- Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.Afgewezen schreef:Het kan aan mij liggen, Lapressa, maar ik vind jouw toon nogal negatief. Als we niet allemaal dezelfde 'open houding' hebben als jij, worden we meteen lelijk weggezet.
negativiteit
Re: negativiteit
Gaat in dit geval niet op, want de hele discussie is persoonlijk.Mister schreef:- Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.Afgewezen schreef:Het kan aan mij liggen, Lapressa, maar ik vind jouw toon nogal negatief. Als we niet allemaal dezelfde 'open houding' hebben als jij, worden we meteen lelijk weggezet.

Ik vind jou dus enorm negatief.Tiberius schreef:Ik moet ook eerlijk bekennen, dat ik me dat wel kan voorstellen, als je in die "open gesprekken" dezelfde toon voert als hier op het forum. Het komt op mij meer over als flink schoppen tegen zaken die al eeuwen lang op grond van Schrift en belijdenis onder ons volkomen zekerheid hebben.Lapressa schreef:Het gaat mij ook echt niet om dat ene voorbeeld, maar in het algemeen.
Dat laatste wat je schrijft daar wordt ik inderdaad nietgoed van. Als iemand tegen is prima, maar zelfs een open een gesprek er over aan gana is al lastig, want het oordeel ligt klaar en blijft liggen wat je ook inbrengt.
En niemand gaat mij wijs maken dat een stelletje in verkeringstijd 3 weken lang rustig naast elkaar in een tentje ligt te slapen.
Mij zijn de regels ook door mijn strot geduwd en vooral neit vragen waar ze vandaan komen. Ben zelf op onderzoek gegaan en met andere mensen gesprek aan gegaan. Er zijn regels die ik dus echt neit terug kan vinden in de Bijbel. Als ik dat dan terug leg bij ouders of kerkenraad, dan ben je dus het zwarte schaap. Jij ziet het gelijk als schoppen.
Kan het dan werkelijk niet zien als dat ik zoekende ben naar antwoorden? Ik stel mijn vragen niet voor niets. Daarbij ben ik het inderdaad niet met alle regels in de refowereld eens.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Wat is er mis met het hebben van een open houding?Afgewezen schreef:Gaat in dit geval niet op, want de hele discussie is persoonlijk.Mister schreef:- Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.Afgewezen schreef:Het kan aan mij liggen, Lapressa, maar ik vind jouw toon nogal negatief. Als we niet allemaal dezelfde 'open houding' hebben als jij, worden we meteen lelijk weggezet.
Ben jij vanmorgen met je verkeerde been uit bed gestapt?
Op slot
Beste mensen,
Neem allemaal even een glaasje water op kosten van het forum en koel vervolgens rustig af.
Verder: als je onderling wat hebt, kan dat per PB.
Deze toon is niet gewenst.
Met vriendelijke groeten,
Tiberius, moderator
Beste mensen,
Neem allemaal even een glaasje water op kosten van het forum en koel vervolgens rustig af.
Verder: als je onderling wat hebt, kan dat per PB.
Deze toon is niet gewenst.
Met vriendelijke groeten,
Tiberius, moderator