Column: Voetbal

albion

Re: Column: Voetbal

Bericht door albion »

Rens schreef:
albion schreef:. Wij mochten echt niets (en dat was niet uit wettisme)
Tjoh, wat is dat toch een blij leven hé....moeten anderen dáár nu jaloers op worden, zoals er geproclameerd wordt: de wereld moet jaloers worden op ons......nou op die manier dus écht niet hé....
wij hadden een hele gelukkige jeugd, met veel liefde en ouders die altijd voor je klaar stonden....
en ja ik ben jaloers op hetgene wat mijn ouders bezaten.
Er was ook veel humor, mijn moeder had veel humor en ze was ook altijd de spil, want wat ze zei was onderhoudend, en ze wist met verstand over een heleboel zaken te spreken en niet alleen met de mensen die naar de kerk gingen, maar ze sprak met iedereen die ze in de bus, trein of halte zag. Ze waren gezellig, mijn vader werkte hard om zijn gezin te onderhouden en mijn moeder bracht de gezelligheid aan. We vonden het vreselijk als ze een keer niet thuis was. En, het is misschien vreemd voor je, maar er was humor in ons gezin.

en ik denk ook dat er een heleboel kinderen jaloers waren omdat wij wisten waar we aan toe waren en dat we ons moesten houden aan regels en die hebben kinderen hard nodig...
Laatst gewijzigd door albion op 21 jun 2008, 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:
Rens schreef:
albion schreef:. Wij mochten echt niets (en dat was niet uit wettisme)
Tjoh, wat is dat toch een blij leven hé....moeten anderen dáár nu jaloers op worden, zoals er geproclameerd wordt: de wereld moet jaloers worden op ons......nou op die manier dus écht niet hé....
wij hadden een hele gelukkige jeugd, met veel liefde en ouders die altijd voor je klaar stonden....
en ja ik ben jaloers op hetgene wat mijn ouders bezaten.
omdat jij zo bent groot gebracht...............maar nu mensen uit "de wereld"...dacht je dat die dáárop jaloers zouden zijn....dus niet hé...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
albion

Bericht door albion »

nou ik denk het wel, want we konden onze vrienden en vriendinnetjes (die zeker niet van de kerk waren) met ons mee naar huis nemen en ze kwamen wat graag, want ze vonden altijd een luisterend oor. Mijn moeder had de gave om echt te kunnen luisteren... en men voelt aan dat ze zich niet anders voorstelde dan dat ze was. Ze was scherpzinnig en to the point, maar niet bazig. En ze was gastvrij. Wanneer je ook maar kwam, je was altijd welkom (mijn vader had daar nog wel eens moeite mee, vooral als het onder etenstijd was).

Rens, veroordeel iets niet als je het zelf nog niet eens meegemaakt hebt. Je moet eerst een sfeer kunnen proeven voordat je je oordeel daarover kunt uitspreken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:nou ik denk het wel, want we konden onze vrienden en vriendinnetjes (die zeker niet van de kerk waren) met ons mee naar huis nemen en ze kwamen wat graag, want ze vonden altijd een luisterend oor. Mijn moeder had de gave om echt te kunnen luisteren... en men voelt aan dat ze zich niet anders voorstelde dan dat ze was. Ze was scherpzinnig en to the point, maar niet bazig. En ze was gastvrij. Wanneer je ook maar kwam, je was altijd welkom (mijn vader had daar nog wel eens moeite mee, vooral als het onder etenstijd was).

Rens, veroordeel iets niet als je het zelf nog niet eens meegemaakt hebt. Je moet eerst een sfeer kunnen proeven voordat je je oordeel daarover kunt uitspreken.
Heerlijk albion, als je in zo'n gezin wordt groot gebracht. Alleen...zo'n warm nest is niet exclusief voor "refo" gezinnen. ze komen zelfs voor in niet-christelijke gezinnen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:nou ik denk het wel, want we konden onze vrienden en vriendinnetjes (die zeker niet van de kerk waren) met ons mee naar huis nemen en ze kwamen wat graag, want ze vonden altijd een luisterend oor. Mijn moeder had de gave om echt te kunnen luisteren... en men voelt aan dat ze zich niet anders voorstelde dan dat ze was. Ze was scherpzinnig en to the point, maar niet bazig. En ze was gastvrij. Wanneer je ook maar kwam, je was altijd welkom (mijn vader had daar nog wel eens moeite mee, vooral als het onder etenstijd was).

Heerlijk albion, als je in zo'n gezin wordt groot gebracht. Alleen...zo'n warm nest is niet exclusief voor "refo" gezinnen. ze komen zelfs voor in niet-christelijke gezinnen.
dat ben ik ook met je eens, maar rens doet het voorkomen of ik in een hard gezin op gegroeid ben met regeltjes en wetjes naar de menselijke maatstaven en dat is helemaal niet zo. Alleen omdat wij 'niets' mochten. Er zou juist heel wat meer huiselijke gezelligheid zijn als er geen computers, mobiele telefoons, auto's, vergaderingen, sportverenigingen en jeugdclubs aanwezig waren. Juist deze tijd is hard en koud. Waar ik woon was er in mijn grootmoeders tijd heel wat armoede, maar men kon nog weggeven van 'hun' armoede. Nu kunnen we bijna niets meer missen van onze 'rijkdom'.
jvdg

Bericht door jvdg »

Wist je dat dit op dit moment geen forrummers te bespeuren zijn op RF.

EK?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

jvdg schreef:Wist je dat dit op dit moment geen forrummers te bespeuren zijn op RF.

EK?
OOOOOOO nee :quoi
Maar ga nu wel even de hond uitlaten 21.43
albion

Bericht door albion »

Oude-Waarheid schreef:
jvdg schreef:Wist je dat dit op dit moment geen forrummers te bespeuren zijn op RF.

EK?
OOOOOOO nee :quoi
Maar ga nu wel even de hond uitlaten 21.43
ik ben wel aanwezig :) in ieder geval is er niemand aan het chatten
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

EK?
tja, verslaafd aan voetbal of aan rf ....
in elk geval ben ik deze keer ook laat.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
refo

Bericht door refo »

We hoeven ons niet meer druk te maken........
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
HenriekeK

Bericht door HenriekeK »

idd :D:D:D

we hebben nog 2 jaar rust;) dan kunnen we verder met deze discussie
the only thing is following that Light
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

nederland:

SCHANDE

LAFAARDS.
MarthaMartha

ik hoor alleen maar sirenes................
verloren begrijp ik?
MarthaMartha

Sola Scriptura schreef:nederland:

SCHANDE

LAFAARDS.
tja, wie hoog (bij iemand) staat kan diep (bij iemand) vallen.

weet je SS, afgezien van wat ik van voetbal vind.....
Ze hebben vast hun best gedaan, wilden niet verliezen.
Het zijn mensen. Dit stoort mij het meest, het ene moment nog zijn ze de helden, nu al worden ze uitgemaakt voor lafaards!
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 21 jun 2008, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
henriët

Bericht door henriët »

EK?
:super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gesloten