Alleen de boeg is nog boven water. Je kijkt recht tegen het dek aan met daarop de opbouw van het schip.MarthaMartha schreef:caprice schreef:... en ze gaan een zinkend schip in...Afgewezen schreef:Het kerkgebouw gaat plat.

Alleen de boeg is nog boven water. Je kijkt recht tegen het dek aan met daarop de opbouw van het schip.MarthaMartha schreef:caprice schreef:... en ze gaan een zinkend schip in...Afgewezen schreef:Het kerkgebouw gaat plat.
caprice schreef:... en ze gaan een zinkend schip in...Afgewezen schreef:Het kerkgebouw gaat plat.
Jongere schreef:Haha, die vind ik wel mooi gevonden.Maar ik vind het een mooi staaltje architectuur.
Ik kan het ook zo lelijk niet vinden. Ik vind het allemaal erg luxe voor een tijd als deze, maar lelijk, nee.freek schreef:Jongere schreef:Haha, die vind ik wel mooi gevonden.Maar ik vind het een mooi staaltje architectuur.
![]()
Je maakt vast een cynisch geintje??
Waarom? Ik vind het ook een interessant bouwwerk, zie het regelmatig vanuit de trein. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een tijd heb gedacht dat het een sporthal was...freek schreef:Jongere schreef:Haha, die vind ik wel mooi gevonden.Maar ik vind het een mooi staaltje architectuur.
![]()
Je maakt vast een cynisch geintje??
ik nietJongere schreef:Haha, die vind ik wel mooi gevonden.Maar ik vind het een mooi staaltje architectuur.
Ik persoonlijk vind het een afschuwelijk gebouw.Jongere schreef:Het staat midden in een industrieterrein. Ik vind dit wel een mooie oplossing om èn op de omgeving te letten èn het nog redelijk op een kerk te laten lijken. Ik houd wel van moderne architectuur, een kerk hoeft niet altijd een rechthoek met een torentje erop te zijn.
Ach, van binnen is het echt wel een kerk. Het verschil met een jaren '30 kerk is niet eens zo groot...jvdg schreef: Ik persoonlijk vind het een afschuwelijk gebouw.
Het is meer een sporthal.
Maar ja, ik heb dan ook nix met moderne architectuur.
Ik begrijp best dat je, gezien de omgeving, concessies moet doen aan de stijl, maar dit gaat mij te ver.
Een kerk hoeft idd niet altijd een rechthoek met een torentje te zijn, maar het moet toch wel een beetje als kerk ogen.
Over smaak valt niet te twisten, uiteindelijk gaat het om de inhoud van wat in dit kerkgebouw wordt gebracht.
Ik wens die gemeente alle goeds met hun nieuwe kerkgebouw.
Daar heb je (helaas) gelijk in.Hendrikus schreef:Ach, van binnen is het echt wel een kerk. Het verschil met een jaren '30 kerk is niet eens zo groot...
Ik begrijp je wel een beetje.jvdg schreef:Daar heb je (helaas) gelijk in.Hendrikus schreef:Ach, van binnen is het echt wel een kerk. Het verschil met een jaren '30 kerk is niet eens zo groot...
Ik weet heel wel dat de vorm en de uiterlijkheid van het kerkgebouw totaal niet van belang is.
Maar met mijn conservatisme zag ik gaarne het ontwerp van nieuwe kerkgebouwen geschoeid op oude leest.
Waarom zouden wij qua uiterlijkheid meegaan met de actuele architectuur?
Moeten onze kerken daarmee mensen lokken?
Ik vermoed het tegendeel.