Tuurlijk verdient iedereen een steuntje, maar maak geen onderscheid.Jongere schreef:Tjonge, iedereen verdient een steuntje uit de kerk. Ik houd absoluut niet van deze houding in de trant van: waarom heb jij wat extra verdiend en wij niet.
Lintjesregen 2008
Re: Lintjesregen 2008
k ben dan ook absoluut niet trots op m'n oom en tante die een lintje hebben gekregen...
Ik lees wel goed. Nu zeg je alleen: terecht etc. Maar in de eerdere quote stond. Anders krijg je al die Fatima's. En dat is een onterechte reden.vlinder schreef:Goed lezen refo! Als iemand niet in aanmerking komt omdat hij jaren lang zijn ouders verzorgd, komt Fatima ook niet in aanmerking. Ik bedoelde dus dat bij veel fatima's hele familiestammen in één huis wonen en zij dus elke dag wel een lintje kunnen krijgen. Dus daarom zei ik al: terecht dat er voorwaarden aan gesteld worden dat iemand zich in heeft gezet voor maatschappelijk belang!refo schreef:Waarom zouden die niet in aanmerking komen? Omdat ze Fatima heten? De inzet is hetzlefde.vlinder schreef:Een kennis van mijn ouders heeft jarenlang haar ouders bij haar thuis verzorgd. Mijn moeder zei: zo iemand is dag en nacht in de weer, jaar in jaar uit, maar omdat het niet iets maatschappelijks is (zoals 25 jaar kerkeraadslid) telt het niet. Soms idd niet echt eerlijk verdeeld. Maar ja. Aan de andere kant logisch dat ze er eisen aan stellen. Anders krijg je al die fatima's die hun hele familie in huis hebben die een lintje willen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
En weet jij hoe de maatschappij gediend word , ontzien word door al die mensen die voor hun familie relaties of hun naasten zorgen, vooral die fatimas, die maar opnemen en wie niets te veel is!! Vonden wij niet dat juist Christenen zich het lot van hun naasten (en zeker naaste familie) moesten aantrekken??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Heel wat moslimvrouwen hebben een lintje verdient. Opa's en oma's worden standaard door een aangewezen (klein)dochter verpleegt, soms tientallen jaren. Heel wat moslimvrouwen hebben geen jeugd omdat ze moesten zorgen. Vervolgens krijgen ze een man toebedeeld om zich daar een leven lang voor uit te sloven.
Voor zulke vrouwen, die onder de knoet van hun mannen leven heb ik veel meer respect dan voor iemand die toevallig 25 jaar bij dezelfde werkgever zit, of iemand die zonodig 40 jaar in de kerkeraad moet zitten.
Voor zulke vrouwen, die onder de knoet van hun mannen leven heb ik veel meer respect dan voor iemand die toevallig 25 jaar bij dezelfde werkgever zit, of iemand die zonodig 40 jaar in de kerkeraad moet zitten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Hmm nu ik het teruglees heb ik het wat onhandig verwoord, maar dit bedoel ik dus.Gian schreef:Heel wat moslimvrouwen hebben een lintje verdient. Opa's en oma's worden standaard door een aangewezen (klein)dochter verpleegt, soms tientallen jaren. Heel wat moslimvrouwen hebben geen jeugd omdat ze moesten zorgen. Vervolgens krijgen ze een man toebedeeld om zich daar een leven lang voor uit te sloven.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
nou 40 jaar in de kerkenraad en 25 jaar bij dezelfde werkgever vindt ik ook wel heel erg verschil in zitten!Gian schreef:Heel wat moslimvrouwen hebben een lintje verdient. Opa's en oma's worden standaard door een aangewezen (klein)dochter verpleegt, soms tientallen jaren. Heel wat moslimvrouwen hebben geen jeugd omdat ze moesten zorgen. Vervolgens krijgen ze een man toebedeeld om zich daar een leven lang voor uit te sloven.
Mijn vader hoopt binnenkort 25 jaar in het onderwijs te zijn (werken) en wel op dezelfde school! En wel op het LWO... dat vindt ik echt RESPECT! (nee, niet omdat mijn vader het is, maar om zolang in dat vak te zitten vindt ik best knap).
mijn vader en moeder hebben allebei een lintje; hadden ze ook echt verdiend
maar ik zou ook graag mensen een lintje zien krijgen die zich belangeloos vooor anderen inzetten.
Zou dat wel geprobeerd worden? of denken we bij voorbaat dat het toch niet gebeurt/
Mijn zus heeft beslist een lintje verdiend; ze strijkt al 10 jaar elke week een morgen mijn was
Bij deze: hulde aan mijn zus!!

maar ik zou ook graag mensen een lintje zien krijgen die zich belangeloos vooor anderen inzetten.
Zou dat wel geprobeerd worden? of denken we bij voorbaat dat het toch niet gebeurt/
Mijn zus heeft beslist een lintje verdiend; ze strijkt al 10 jaar elke week een morgen mijn was

Bij deze: hulde aan mijn zus!!

ik krijg vandaag ook een lintje........waaróm vraag ik me nog steeds af.........ik heb ik in de laatste jaren niets byzonders gedaan wat het waard maakt dat er een lintje voor gegeven zou moeten worden.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens schreef:ik krijg vandaag ook een lintje........waaróm vraag ik me nog steeds af.........ik heb ik in de laatste jaren niets byzonders gedaan wat het waard maakt dat er een lintje voor gegeven zou moeten worden.......
Dat is toch met de meeste mensen zo, Rens? Je bent geen uitzondering hoor..