Marnix schreef:albion schreef: Marnix:Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat hier over de hoeden van Prinsjesdag..... en die draagt men echt niet "om der engelen wil", om de onderdanigheid aan de man te visualiseren of omdat men van plan is om te gaan bidden c.q. profeteren.
Albion: nee die dragen ze voor een of ander politiek doel om daar de aandacht op te vestigen. (luister naar de uitleg van de dames).
Dan moeten ze die stomme traditie ook afschaffen. Die lui hebben nooit een hoed op maar op Prinsjesdag doet iedereen het opeens. Tell me why

Een enkeling maakt met haar hoed een statement, zo erg is dat niet... heeft de traditie ook nog een doel. De rest draagt het omdat het moet. Dat het zo'n parade wordt is omdat iedereen er toch naar kijkt en de hoeden beoordeelt enzo. En daar zijn we met dit topic medeschuldig aan.
Ik krijg het idee dat de hoed nu alleen maar op mag/ of moet wanneer je bid.
maar volgens mij is de hoed door de jaren heen altijd gewoon een kledingstuk geweest.
Het staat gewoon gekleed. Daarom worden ook op bruiloften door veel moeders van bruiden nog een hoed gedragen.
wanneer je een mooi pak aan heb, maak je dat af met een mooie hoed, dan ben je gekleed.
Wellicht hebben wij deze mode juist overgenomen omdat we de sluier te gewoon vonden?
ene macht op het
Dat is, een deksel, tot een teken dat zij staat onder de macht en het gebied van den man. Zie
Gen. 24:65;
65 En zij zeide tot den knecht: Wie is die man, die ons in het veld tegemoet wandelt? En de knecht zeide: Dat is mijn heer! Toen nam zij den sluier, en bedekte zich