Limosa jij begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk is het, wie zoekt zal vinden en wie bidt zal gegeven worden, maar als je dus in een dip zit en er strijd mee hebt met zulke zaken, dan kan een ander makkelijk zeggen: Al wat g'u ontbreekt, schenk ik, zo gij 't smeekt. Natuurlijk is het mijn gebed, maar hij verhoord op Zijn tijd. Ik kan me gewoon geen dingen aanpraten.Oorspronkelijk gepost door limosaDat weet ik wel, en ik denk Lizzy ook wel. Maar ik vraag me af of je de worsteling van Lizzy herkent. Als "het" er niet is kun je ook niet zelf maken. Daarom geef ik de route aan van Hanna, zij bezat niets. Ze kon alleen maar beschaamt buigen (want ze was kinderloos, vruchteloos, zoals wij van onszelf ook vruchteloos zijn) en bidden. Maar ze was daarmee niet slecht af. Als je bidt als Hanna mag je ook verhoring verwachten als bij Hanna. Ik herken wel wat Lizzy zegt, het heeft geen zin om te zeggen dat het vandaag moet en dat het eigenlijk niet zo moeilijk is. Het zit op een andere golflengte.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusZijn tijd is nu.Oorspronkelijk gepost door limosaLizzy, het is niet erg om voorzichtig te zijn op dit punt hoor. Als het er niet is kun je het niet namaken. Peninna had veel kinderen, Hanna had geen kinderen. Maar het gaat er niet om wat je bezit. Want er staat ook van Elkana dat hij Hanna liefhad. Ben ik u niet beter dan tien zonen? zei hij tegen haar. Het is niet erg om met Hanna bij de vragende en biddende klasse te horen. Want voor hun geldt tenslotte ook (voor hun juist!) Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden. Alles op Zijn tijd. Als je dat weet mag je ook verwachting koesteren.Oorspronkelijk gepost door Lizzy Maar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.
Heden, indien Gij Zijn stem hoort. We weten niet of er een morgen zijn zal.
Ik zou nog willen zeggen Lizzy. Als je zoekend ben, kijk dan goed uit waar je zoekt. Zoek buiten jezelf. Zoek het bij Christus. Kijk omhoog, dan zie de gekruisigde en weer opgestane Zaligmaker. Dáár is het. Daar heeft ook Hanna het gevonden en gekregen.
Miscanthus sorry, maar ik denk toch dat je me niet begrijpt of we zitten niet op één lijn, maar dat is niet erg en dat hoeft ook niet. Jij beleeft het blijkbaar anders dan ik.
Het is voelt wel heel goed om er over te praten.