Soms ben ik wat vaag ja en weet ik het niet goed te formuleren, maar er zijn altijd toch wel mensen die je kunnen aanvullen, verbeteren, verduidelijken?Zita schreef:Gijs, please, kun je je wat helderder uitdrukken in een debat? Wat bedoel je met 'goed' als het tussen aanhalingstekens staat? Is dat nou wel of niet goed? Of een beetje goed en een beetje slecht? Als het wel goed is, mag je er wel actief naar zoeken, toch?Gijs83 schreef:
Ik probeerde eigenlijk juist die 2 uitersten te vermijden, maar dat heb jij dus niet helemaal begrepen of heb ik het wat ongelukkig geformuleerd![]()
Iemand anders maakte een opmerking over ons arglistig hart dat het daarin zat en niet in zo'n kastje dat is natuurlijk op zich waar. Als ons hart al zo arglistig moeten we dan zo'n 'kastje' niet mijden?
Helemaal wereldvreemd opstellen hoeft ook niet. Af en toe een keer iets 'goeds' hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, maar ik denk ook weer niet dat je er actief naar moet zoeken.
Wat is wel goed? Hij gaat mij om de sfeer. Kijk, op zich is het niet verkeerd om iets 'goeds'(iets wat ethisch verantwoord is) te kijken. Je moet ook weer niet helemaal in die 'sferen' komen. Dus niet elke week een film kijken ofzo. Wellicht dat er zijn die zich daar geen voorstelling van kunnen maken. Die leven dus in een andere cultuur.