Column: Voetbal

Marnix

Re: Column: Voetbal

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
fluitje schreef:Ik zit vanavond gewoon naar de wedstrijd te kijken en hoop dat het een mooie sportavond wordt.
Wint Nederland is dat prachtig maar meteen hierna is het voor mij gewoon rustig de hond uitlaten, de dag afsluiten en naar bed.
Het is voor mij geen buigen voor het oranjekalf.
En morgen zie ik er naar uit om weer naar Zijn huis te mogen.
Precies. En zo zijn er heel veel in onze kring die op deze wijze proberen twee heren te dienen: 's zaterdagsavonds geknield voor koning Voetbal en slechts enkele uren later weer in Gods huis, menend een welbehagelijk werk te doen.

Daarom is het ook zo goed, dat er helder tegen gewaarschuwd wordt. Het is echt niet alleen buiten onze achterban, dat dit speelt.

Maar goed: ik heb begrepen dat het oranje kalf alweer vermalen is. Ik zag gisteren heel veel mensen druk bezig om in allerijl de vlaggetjes te verwijderen. Stel je voor, dat je geassocieerd wordt met een verliezer...
Bij mij in de straat hangen er nog genoeg vlaggetjes hoor.

En het waren mooie diensten zondag.

Zaterdag hebben we gewoon terecht verloren, we haalden het niveau van de poule totaal niet. Jammer, volgende keer beter.

Gelukkig hep elk nadeel zijn voordeel, nu Nederland uitgeschakeld is zal naast de oranje-hype de anti-oranje-hype hier ook wel weer over zijn. Dat is wel weer prettig, ik werd sommige kortzichtige reacties (en telkens de zelfde drogredenen) wel zat :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Eerlijk gezegd ben ik blij dat Nederland verloren heeft, zodat de voetbalgekte in ons land toch minder is en er door ons land niet op zondag gespeeld hoeft te worden.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Marnix

Bericht door Marnix »

Een beetje jammer... Want Nederland heeft verloren, maar Rusland gewonnen dus nu heb je daar een voetbalgekte die veel meer mensen in de greep houdt. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Maar voor het grrotste deel van Rusland is de finale pas op maandag. Dat is weer een voordeel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bovendien hebben ze in Rusland niet zo'n oranje-gekte.

Maar inderdaad: ik ben blij dat ze zaterdag verloren hebben. Nu is die voetbalgekte gelukkig weer (even) over.
parsifal

Bericht door parsifal »

De russen zijn geloof ik nog gekker:
President Medvedev heeft al aangekondigd dat de Nederlandse coach van het russische elftal, Guus Hiddink, het Russisch staatsburgerschap kan krijgen, mocht hem het Nederlandse ontnomen worden, of hij het land niet meer in zou mogen, vanwege zijn landverraad. :).

Zoals de waard is...
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
zusterelly

Bericht door zusterelly »

parsifal schreef:De russen zijn geloof ik nog gekker:
President Medvedev heeft al aangekondigd dat de Nederlandse coach van het russische elftal, Guus Hiddink, het Russisch staatsburgerschap kan krijgen, mocht hem het Nederlandse ontnomen worden, of hij het land niet meer in zou mogen, vanwege zijn landverraad. :).

Zoals de waard is...
Guus Hiddink woont in België. :langue
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
JALP

Bericht door JALP »

Ben blij dat voetbal voorbij is.... krijg je tenminste niet meer al die belerende stukken in het rd, kerkbladen en andere christelijke bladen.... Als je het voetbal niet wil volgen, wordt het door de anti-oranje gekte wel door je strot geduwd...

Ow, foei, gij snoodaard, hebt gij enige woorden van een voetbalverslag gehoord? Gij hebt geknield voor Koning voetbal. O wee... etc..

Kom op, vond het zaterdag eigenlijk best leuk om te zien hoe heel nederland eensgezind aan de buis zat. En natuurlijk zijn er uitspattingen, maar ja.... heb je die niet in kerkelijk Nederland????

Doe gewoon... Wees beetje realistisch!
Als God een deur sluit, opent Hij een venster!
Lassie

Bericht door Lassie »

nou Turkije is door dus dat kan nog wat worden hoor....(hier tenminste wel)
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

MarthaMartha schreef:
Sola Scriptura schreef:nederland:

SCHANDE

LAFAARDS.
tja, wie hoog (bij iemand) staat kan diep (bij iemand) vallen.

weet je SS, afgezien van wat ik van voetbal vind.....
Ze hebben vast hun best gedaan, wilden niet verliezen.
Het zijn mensen. Dit stoort mij het meest, het ene moment nog zijn ze de helden, nu al worden ze uitgemaakt voor lafaards!
omdat ze zo speelden!
zonder fut!
zonder passie! turkije heeft niet tien procent van ons vermogen en talent maar die vechten tot de laatste seconde.
de schande was hoe ze niet vechten en hun best deden.
laf omdat ze het er bij lieten zitten.

ach..hun gaan weer terug naar hun villa`s en mercedes, wat maak ik me druk niet?
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

zusterelly schreef:
parsifal schreef:De russen zijn geloof ik nog gekker:

Zoals de waard is...
Guus Hiddink woont in België. :langue
en is een belastingfraudeur, lol
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

ach ja, het is maar een spelletje hoor.....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

Sola Scriptura schreef:
MarthaMartha schreef:
Sola Scriptura schreef:nederland:

SCHANDE

LAFAARDS.
tja, wie hoog (bij iemand) staat kan diep (bij iemand) vallen.

weet je SS, afgezien van wat ik van voetbal vind.....
Ze hebben vast hun best gedaan, wilden niet verliezen.
Het zijn mensen. Dit stoort mij het meest, het ene moment nog zijn ze de helden, nu al worden ze uitgemaakt voor lafaards!
omdat ze zo speelden!
zonder fut!
zonder passie! turkije heeft niet tien procent van ons vermogen en talent maar die vechten tot de laatste seconde.
de schande was hoe ze niet vechten en hun best deden.
laf omdat ze het er bij lieten zitten.

ach..hun gaan weer terug naar hun villa`s en mercedes, wat maak ik me druk niet?
Zwarte mouwbanden gezien? Je weet nooit hoe zo'n gebeurtenis z'n impact op die jongens heeft. Dus 'zonder passie' is te begrijpen. Laf is onzin.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere

Bericht door Jongere »

Het is voorbij en ik vind 12 bladzijden wel weer voldoende.

:lock
Gesloten