Als je de cd van afgelopen maandagavond besteld krijg je daar enkele tientallen keren antwoord op je vraagGijs83 schreef:
Wordt er ook gesproken over over de val van de mens of wel 'de dood in Adam'?

Als je de cd van afgelopen maandagavond besteld krijg je daar enkele tientallen keren antwoord op je vraagGijs83 schreef:
Je kunt ook via google op de site van heartcry komen en verschillende lezingen lezen.Gian schreef:Als je de cd van afgelopen maandagavond besteld krijg je daar enkele tientallen keren antwoord op je vraagGijs83 schreef:
tja, t is dat er een meeting is.....Grace schreef:Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Sportcomplex De Staver in Middelharnis.
Adres: Sportcomplex De Staver, zaal Prieel, Olympiaweg 32 te Sommelsdijk/Middelharnis
Aanvang: 20.00 uur.
Thema: “Alles op het altaar!”
Haal dat thema maar weg, broeder Washer houdt niet zo van voorgeschreven thema'sGrace schreef:Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Sportcomplex De Staver in Middelharnis.
Adres: Sportcomplex De Staver, zaal Prieel, Olympiaweg 32 te Sommelsdijk/Middelharnis
Hij spreekt zo 'voor de vuist' wegfreek schreef:Haal dat thema maar weg, broeder Washer houdt niet zo van voorgeschreven thema'sGrace schreef:Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Ja, ook daarin is hij echt gereformeerdGijs83 schreef:Hij spreekt zo 'voor de vuist' wegfreek schreef:Haal dat thema maar weg, broeder Washer houdt niet zo van voorgeschreven thema'sGrace schreef:Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.Wilhelm schreef:
.....
Wie dit Woord weer heeft gehoord heeft nimmermeer een excuus voor zijn of haar onbekeerlijkheid en als we eenmaal met een onbekeerd hart voor Hem zullen staan , dan zal Hij het ons toeroepen : Gij hebt niet gewild !
Mee eens, en ik vraag me af wat Rev. Washer hieraan extra toe te voegen heeft.albion schreef:Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.Wilhelm schreef:
.....
Wie dit Woord weer heeft gehoord heeft nimmermeer een excuus voor zijn of haar onbekeerlijkheid en als we eenmaal met een onbekeerd hart voor Hem zullen staan , dan zal Hij het ons toeroepen : Gij hebt niet gewild !
Misschien niets extra's. Maar we moeten wel voorzichtig zijn.jvdg schreef:Mee eens, en ik vraag me af wat Rev. Washer hieraan extra toe te voegen heeft.albion schreef:Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.Wilhelm schreef:
.....
Sorry hoor, maar dit soort reacties verbazen me echt een beetje. Dit lijkt geboren uit een tòch al negatieve houding. Het is toch juist prachtig om ook buitenlandse sprekers eens te horen getuigen van de hoop die in hen is en van de noodzaak tot bekering en geloof? Volgens mij kan dat bijna niet teveel. Maar omdat het deze man is proef ik een sfeertje van: wat heeft hij nou voor nieuws te zeggen? Dat horen we toch al lang? Laat hem lekker daar blijven! Dat is net als de mensen op de Areopagus, die hun tijd "tot niets anders besteedden dan om wat nieuws te zeggen en te horen".jvdg schreef:Mee eens, en ik vraag me af wat Rev. Washer hieraan extra toe te voegen heeft.albion schreef:Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.
Dan raad ik je aan om nog wat lezingen van hem te beluisteren. In die van gisterenavond bijvoorbeeld kwam dat heel duidelijk wel aan de orde!Erasmiaan schreef:Ik heb net ook maar eens de Shocking Youth Message van Paul Washer gelezen.
Wat me aanspreekt is de radicaliteit en de separatie. Hij laat niets heel van het "juichend christendom". Máár...., hij zegt niet wat het wel is. Dát heb ik niet gelezen. Hij snijdt verkeerde gronden af maar hoe kom ik nu door die smalle poort? Dat heb ik helaas niet gelezen. Ook plaatst hij, door zijn radicaliteit, de heiligmaking voor de rechtvaardigmaking. Met de armen over elkaar zalig worden zul je hem niet horen zeggen. En dat is toch een wezenlijke zaak die ik mis.
Toch begrijp ik wel dat mensen vallen voor zijn prediking. De radicaliteit en bewogenheid zijn echt. Maar toch mis ik het evenwicht tussen onze verantwoordelijkheid en het eenzijdige werk Gods. Een aansporing om een heilig leven te leiden is nooit verkeerd, als we maar niet denken dat we daarmee onze zaligheid bewerkstelligen. Dan zou David ook nooit in de hemel gekomen zijn.
En wat jij meent extra te horen in Rev. Washer referaten mis ik niet in de prediking van vele onder onze uitgesproken predikaties.Jongere schreef:Sorry hoor, maar dit soort reacties verbazen me echt een beetje. Dit lijkt geboren uit een tòch al negatieve houding. Het is toch juist prachtig om ook buitenlandse sprekers eens te horen getuigen van de hoop die in hen is en van de noodzaak tot bekering en geloof? Volgens mij kan dat bijna niet teveel. Maar omdat het deze man is proef ik een sfeertje van: wat heeft hij nou voor nieuws te zeggen? Dat horen we toch al lang? Laat hem lekker daar blijven! Dat is net als de mensen op de Areopagus, die hun tijd "tot niets anders besteedden dan om wat nieuws te zeggen en te horen".jvdg schreef:Mee eens, en ik vraag me af wat Rev. Washer hieraan extra toe te voegen heeft.albion schreef:Juist, en dit wordt ons ook aangezegd zondag aan zondag.
Besef wat het onnoemelijke voorrecht is dàt het evangelie wordt verkondigd in plaats van te vragen wat extra toegevoegd kan worden. Bovendien: die man heeft een leven als zendeling in de jungles van Peru achter de rug. Dàt is al een reden om hem eens te horen. Ten tweede: die man komt uit een heel andere cultuur dus kan sommige dingen veel scherper aanstippen dan wij dat soms durven. Dàt is al een tweede reden om hem juist te horen.