Alcoholgebruik

albion

Re: alcohol gebruik

Bericht door albion »

monique schreef:
albion schreef:
Josephus schreef:Als er tien personen komen, heb je aan één krat bier meer dan genoeg. Dan kun je daarnaast nog vier breezertjes kopen om de dames te vriend te houden.

En als het op is, is het op. Dan gaan ze maar verder op frisdrank. Zo redeneerde mijn moeder vroeger ook altijd, toen ik jong(er) was. Een feestje zonder alcohol is minstens zo leuk.

Vind ik zelf ook, maar tegenwoordig denken ze daar anders over.
tsja aan de ene kant wel lochies er komen 6 vrienden beetje stoer doen dat is et tegenwooordig wel en dat begrijp ik wel hoor
Nou vlak die vriendinnetjes ook niet uit hoor. Die lusten ook wel wat denk ik. ;)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
monique

Bericht door monique »

albion schreef:
Jongere schreef:
albion schreef: Nou en?
Tegenwoordig denken ze (ik ben ook ze trouwens ;) ) over heel veel dingen anders, maar ze mogen best weer gaan denken als vroeger. Is alleen maar goed.
Ik ben al heel blij met jullie adviezen. En ik zal daar ook gebruik van maken.
Misschien kan ik verschillende percentage alcohol en alcoholvrije bier kopen. Ik ben ook niet zo voor breezers, misschien is iets mixen beter? Energie drank vind ik zelf ook niets, maar waarschijnlijk beter dan bier vermoed ik.
dat denk ik ook albion gewoon niet te veel halen
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
monique

Bericht door monique »

jaaaa dat is ook wel zo albion meiden doen precies et zelfde mmm en klein tikkie anders :langue
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Lourens

Bericht door Lourens »

Overigens: als je het bij een slijter haalt kan je meestal wat over is gewoon terugbrengen.

Ik heb zelf altijd wel een kratje bier in huis staan.
Mijn oudste zoons (24 en 21) zorgen voor hun verjaardagspartijtje altijd zelf voor de drank. Wij doen dan altijd de hapjes.
Maar ik zit er altijd gezellig bij tussen de vrienden dus kan het zo in de gaten houden.
En gelukkig mag ik er ook tussen zitten (iemand moet toch het vlees op de bbq omdraaien :yahoo )
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Josephus

Bericht door Josephus »

albion schreef:
Josephus schreef:Als er tien personen komen, heb je aan één krat bier meer dan genoeg. Dan kun je daarnaast nog vier breezertjes kopen om de dames te vriend te houden.

En als het op is, is het op. Dan gaan ze maar verder op frisdrank. Zo redeneerde mijn moeder vroeger ook altijd, toen ik jong(er) was. Een feestje zonder alcohol is minstens zo leuk.

Vind ik zelf ook, maar tegenwoordig denken ze daar anders over.
Tijd voor een beetje heropvoeding dus... En aan jou de dankbare taak om daaraan mee te werken... :D
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
albion

Bericht door albion »

fluitje schreef:Overigens: als je het bij een slijter haalt kan je meestal wat over is gewoon terugbrengen.

Ik heb zelf altijd wel een kratje bier in huis staan.
Mijn oudste zoons (24 en 21) zorgen voor hun verjaardagspartijtje altijd zelf voor de drank. Wij doen dan altijd de hapjes.
Maar ik zit er altijd gezellig bij tussen de vrienden dus kan het zo in de gaten houden.
En gelukkig mag ik er ook tussen zitten (iemand moet toch het vlees op de bbq omdraaien :yahoo )
Leuk vind ik dat. Jammer genoeg denkt mijn zoon er soms anders over. Een paar opmerkingen die hier wel eens langs komen.

- wij gaan niet met onze tijd mee
- wij begrijpen de jeugd van tegenwoordig niet meer (ik sta wel voor de klas....)
- onze muziek is niet om ááááááán te horen er moet beat in zitten.....
- anderen mogen ááááltijd veel meer

dus je begrijpt dat onze aanwezigheid niet echt op prijs gesteld wordt. Ik mag ook niet overal wat van zeggen (kleding meisjes, en ik heb beloofd dat ik geen commentaar zal leveren) Voorwaarde is wel dat de buren geen last van de muziek moeten hebben, maar als de ramen dichtblijven, dan hoort niemand hier wat.

Ik ga even buurten bij m'n zus (een paar huizen verder), ik zit op de comp boven en ik wil natuurlijk ook m'n natje en droogje hebben, dus lzal ik af en toe in de kamer rondlopen. Kijken of alles naar wens gaat. Zijn vrienden doen meestal niet zo moeilijk als hij. 't Zijn tenslotte allemaal oud leerlingen van mij :tas
BJD

Bericht door BJD »

albion schreef:
Jongere schreef:
albion schreef: Nou en?
Tegenwoordig denken ze (ik ben ook ze trouwens ;) ) over heel veel dingen anders, maar ze mogen best weer gaan denken als vroeger. Is alleen maar goed.
Ik ben al heel blij met jullie adviezen. En ik zal daar ook gebruik van maken.
Misschien kan ik verschillende percentage alcohol en alcoholvrije bier kopen. Ik ben ook niet zo voor breezers, misschien is iets mixen beter? Energie drank vind ik zelf ook niets, maar waarschijnlijk beter dan bier vermoed ik.
Alcoholvrijbier, doe dat je zoon niet aan :haha
albion

Bericht door albion »

Josephus schreef:
Tijd voor een beetje heropvoeding dus... En aan jou de dankbare taak om daaraan mee te werken... :D
Ja, en daar zit ik op te wachten...... :D
albion

Bericht door albion »

BJD schreef:
Alcoholvrijbier, doe dat je zoon niet aan :haha
Why not????? 't is toch een biertje???? :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik zou precies hetzelfde doen!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
BJD

Bericht door BJD »

Jongere schreef:Nou sorry hoor, BJD, maar dan leren ze ook op die leeftijd maar eens dat het helemaal niet "heel belangrijk" is. Op diezelfde leeftijd had ik dat al heel goed door en heel veel leeftijdsgenoten van mij ook. Jongeren zijn echt niet dom wat dat betreft, maar gewoon heel vatbaar voor groepsgedrag. Maar het is beter om dan simpelweg de groep iets goeds aan te leren dan om maar mee te gaan in veronderstelde slechte gewoontes van jongeren.
Veel jongeren en ouderen hebben geen idee hoeveel alcohol verwoest in hun lichaam. En bij misbruik ook in hun omgeving. Ik ben bang dat er zo nog heel wat reformatorische alcoholisten zijn die iedere avond standaard een glaasje teveel nemen. Ik hoorde dat ze in de kerk van Paul Washer (evangelist uit de VS) helemaal geen alcohol drinken, zelfs tijdens het avondmaal niet. Zit ook wat in, al is het niet zo Bijbels. ;)
Maar ik zou gewoon zorgen dat er een kratje bier staat en wellicht een fles voor mixdrank, verder niks (breezers = troep). Wat Josephus al zegt: is het op dan is het op. Een beetje nuchtere ( ;) ) mentaliteit aanleren kan helemaal geen kwaad denk ik.
Ze vinden het heel belangrijk (ik heb het niet over 15/16 jarige maar 18/19/20) en van drie biertjes op een feest gaat je lichaam niet kapot hoor. Wel als je weet wat jeugd soms drinkt. Dan hebben we het zomaar over 10 flesjes op een feest. Overdaad schaad.
Veel groepen jeugd, ook refomatorisch, lachen om drie biertjes op een avond. Nee, natuulijk moet je daar niet in meegaan. Maar doe je een (1) biertje, schenk dan helemaal niets.
Ben ik effe blij dat ik niet in Amerika woon ;)
Lassie

Bericht door Lassie »

BJD schreef:
Jongere schreef:Nou sorry hoor, BJD, maar dan leren ze ook op die leeftijd maar eens dat het helemaal niet "heel belangrijk" is. Op diezelfde leeftijd had ik dat al heel goed door en heel veel leeftijdsgenoten van mij ook. Jongeren zijn echt niet dom wat dat betreft, maar gewoon heel vatbaar voor groepsgedrag. Maar het is beter om dan simpelweg de groep iets goeds aan te leren dan om maar mee te gaan in veronderstelde slechte gewoontes van jongeren.
Veel jongeren en ouderen hebben geen idee hoeveel alcohol verwoest in hun lichaam. En bij misbruik ook in hun omgeving. Ik ben bang dat er zo nog heel wat reformatorische alcoholisten zijn die iedere avond standaard een glaasje teveel nemen. Ik hoorde dat ze in de kerk van Paul Washer (evangelist uit de VS) helemaal geen alcohol drinken, zelfs tijdens het avondmaal niet. Zit ook wat in, al is het niet zo Bijbels. ;)
Maar ik zou gewoon zorgen dat er een kratje bier staat en wellicht een fles voor mixdrank, verder niks (breezers = troep). Wat Josephus al zegt: is het op dan is het op. Een beetje nuchtere ( ;) ) mentaliteit aanleren kan helemaal geen kwaad denk ik.
Ze vinden het heel belangrijk (ik heb het niet over 15/16 jarige maar 18/19/20) en van drie biertjes op een feest gaat je lichaam niet kapot hoor. Wel als je weet wat jeugd soms drinkt. Dan hebben we het zomaar over 10 flesjes op een feest. Overdaad schaad.
Veel groepen jeugd, ook refomatorisch, lachen om drie biertjes op een avond. Nee, natuulijk moet je daar niet in meegaan. Maar doe je een (1) biertje, schenk dan helemaal niets.
Ben ik effe blij dat ik niet in Amerika woon ;)
Als jongeren hun grenzen niet kennen dan kun je ze beter niks aanbieden. PRECIES!!!

Maar als je elk weekend 3 feestjes heb en je drinkt dan 3/4 pilsje? dan ga je steeds meer drinken tot je er niet meer zonder kunt.

Wij dronken thuis weinig bier. Maar wel elke zaterdagavond een glaasje wijn. Ik was 17 toen ik mijn eerste alcoholische glaasje dronk... :bobo
albion

Bericht door albion »

BJD schreef:Drie flesjes pils moet je pp toch wel kunnen aanbieden. Zeker voor 18/19/20 jarige.
Drank op een feestje is vaak in die leeftijdsgroep erg belangrijk. De dooddoener dat het zonder drank ook gezellig moet zijn is weliswaar wel waar maar vaak niet voor die doelgroep. Je kan van alles laten aanrukken maar als er geen pils is dan is het feestje vaak niet geslaagd.

Daarom, niets schenken is geen optie, de vrijehand geven natuurlijk ook niet. Maar realiseer je wel dat een biertje op die leeftijd onder een groep jongens vaak "heel belangrijk" is.
ja daar ben ik achter:

Gesprek:
Jan: Hoeveel kratten bier gaan we halen?
Ma : Ik had gedacht pp 2 st.
Jan: Wat?! Dat kan echt niet, vriend drinkt er zoal 5, 6 biertjes

een heel verhaal tussen ons en Jan ziet in dat hij het op een andere boeg moet gooien.

Jan: oké, 7 kratten kan niet, want dan pakken ze maar want er is toch genoeg, en dan drinken ze zich .....
Ma: duidelijk.
Jan: 1 krat kan ook niet want dan vechten ze om het laatste biertje, dus....
Ma: 'k zal eens zien wat we er aan kunnen doen.

Waarschijnlijk worden het 2 kratten bier, waarvan in 1 krat 6 malt, 6 donkerbruin, 6 2,5% en 6 heiniken in zullen zitten en 1 krat met gewoon bier.

Op het ogenblik zijn het er geen 10 meer die komen, maar 15. Nou ja, afwachten maar.
Mijn man belde net om me te zeggen dat we een verjaardag over het hoofd gezien hebben waar we wel naar toe moeten, dus ik mag morgenmiddag en manlief gaat morgenavond.

Fijn geregeld +1:((
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Die malt en donkerbruin zullen wel door de gootsteen gaan, schat ik zo in. :)
Drinken ze trouwens geen shandy meer tegenwoordig?

Als ik je een tip mag geven, Albion: ga gewoon samen met je man op verjaardagsvisite. De jeugd vermaakt zich ook wel zonder jullie.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Die malt en donkerbruin zullen wel door de gootsteen gaan, schat ik zo in. :)
Drinken ze trouwens geen shandy meer tegenwoordig?
van welke planeet kom jij? :humhihi
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie