Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Gian

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Gian »

Gijs83 schreef:
Wordt er ook gesproken over over de val van de mens of wel 'de dood in Adam'?
Als je de cd van afgelopen maandagavond besteld krijg je daar enkele tientallen keren antwoord op je vraag ;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
albion

Bericht door albion »

Gian schreef:
Gijs83 schreef:
Wordt er ook gesproken over over de val van de mens of wel 'de dood in Adam'?
Als je de cd van afgelopen maandagavond besteld krijg je daar enkele tientallen keren antwoord op je vraag ;)
Je kunt ook via google op de site van heartcry komen en verschillende lezingen lezen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Grace

Bericht door Grace »

Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Sportcomplex De Staver in Middelharnis.
Adres: Sportcomplex De Staver, zaal Prieel, Olympiaweg 32 te Sommelsdijk/Middelharnis
Aanvang: 20.00 uur.
Thema: “Alles op het altaar!”
henriët

Bericht door henriët »

Grace schreef:Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Sportcomplex De Staver in Middelharnis.
Adres: Sportcomplex De Staver, zaal Prieel, Olympiaweg 32 te Sommelsdijk/Middelharnis
tja, t is dat er een meeting is.....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
freek

Bericht door freek »

Haal dat thema maar weg, broeder Washer houdt niet zo van voorgeschreven thema's ;)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

freek schreef:
Haal dat thema maar weg, broeder Washer houdt niet zo van voorgeschreven thema's ;)
Hij spreekt zo 'voor de vuist' weg :quoi
freek

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
freek schreef:
Hij spreekt zo 'voor de vuist' weg :quoi
Ja, ook daarin is hij echt gereformeerd :huhu
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Gisteravond in Hardinxveld geweest en Rev Washer beluisterd.
Vanwege de overweldigende belangstelling moest de organisatie uitwijken naar de Hervormde kerk.

Rev Washer heeft gesproken over Koll 1 , waar hij op een duidelijke wijze uit mocht leggen dat nu alles bestaat door de kracht van Christus. Elke hartslag of elke ademtocht is een bewijs van Zijn kracht, of we dat nu geloven of niet. Zelfs de kracht van onze opstand tegen Hem komt van Hem. Als we dit al overdenken wat is het dan toch een wonder dat God ons niet heeft weggedaan van voor Zijn aangezicht. Onbegrijpelijk zondaarliefde !
Ook is Christus ernstig en liefdevol aangeboden en voorgesteld, voor de grootste der zondaren.
Eerlijk werd er ook gewezen dat we voor Hem behoren te leven , niet in een wettische dienstbaarheid maar uit liefde tot Hem.
Gods volk werd bemoedigd dat als men mocht geloven in Christus, men ook mag geloven en vertrouwen dat men rein is, afgewassen van alle zonden , in het oog van God door Jezus Christus.

Natuurlijk was er een benadrukking van bepaalde accenten.
Als ik eerlijk ben moet ik erkennen dat Rev Washer eerlijk en ernstig wees op de zonden die de mens doet en wat zijn bestaan is, dat de mens in zijn zonden verloren gaat als hij of zij zich niet bekeerd, maar het feit dat de mens nu werkelijk dood ligt dat kwam in deze lezing toch wat minder aan de orde. Waarbij ik dit wel op wil merken dat Rev Washer dit wel leert en erkent !
Maar anderzijds mocht Christus in Zijn gewilligheid en beminnelijkheid worden verkondigd op een wijze die zo indringend en eerlijk was, dat het werkelijk ook voor deze avond geldt : Wie dit Woord weer heeft gehoord heeft nimmermeer een excuus voor zijn of haar onbekeerlijkheid en als we eenmaal met een onbekeerd hart voor Hem zullen staan , dan zal Hij het ons toeroepen : Gij hebt niet gewild !
albion

Bericht door albion »

Wilhelm schreef:
.....
Wie dit Woord weer heeft gehoord heeft nimmermeer een excuus voor zijn of haar onbekeerlijkheid en als we eenmaal met een onbekeerd hart voor Hem zullen staan , dan zal Hij het ons toeroepen : Gij hebt niet gewild !
Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
jvdg

Bericht door jvdg »

albion schreef:
Wilhelm schreef:
.....
Wie dit Woord weer heeft gehoord heeft nimmermeer een excuus voor zijn of haar onbekeerlijkheid en als we eenmaal met een onbekeerd hart voor Hem zullen staan , dan zal Hij het ons toeroepen : Gij hebt niet gewild !
Mee eens, en ik vraag me af wat Rev. Washer hieraan extra toe te voegen heeft.
aritha

Bericht door aritha »

jvdg schreef:
albion schreef:
Wilhelm schreef:
.....
Misschien niets extra's. Maar we moeten wel voorzichtig zijn.
Jonathan Edwards byvoorbeeld zag Whitefield als een byzonder instrument van God. Hij vroeg Whitefeld naar Northampton te over te komen, omdat hij van zijn optreden zegen verwachtte. De kracht van de opwekking was verdwenen. ( 1735).
George Whitefield wierp het zaad op zondag 19 okt 1740 in toebereide aarde. Door de rondreizende evangelist gebeurde wat onder de plaatselijke predikant uitbleef.
Onder jong en oud nam geestelijk leven toe.

( Ondanks de band tussen Edwards en Whitefield is er nooit sprake geweest van hartelijke vriendschap)

Gods wegen zijn wonderlijk.
Jongere

Bericht door Jongere »

jvdg schreef:
albion schreef:Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.
Sorry hoor, maar dit soort reacties verbazen me echt een beetje. Dit lijkt geboren uit een tòch al negatieve houding. Het is toch juist prachtig om ook buitenlandse sprekers eens te horen getuigen van de hoop die in hen is en van de noodzaak tot bekering en geloof? Volgens mij kan dat bijna niet teveel. Maar omdat het deze man is proef ik een sfeertje van: wat heeft hij nou voor nieuws te zeggen? Dat horen we toch al lang? Laat hem lekker daar blijven! Dat is net als de mensen op de Areopagus, die hun tijd "tot niets anders besteedden dan om wat nieuws te zeggen en te horen".
Besef wat het onnoemelijke voorrecht is dàt het evangelie wordt verkondigd in plaats van te vragen wat extra toegevoegd kan worden. Bovendien: die man heeft een leven als zendeling in de jungles van Peru achter de rug. Dàt is al een reden om hem eens te horen. Ten tweede: die man komt uit een heel andere cultuur dus kan sommige dingen veel scherper aanstippen dan wij dat soms durven. Dàt is al een tweede reden om hem juist te horen.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ik heb net ook maar eens de Shocking Youth Message van Paul Washer gelezen.

Wat me aanspreekt is de radicaliteit en de separatie. Hij laat niets heel van het "juichend christendom". Máár...., hij zegt niet wat het wel is. Dát heb ik niet gelezen. Hij snijdt verkeerde gronden af maar hoe kom ik nu door die smalle poort? Dat heb ik helaas niet gelezen. Ook plaatst hij, door zijn radicaliteit, de heiligmaking voor de rechtvaardigmaking. Met de armen over elkaar zalig worden zul je hem niet horen zeggen. En dat is toch een wezenlijke zaak die ik mis.

Toch begrijp ik wel dat mensen vallen voor zijn prediking. De radicaliteit en bewogenheid zijn echt. Maar toch mis ik het evenwicht tussen onze verantwoordelijkheid en het eenzijdige werk Gods. Een aansporing om een heilig leven te leiden is nooit verkeerd, als we maar niet denken dat we daarmee onze zaligheid bewerkstelligen. Dan zou David ook nooit in de hemel gekomen zijn.
freek

Bericht door freek »

Erasmiaan schreef:Ik heb net ook maar eens de Shocking Youth Message van Paul Washer gelezen.

Wat me aanspreekt is de radicaliteit en de separatie. Hij laat niets heel van het "juichend christendom". Máár...., hij zegt niet wat het wel is. Dát heb ik niet gelezen. Hij snijdt verkeerde gronden af maar hoe kom ik nu door die smalle poort? Dat heb ik helaas niet gelezen. Ook plaatst hij, door zijn radicaliteit, de heiligmaking voor de rechtvaardigmaking. Met de armen over elkaar zalig worden zul je hem niet horen zeggen. En dat is toch een wezenlijke zaak die ik mis.

Toch begrijp ik wel dat mensen vallen voor zijn prediking. De radicaliteit en bewogenheid zijn echt. Maar toch mis ik het evenwicht tussen onze verantwoordelijkheid en het eenzijdige werk Gods. Een aansporing om een heilig leven te leiden is nooit verkeerd, als we maar niet denken dat we daarmee onze zaligheid bewerkstelligen. Dan zou David ook nooit in de hemel gekomen zijn.
Dan raad ik je aan om nog wat lezingen van hem te beluisteren. In die van gisterenavond bijvoorbeeld kwam dat heel duidelijk wel aan de orde!
jvdg

Bericht door jvdg »

Jongere schreef:
jvdg schreef:
albion schreef:Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.
Sorry hoor, maar dit soort reacties verbazen me echt een beetje. Dit lijkt geboren uit een tòch al negatieve houding. Het is toch juist prachtig om ook buitenlandse sprekers eens te horen getuigen van de hoop die in hen is en van de noodzaak tot bekering en geloof? Volgens mij kan dat bijna niet teveel. Maar omdat het deze man is proef ik een sfeertje van: wat heeft hij nou voor nieuws te zeggen? Dat horen we toch al lang? Laat hem lekker daar blijven! Dat is net als de mensen op de Areopagus, die hun tijd "tot niets anders besteedden dan om wat nieuws te zeggen en te horen".
Besef wat het onnoemelijke voorrecht is dàt het evangelie wordt verkondigd in plaats van te vragen wat extra toegevoegd kan worden. Bovendien: die man heeft een leven als zendeling in de jungles van Peru achter de rug. Dàt is al een reden om hem eens te horen. Ten tweede: die man komt uit een heel andere cultuur dus kan sommige dingen veel scherper aanstippen dan wij dat soms durven. Dàt is al een tweede reden om hem juist te horen.
En wat jij meent extra te horen in Rev. Washer referaten mis ik niet in de prediking van vele onder onze uitgesproken predikaties.
Wat ik wel meen op te merken is, dat andere "spreekstijlen" ons meer op roepen dan datgene wat wij gewend zijn.
Het bijzondere, al is het maar de "andere" taal spreekt ons meer aan.
Ik kan niet bemerken dat Rev. Washer wezenlijk anders spreekt dan onze eigen dominees.

Het doet me denken aan:

Korinthiërs 1:12
En dit zeg ik, dat een iegelijk van u zegt: Ik ben van Paulus, en ik van Apollos, en ik van Céfas, en ik van Christus.
Plaats reactie