wegwijs

henriët

Re: wegwijs

Bericht door henriët »

Lassie schreef:
BJD schreef: Wat is er mis met dure kleding, dure hoeden en dure dekbedden?

Als je wel heel veel geld over heb voor die dure kleren en niet voor een aantal levensbronnen voor 10 euro. Dat zegt wel wat over je houding ten opzichte van evangelie?
dit kan ik ook echt niet met je eens zijn lassie..

wie zegt dat mensen die die dure dingen hebben kopen ( en wat is duur.. waar ligt dan de grens van duur) niet heel veel geld uitgeven aan juist goede doelen...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

Lassie schreef:
henriët schreef:
Gouwenaar schreef:Ik vind het niets anders als een refokermis.
tsssssssssssssss
tis wel zo.

Wat mij tegen de borst stuitte was dat ze met allerlei (dure) kleren/hoeden/dekbedden etc. over de beurs liepen en je vroeg ze even tijd te nemen voor een levensbron? en dan nee zeggen en doorlopen. Ai.... pppfff. Zodra je over het geloof ging praten lijken ze ineens geen interesse te tonen. ;( :ouin
gelukkig staat er 'lijken'ze ineens...
mi is het onjuist hoor..
wellicht zullen er zijn die dan geen interesse meer tonen.. maar dat is in de kerk ook..
er komt trouwens een zinnetje in me op...
'Een woord op zn tijd...'
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

henriët schreef:
Lassie schreef:
BJD schreef: Wat is er mis met dure kleding, dure hoeden en dure dekbedden?

Als je wel heel veel geld over heb voor die dure kleren en niet voor een aantal levensbronnen voor 10 euro. Dat zegt wel wat over je houding ten opzichte van evangelie?

wie zegt dat mensen die die dure dingen hebben kopen ( en wat is duur.. waar ligt dan de grens van duur) niet heel veel geld uitgeven aan juist goede doelen...
denk je dat ik uit m'n nek klets?
henriët

Bericht door henriët »

nee dat zeg ik niet..
maar het is makkelijk om zoiets te zeggen, we kunnen niet weten hoe mensen geld besteden.
het kan ook zijn dat er mensen zijn die thuis heel veel geven aan bijv men den Hertog om bijbels in de gevangenissen etc te brengen, maar daar hoeft niet iedereen van te weten.. toch?
en als dan iemand op de beurs iets vraagt, dan mag je op dat moment toch nee zeggen... en dan hoef je toch niet meteen te zeggen waarom,
ik vind de conclusie
als dan in deze niet juist
BJD

Bericht door BJD »

Lassie schreef:
henriët schreef:
Lassie schreef:

denk je dat ik uit m'n nek klets?
ja :yahoo
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

henriët schreef:nee dat zeg ik niet..
maar het is makkelijk om zoiets te zeggen, we kunnen niet weten hoe mensen geld besteden.
het kan ook zijn dat er mensen zijn die thuis heel veel geven aan bijv men den Hertog om bijbels in de gevangenissen etc te brengen, maar daar hoeft niet iedereen van te weten.. toch?
en als dan iemand op de beurs iets vraagt, dan mag je op dat moment toch nee zeggen... en dan hoef je toch niet meteen te zeggen waarom,
ik vind de conclusie
als dan in deze niet juist
daarin heb je weer gelijk Henriet!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JALP

Bericht door JALP »

Hoorde dat er behoorlijke treinproblemen waren.... Dacht gelijk: Hé is het weer wegwijs... Geloof dat dat elk jaar zo is....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JALP schreef:Hoorde dat er behoorlijke treinproblemen waren.... Dacht gelijk: Hé is het weer wegwijs... Geloof dat dat elk jaar zo is....
Klopt; dat is elk najaar raak vanwege de vallende bladeren.
Ook zonder de Wegwijsbeurs (die om de drie jaar in het najaar wordt gehouden).
JALP

Bericht door JALP »

Tiberius schreef:
JALP schreef:Hoorde dat er behoorlijke treinproblemen waren.... Dacht gelijk: Hé is het weer wegwijs... Geloof dat dat elk jaar zo is....
Klopt; dat is elk najaar raak vanwege de vallende bladeren.
Ook zonder de Wegwijsbeurs (die om de drie jaar in het najaar wordt gehouden).

Ben ooit eens in het voorjaar ook geweest... en toen was t ook ...

Voel me nu niet meer geroepen eigenlijk om te gaan.... Heb niet eens vrij...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

ik sla deze keer denk ik ook maar over. Volgende keer beter?????!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

Heb nog een vrijkaartje over, wie wil em hebben?
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:Heb nog een vrijkaartje over, wie wil em hebben?
ja...
henriët

Bericht door henriët »

als we za gaan, mag ik m dan, ik moet nog ff aan mn ma vragen.. of ze kan en wil....
helma

Bericht door helma »

henriët schreef:als we za gaan, mag ik m dan, ik moet nog ff aan mn ma vragen.. of ze kan en wil....
ja tuurlijk!
Hummel

Bericht door Hummel »

Ik was er vandaag ook :haha

Toen ik kwam aanfietsen zag ik stromen mensen vanuit het station naar de jaarbeurs trekken. Omstanders keken heel geïnteresseerd naar al die degelijke rokjesmensen met de vele kinderen.
De beurs zelf viel me eigenlijk wel mee, eerlijk gezegd. Ik heb nog even overwogen om aan de man die een bubbelbad voor meer dan 10.000 euro probeerde te verkopen, te vragen of hij dat vanuit zijn christen-zijn kon verantwoorden. Ik heb het niet gedaan, ik wil ook weer niet hoogmoedig zijn... Maar daar kreeg ik toch wel even kotsneigingen, evenals bij een heel aantal andere decadente refozaken.
Verder heb ik het grootste gedeelte van de tijd doorgebracht bij de goede doelen, waar een heleboel fijne bevlogen mensen rondliepen. Ik sprak een mevrouw die zestig bijbels illegaal de chinese grens over heeft gebracht, zag een video over het leven van een woord-en-daad-kindje in Ethiopië, en sprak met een man die elk jaar vier weken vrij neemt om op een mercyship als verpleegkundige te werken.
Fantastisch toch? En bij die stands was het gemiddeld wel even druk als bij de rest.

Tja, wat moet je ervan zeggen? Verzuiling ten top natuurlijk, zo'n beurs. Maar ach, als iedereen nou gewoon fijn een verantwoord dagje uit kan in de herfstvakantie, why not? Mits ze natuurlijk ook die bijbel voor zes euro sponsoren en voor vijf euro een kind drie weken te eten geven en voor 25 euro per maand een woord-en-daad-kind nemen en voor twee euro een zak zoa-kruidnoten kopen etcetera. En natuurlijk níet dat bubbelbad.

En oja! De kerkbouw van de gergem in Gouda floreerde er ook aardig!
Plaats reactie