Één in verscheidenheid.

Rens

Re: Één in verscheidenheid.

Bericht door Rens »

"Eén in verscheidenheid"......jaja, zolang het maar niet om katholieken gaat....want dan is het heibel in de porceleinkast.............

éénheid, ja, maar dan met álle christenen van álle denominaties.........pas dán kun je op weg gaan.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Rens schreef:"Eén in verscheidenheid"......jaja, zolang het maar niet om katholieken gaat....want dan is het heibel in de porceleinkast.............

éénheid, ja, maar dan met álle christenen van álle denominaties.........pas dán kun je op weg gaan.
Stil maar, Rens...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:"Eén in verscheidenheid"......jaja, zolang het maar niet om katholieken gaat....want dan is het heibel in de porceleinkast.............

Moet je wel beginnen met niet de papen met de katholieken te verwarren.

En moet Rome ook een stapje of 2 nemen met de reformatie van de kerk. Ten eerste de vervloekte afgoderij van de mis...

Een goede toenadering tot de kerken van de reformatie zou zijn als ze de vervloekingen uit Trent weg zouden halen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:

Moet je wel beginnen met niet de papen met de katholieken te verwarren.

Ten eerste de vervloekte afgoderij van de mis...

de vervloekingen uit Trent weg zouden halen....
als beiden nu eens gelijktijdig de stap zouden zetten om de vervloekingen jegens elkaar weg te nemen.....tja, dan zijn we écht op de goede weg..........
Moderatorbericht:
albion

Bericht door albion »

niet met de katholieken, want er is een algemene katholieke kerk. Als je het over rooms-katholiek hebt dan heb je een punt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:

niet met de katholieken, want er is een algemene katholieke kerk. Als je het over rooms-katholiek hebt dan heb je een punt.
je snapt best wel dat ik het over de RK heb...............
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
albion schreef:

je snapt best wel dat ik het over de RK heb...............
Eenheid is wel een groot goed, maar het moet niet ten koste gaan van de waarheid. Want dan is het een valse eenheid.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef: Eenheid is wel een groot goed, maar het moet niet ten koste gaan van de waarheid. Want dan is het een valse eenheid.
ik heb het over "pas dan kun je echt OP WEG GAAN".....dus zal er nog heel wat water door de Tiber stromen voor het tot een éénheid zal zijn gekomen............
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
Tiberius schreef: Eenheid is wel een groot goed, maar het moet niet ten koste gaan van de waarheid. Want dan is het een valse eenheid.
ik heb het over "pas dan kun je echt OP WEG GAAN".....dus zal er nog heel wat water door de Tiber stromen voor het tot een éénheid zal zijn gekomen............
Wat de vervloekingen jegens elkaar betreft: dat klopt ook niet. Er liggen in de gereformeerde kerken geen vervloekingen in de richting van roomse mensen, alleen maar tegen roomse zonden.
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef: Er liggen in de gereformeerde kerken geen vervloekingen in de richting van roomse mensen, alleen maar tegen roomse zonden.
valt me vanuit jouw mond dan nog mee, maar ik hoor vanuit meerdere monden in de ger.gez. woorden als zouden zij r-katholieken niet als christenen zien. dat was zélfs op dit forum te lezen....
Moderatorbericht:
Marco

Bericht door Marco »

In deze discussie spelen twee dingen door elkaar. Eenheid van kerken/kerkverbanden en het samen optrekken van christenen in de wereld zijn twee verschillende grootheden.

Een eenheid van de kerk zit er - menselijkerwijs gesproken - voorlopig niet in. Zeker niet met Rome. Maar dat betekent toch niet, dat we als christenen, ook met de roomse christenen, niet het een en ander gemeen hebben? Ongetwijfeld hebben vrijgemaakten en gergemmers meer met elkaar gemeen dan met roomsen, maar dat betekent niet dat er niets is. Als je het hebt over eenheid in verscheidenheid moet je daar eerst eens naar kijken. En dan zie je voorbeelden als een brief die door predikanten van verschillende kerken wordt ondertekend. Een pro-life beweging waarin rooms en protestant elkaar vinden. Vaak kleinere dingen, die we toch mogen zien als zegen.

Maar ook herkenning in persoonlijk geloof van mensen. Serieuze roomse kerkleden hebben wel degelijk hun geloof. Om één voorbeeld te noemen: Ik ben het in lang niet alles met hem eens, maar vind in een Antoine Bodar toch echt wel overeenkomsten met het gereformeerde geloof en met het gereformeerd christen-zijn*.

*) nou graag niet de hele discussie op deze persoon doorgaan, graag. Dat was niet de bedoeling.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Bij GBS, SEZ- of SGP-diensten zitten 'gebroederlijk' bij elkaar in 1 kerk. Als je soms hoort men tegenover elkaar staat, dat dit dan nog kan! Ik bedoel dus dat er gezamenlijk een kerkdienst belegt en dan moet er nog een dominee gevonden waar ze het allemaal mee eens kunnen zijn.
Plaats reactie