegen het Vloeken weetje.
Ben jij al donateur by the way?
Nope.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Positief aan de GG vind ik dat alle predikanten de volle Raad Gods verkondigen.

Ik betreur het daarom als sommigen bepaalde predikanten als "links" of "licht" afschilderen (en het tegenovergestelde uiteraard).

Soms gebeurt dat tussen de regels door, zoals nu op PrekenWeb.nl.
Daar staan voornamelijk wat "lichtere" predikanten, en dat vinden de webmasters kennelijk ook, gezien de volgende tekst die ze geplaatst hebben:

"Zoals u ziet bestaat ons bestand op dit moment uit preken van een gering aantal predikanten. Wij doen ons uiterste best dit aantal uit te breiden. Als u goede contacten heeft met predikanten of nabestaanden van overleden predikanten, gaat u dan (ook) met ze in gesprek om zo mee te helpen aan verbreding en verdieping van de inhoud van deze website. "

Met andere woorden; het is nu wat oppervlakkig, met Ds. Vreugdenhil en Ds. van der Net, dus er is wat "verdieping van de inhoud" nodig.
Ik wil daar tegen protesteren; wie de preken beluistert zal merken dat deze predikanten voluit Schriftuurlijk zijn, voluit gereformeerd, en voluit bevindelijk.
Orckie

Bericht door Orckie »

ja, ik moest het even verwerken dat mijn fantastische, pagina-overschrijdende avatar op last van de Admin verwijderd was...

maar goed, ik zal nu in alle soberheid, zonder avatar, mijn weg gaan...

:(
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door OrckieIk betreur het daarom als sommigen bepaalde predikanten als "links" of "licht" afschilderen (en het tegenovergestelde uiteraard).

Soms gebeurt dat tussen de regels door, zoals nu op PrekenWeb.nl.
Daar staan voornamelijk wat "lichtere" predikanten, en dat vinden de webmasters kennelijk ook, gezien de volgende tekst die ze geplaatst hebben:

"Zoals u ziet bestaat ons bestand op dit moment uit preken van een gering aantal predikanten. Wij doen ons uiterste best dit aantal uit te breiden. Als u goede contacten heeft met predikanten of nabestaanden van overleden predikanten, gaat u dan (ook) met ze in gesprek om zo mee te helpen aan verbreding en verdieping van de inhoud van deze website. "

Met andere woorden; het is nu wat oppervlakkig, met Ds. Vreugdenhil en Ds. van der Net, dus er is wat "verdieping van de inhoud" nodig.
Ik wil daar tegen protesteren; wie de preken beluistert zal merken dat deze predikanten voluit Schriftuurlijk zijn, voluit gereformeerd, en voluit bevindelijk.
Wat is dit nu weer? Probeer me a.u.b. niet in de mond te leggen dat ds Vd Net en ds Vreugdenhil oppervlakkig zijn of preken!!!???? De woordkeuze is als volgt gekozen:

Verbreding: meer predikanten
Verdieping: meer preken van de huidige predikanten.

Maar om van dit soort miscommunicatie te voorkomen wordt de tekst in no-time aangepast!
Hartelijke groet,

Pim.

Jac

Bericht door Jac »

Rhodé,

Je bedoelt of er plantjes uit de grond worden gerukt om te kijken of ze al wortelen?
Bij mijn weten niet hoor, als het al zou gebeuren zou dat uit onkunde zijn.
En ja, ook menige GerGemmer houdt van een goeie discussie waarbij het dogmatisch bot tot het laatste restje afgekloven wordt.
Als je elkaar kan blijven bezien als broeders en niet als loeders moet dat kunnen. (uitspraak is trouwens van wijlen ds. van der Poel OGG)
Op zusters heb ik geen rijm kunnen vinden ....
Vriendelijke groet,

Jac
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door RhodéNiet gelijk gaan rennen Pim, Er zullen altijd mensen zijn die er iets in lezen wat er niet staat. Dan blijf je aan het webmasteren....
Je wilt niet weten hoeveel er gel... eh gekletst wordt in Refo-NL en zeker over PrekenWeb. Dit wil ik ds Vreugdenhil en ds Vd Net niet aan doen, want het zijn bijzonder fijne mannen! Waren er maar meer zo (enthousiast).

[Aangepast op 14/4/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Ja Pim,
als je je nek uitsteekt....
Onze naam is niet zo belangrijk, maar genoemde predikanten worden al door genoeg mensen met de nek aangekeken. Hoe triest.
Hartelijke groet,

Pim.

bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Oorspronkelijk gepost door Jac

Op zusters heb ik geen rijm kunnen vinden ....
blockbusters?
Konstant Custers?
Circus Custers?

Om terug te komen op het kleine abonnebestand van de Saambinder: Er verschijnen wekelijks hele mooie blaadjes binnen de GG: Daniël, De Evangelist, Israël BOde, Paulus, De Noodklok... Zowat elke zondag krijgen we wel iets achterin de kerk. Ik heb weleens gesuggereerd om een full-colour Ger Gem magazine te maken met alle nieuws eriin over alle activiteiten. Dat zou heel wat mooier zijn als de oersaaie lay-out van de Saambinder.

Weet je wat het argument tegen was? Bij ieder blaadje zit een acceptgiro. Er zou heel wat minder geld opgehaald worden als er één blad kwam. Daar kun je namelijk geen 10 acceptgiro's instoppen.

Het gaat dus weer gewoon om de poen!
Plaats reactie