Om niet meer te noemen, de twee getuigen wijzen op Mozes en Elia, gezien de tekenen die zij doen (Jak. 5:17; Mal. 4:4-6). Een evangeliedienaar heeft nooit zulke volmachten gehad
.
Toeschouwer die het bovenstaande beweerd, heeft gelijk al de teksten die hij noemt tegen zich.
Jak. 5:17-18
17. Elias was een mens van gelijke bewegingen als wij; en hij bad een gebed, dat het niet zou regenen; en het regende niet op de aarde in drie jaren en zes maanden.
18. En hij bad wederom, en de hemel gaf regen, en de aarde bracht haar vrucht voort.
Elia was een mens gelijk aan ons zegt Jacobus, en toeschouwer beweerd juist het tegenovergestelde??? IK GELOOF JACOBUS.
Mal.4:4-6
4. Gedenk der wet van Mozes, Mijn knecht, die Ik hem bevolen heb op Horeb aan gans Israel, der inzettingen en rechten.
5. Ziet, Ik zende ulieden den profeet Elia, eer dat die grote en die vreselijke dag des Heeren komen zal.
6. En hij zal het hart der vaderen tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaderen; opdat Ik niet kome, en de aarde met den ban sla.
Dit is schijnbaar het bewijs dat Elia nog moet komen, maar de Here Jezus ( je had dat kunnen lezen op dit forum) zegt dat die profetie al in Johannes de doper vervuld is!!! IK GELOOF DE HERE JEZUS!
Het is schijnbaar nodig het nieuwe testament ook goed te kennen naast het oudetestament om openbaringen te kunnen verklaren, denk je niet Toeschouwer?
Waar zegt de bijbel dat de twee getuigen Mozes en Elia zijn, NERGENS ja NERGENS ( bedelingenleer speculatie).
Het is allemaal drijfzand en grote woorden.
Wat zegt de bijbel wel; wie zijn Gods getuigen
26. Joh 15: 26-27Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
27. En gij zult ook getuigen, want gij zijt van den beginne met Mij geweest.
De bijbel zegt er zijn twee die er getuigen het Woord en de Geest, als die beide in ons wonen zijn we Gods getuigen.
1. Hand 5: 32 En wij zijn Zijn getuigen van deze woorden; en ook de Heilige Geest, Welken God gegeven heeft dengenen, die Hem gehoorzaam zijn.
God verklaart dat wie gehoorzaam is aan Zijn woord , die zal Hij de Heilige Geest geven, en hen kracht geven om te getuigen dat Jezus Christus is de Heilige Tempel.
42. Hand.10 vs 42-43 En heeft ons geboden den volke te prediken, en te betuigen, dat Hij is Degene, Die van God verordend is tot een Rechter van levenden en doden.
43. Dezen geven getuigenis al de profeten, dat een iegelijk, die in Hem gelooft, vergeving der zonden ontvangen zal door Zijn Naam.
Aan de profeten was gegeven te getuigen van God en diezelfde bevoegdheid is nu ook aan de christen gegeven om te getuigen van Degene die komt om hemel en aarde te oordelen.
10. Jesaja 43 vs 10-12 Gijlieden zijt Mijn getuigen, spreekt de Heere, en Mijn knecht, dien Ik uitverkoren heb; opdat gij het weet, en Mij gelooft, en verstaat, dat Ik Dezelve ben, dat voor Mij geen God geformeerd is, en na Mij geen zijn zal.
11. Ik, Ik ben de Heere, en er is geen Heiland behalve Mij.
12. Ik heb verkondigd, en Ik heb verlost, en Ik heb het doen horen, en geen vreemd god was onder ulieden; en gij zijt Mijn getuigen, spreekt de Heere, dat Ik God ben.
Dit zijn de getuigen, die getuigen van de Ware God van Israël.
Dit zijn de getuigen, die verkondigen dat er geen andere zaligmaker(Heiland) is
Dit zijn de getuigen dat Gods wet en woord autoriteit hebben, en die ongehoorzaam zijn gestraft zullen worden.
Waarom twee getuigen?
Matt. 18 vs 16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
Met twee getuigen staat een zaak vast, het kleinste aantal waarop een zaak vast staat!
Joh.8 vs 17 En er is ook in uw wet geschreven, dat de getuigenis van twee mensen waarachtig is.
Ook Jezus zond zijn discipelen twee aan twee weg om zieken te genezen en boze geesten uit te drijven.
De twee getuigen( het lichaam van Christus, de Kerk) moet 1260 dagen profeteren of getuigen, deze tijd komt weer precies overeen, dat de vrouw Israël( openbaringen 12), de kerk(gevoed met het brood des levens) in de woestijn gevoed wordt.
Het is niet toevallig dat Christus 3 ½ jaar (1260 dagen) heeft gepredikt op aarde, nu doen Zijn volgelingen hetzelfde 3 ½ jaar of 1260 dagen, dit zijn symbolische dagen want openbaring zit vol symboliek, dat willen de dispensationalisten liever niet horen maar het valt niet te ontkennen.
( zie ook Daniel hfst 9) De twee getuigen worden gedood daar waar ook hun meester gekruisigd werd, in alles volgelingen van hun Heer en Heiland
Zij getuigen hun tijd in zak en as, dat wil zeggen ze treuren over hun eigen zonden en zonden van anderen, ze kennen hun ware staat dat er in hen geen goed woont, die Christus niet kennen hebben ook geen last van hun zonde.
1. Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden. Matt 5:4
Toen scheurde Jakob zijn klederen, en legde een zak om zijn lenden; en hij bedreef rouw over zijn zoon vele dagen. Genesis 37:34
De twee getuigen bedrijven rouw omdat zo weinigen het woord van God aannemen, dat hen kan behouden. Het woord van God is zo zoet als Honing maar het is ook bitter daar we de gevolgen kennen voor hen die ze niet aannemen, en we hebben allemaal geliefden die het Evangelie niet op waarde weten te schatten, waar we in ons hart altijd zorg voor hebben.
10. 2 cor. 5 :10-11Want wij allen moeten geopenbaard worden voor den rechterstoel van Christus, opdat een iegelijk wegdrage, hetgeen door het lichaam geschiedt, naardat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad.
11. Wij dan, wetende den schrik des Heeren, bewegen de mensen tot het geloof, en zijn Gode openbaar geworden; doch ik hoop ook in uw gewetens geopenbaard te zijn.
We kennen de schrik des Heeren zegt Paulus, we weten wie Hij is een almachtig God, die rechtvaardig is, Daarom proberen wij mensen te bewegen, zich te bekeren, biddend en smekend, Degene die machtig is dat Hij ons zal horen.
Wij kunnen niet anders dan schrift met schrift te vergelijken en dan komen we tot deze conclusie, Christus staat centraal in het evangelie en die van Christus zijn.
Dit zijn geen Indianeverhalen, zonder enige bijbelse grondslag zoals we veel om ons heen horen, en als een leugen vaak verteld wordt zijn er steeds meer mensen die ze geloven.
Wie zou nu nog een boek als “de planeet die aarde hete” of” countdown to armageddon” of “88 reasons why Jesus will comeback in 1988” willen lezen, de eens populaire boeken zijn absurd geworden, en dit zijn de boeken die de bedelingenleer bij ons bekend gemaakt hebben.