Hoeden van Prinsjesdag

henriët

Re: Hoeden van Prinsjesdag

Bericht door henriët »

henriët schreef:
MarthaMartha schreef:bizar..............

vooral dat lijkje....
ja bizar ja...
toch vind ik m wel 'grappig verzonnen' ( als het nou een mens zou zijn dan zou ik het niet vinden)
maar door zo iets ga ik juist wel mn bont jas dragen, brrr wat een dom gezeur zeg..

heb van mn oma een bontjas geërfd dus ja..
die van de minister van onderwijs zou ik gerust naar de kerk opdoen...
best mooi..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

zoiets lijkt me wel leuk:
Afbeelding
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

of dit:
Afbeelding
JolandaOudshoorn

en zoiets is ook geweldig:
Afbeelding
JolandaOudshoorn

je zou maar achter zoiets zitten:
Afbeelding
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Nee, dat is niet prima. Dat zal geen refovrouw doen. Daarom is het in feite een willekeurige uitleg om wél in de kerk (waar een vrouw niet mag spreken!) een hoofdbedekking te dragen en niet daarbuiten (waar een vrouw wél mag spreken).
Het moet "om der engelen wil", staat er, dus vanwege de voorgangers. Misschien om ze niet af te leiden.
De kanttekenaren laten ook ruimte voor de hemelgeesten, "die door onordelijkheid of ongeschiktheid, die daar zou mogen gepleegd worden, bedroefd worden."

Beide zijn buiten de openbare bijeenkomsten niet relevant, maar verkeerd is het niet.
"Iedere vrouw die bidt of profeteert...", zegt Paulus. Dat is dus niet tijdens de eredienst, want daar mag dat nou juist weer niet.
Dus die uitleg van die voorgangers lijkt me wat discutabel.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat hier over de hoeden van Prinsjesdag..... en die draagt men echt niet "om der engelen wil", om de onderdanigheid aan de man te visualiseren of omdat men van plan is om te gaan bidden c.q. profeteren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Klopt, we waren een beetje :offtopic .
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat hier over de hoeden van Prinsjesdag..... en die draagt men echt niet "om der engelen wil", om de onderdanigheid aan de man te visualiseren of omdat men van plan is om te gaan bidden c.q. profeteren.
nee die dragen ze voor een of ander politiek doel om daar de aandacht op te vestigen. (luister naar de uitleg van de dames).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef:je zou maar achter zoiets zitten:
Afbeelding
ik denk dat deze hoed mijn aandacht van de preek af zou houden als ik daar achter zou zitten...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens

Bericht door Rens »

Een decent "dopje" wordt al snel belachelijk gevonden, maar hoe groter het "slagschip" hoe mooier "men" het lijkt te vinden..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

.....en van wat voor merkje heb jij je hoed....... :banghead
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef:Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat hier over de hoeden van Prinsjesdag..... en die draagt men echt niet "om der engelen wil", om de onderdanigheid aan de man te visualiseren of omdat men van plan is om te gaan bidden c.q. profeteren.
nee die dragen ze voor een of ander politiek doel om daar de aandacht op te vestigen. (luister naar de uitleg van de dames).
Dan moeten ze die stomme traditie ook afschaffen. Die lui hebben nooit een hoed op maar op Prinsjesdag doet iedereen het opeens. Tell me why :) Een enkeling maakt met haar hoed een statement, zo erg is dat niet... heeft de traditie ook nog een doel. De rest draagt het omdat het moet. Dat het zo'n parade wordt is omdat iedereen er toch naar kijkt en de hoeden beoordeelt enzo. En daar zijn we met dit topic medeschuldig aan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Lassie schreef:.....en van wat voor merkje heb jij je hoed....... :banghead
effe OFF-TOPIC: ik heb een hele mooie, en gróte, Stetson............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ariene

Bericht door Ariene »

Marnix schreef:
albion schreef: Marnix:Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat hier over de hoeden van Prinsjesdag..... en die draagt men echt niet "om der engelen wil", om de onderdanigheid aan de man te visualiseren of omdat men van plan is om te gaan bidden c.q. profeteren.

Albion: nee die dragen ze voor een of ander politiek doel om daar de aandacht op te vestigen. (luister naar de uitleg van de dames).
Dan moeten ze die stomme traditie ook afschaffen. Die lui hebben nooit een hoed op maar op Prinsjesdag doet iedereen het opeens. Tell me why :) Een enkeling maakt met haar hoed een statement, zo erg is dat niet... heeft de traditie ook nog een doel. De rest draagt het omdat het moet. Dat het zo'n parade wordt is omdat iedereen er toch naar kijkt en de hoeden beoordeelt enzo. En daar zijn we met dit topic medeschuldig aan.
Ik krijg het idee dat de hoed nu alleen maar op mag/ of moet wanneer je bid.
maar volgens mij is de hoed door de jaren heen altijd gewoon een kledingstuk geweest.
Het staat gewoon gekleed. Daarom worden ook op bruiloften door veel moeders van bruiden nog een hoed gedragen.
wanneer je een mooi pak aan heb, maak je dat af met een mooie hoed, dan ben je gekleed.

Wellicht hebben wij deze mode juist overgenomen omdat we de sluier te gewoon vonden?

ene macht op het
Dat is, een deksel, tot een teken dat zij staat onder de macht en het gebied van den man. Zie Gen. 24:65;
65 En zij zeide tot den knecht: Wie is die man, die ons in het veld tegemoet wandelt? En de knecht zeide: Dat is mijn heer! Toen nam zij den sluier, en bedekte zich
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie