Lintjesregen 2008

jvdg

Lintjesregen 2008

Bericht door jvdg »

Ter gelegenheid van Koninginnedag zijn vandaag 3548 koninklijke onderscheidingen uitgereikt. Dat zijn er 27 minder dan vorig jaar.

Ook dit jaar heeft niemand de moeite genomen mij voor te dragen voor één der koninklijke onderscheidingen. :nonnon
Ik zal het dan ook wel niet verdiend hebben. :)

Maar, wat moet een mens presteren om in aanmerking te komen voor een lintje?
Dat is heus niet gering, je krijgt het niet zomaar, en bovendien moet je door derden worden voorgedragen.
Daarnaast zijn er velen die onderscheiden worden voor het doen van hun plicht gedurende een lange reeks van jaren, hetwelk opzich geen (extra) verdienste is.

Bij die lintjesregen denk ik dan ook altijd aan al diegenen die ook, of zeker in aanmerking komen, die echter niet genomineerd worden, terwijl die mensen, vaak onopgemerkt, heel veel doen voor hun naaste en de maatschappij.
Omdat dit niet opvalt en vaak slechts bekend is in beperkte kring (het zijn ook vaak "linker en rechterhand" gevallen), zullen dezen nimmer onderscheiden worden.

Aangezien dus velen ten onrechte buiten die boot vallen, hoe zinvol is het dan nog om deze traditie in stand te houden?

Deze discussie is al vaker gevoerd, maar ik wil hem bij dezen nog eens oprakelen.
BJD

Re: Lintjesregen 2008

Bericht door BJD »

jvdg schreef:Ter gelegenheid van Koninginnedag zijn vandaag 3548 koninklijke onderscheidingen uitgereikt. Dat zijn er 27 minder dan vorig jaar.

Dat is heus niet gering, je krijgt het niet zomaar, en bovendien moet je door derden worden voorgedragen.
Kan nou niet zeggen dat Danny de Munk en Imca Marina nou zo gepresteerd hebben. :nonnon Nee juist degene die presteren in stilte..die verdienen het... maar krijgen zo'n lintje niet.. en hoeven hem vaak ook niet. Afschaffen die hap
jvdg

Bericht door jvdg »

BJD schreef:
jvdg schreef:Ter gelegenheid van Koninginnedag zijn vandaag 3548 koninklijke onderscheidingen uitgereikt. Dat zijn er 27 minder dan vorig jaar.

Kan nou niet zeggen dat Danny de Munk en Imca Marina nou zo gepresteerd hebben. :nonnon Nee juist degene die presteren in stilte..die verdienen het... maar krijgen zo'n lintje niet.. en hoeven hem vaak ook niet. Afschaffen die hap
Ik duidde niet op die twee, of gelijksoortige personen, ik probeer te onderscheiden degene die het verdienen en krijgen van diegenen die het ook verdienen, maar niet krijgen.
BJD

Bericht door BJD »

Ook dit jaar heeft niemand de moeite genomen mij voor te dragen voor één der koninklijke onderscheidingen. :nonnon
Het kan ook op een andere manier jvdg. Er is er wel eentje voor je te koop. Is jouw dag ook weer goed :D
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... nl/c0.html

:haha :haha :haha
jvdg

Bericht door jvdg »

BJD schreef:

Het kan ook op een andere manier jvdg. Er is er weel eentje voor je te koop. Is jou dag ook weer goed :D

:oO

Ach een beetje zelfwaardering kan soms geen kwaad. ;)

Maar ik kan heel goed leven zonder uiterlijke onderscheidingen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Kunnen we ons weer zetten aan de stukken die men hier en in kerkbodes (!) kunt aantreffen...
vlinder

Bericht door vlinder »

Een kennis van mijn ouders heeft jarenlang haar ouders bij haar thuis verzorgd. Mijn moeder zei: zo iemand is dag en nacht in de weer, jaar in jaar uit, maar omdat het niet iets maatschappelijks is (zoals 25 jaar kerkeraadslid) telt het niet. Soms idd niet echt eerlijk verdeeld. Maar ja. Aan de andere kant logisch dat ze er eisen aan stellen. Anders krijg je al die fatima's die hun hele familie in huis hebben die een lintje willen. :modo
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

vlinder schreef:Een kennis van mijn ouders heeft jarenlang haar ouders bij haar thuis verzorgd. Mijn moeder zei: zo iemand is dag en nacht in de weer, jaar in jaar uit, maar omdat het niet iets maatschappelijks is (zoals 25 jaar kerkeraadslid) telt het niet. Soms idd niet echt eerlijk verdeeld. Maar ja. Aan de andere kant logisch dat ze er eisen aan stellen. Anders krijg je al die fatima's die hun hele familie in huis hebben die een lintje willen. :modo
Waarom zouden die niet in aanmerking komen? Omdat ze Fatima heten? De inzet is hetzlefde.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere

Bericht door Jongere »

BJD schreef:Het kan ook op een andere manier jvdg. Er is er wel eentje voor je te koop. Is jouw dag ook weer goed :D

Daar staat gewoon een lintje te koop. :oO Die man heeft zijn boekje niet goed doorgelezen, want dat is absoluut illegaal.
jvdg

Bericht door jvdg »

Mister schreef:Kunnen we ons weer zetten aan de stukken die men hier en in kerkbodes (!) kunt aantreffen...
Dan bekruipen mij diezelfde gevoelens als ik in de (landelijke) kerkbodes lees over promotie tot doctor in allerlei wetenschappen die niets met het de kerk te maken hebben.
Jongere

Bericht door Jongere »

jvdg schreef:
Mister schreef:Kunnen we ons weer zetten aan de stukken die men hier en in kerkbodes (!) kunt aantreffen...
Dan bekruipen mij diezelfde gevoelens als ik in de (landelijke) kerkbodes lees over promotie tot doctor in allerlei wetenschappen die niets met het de kerk te maken hebben.
Prima toch? Ik vind dat die mensen vanuit de kerk wel een steuntje verdienen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Jongere schreef:
jvdg schreef:
Waarom hebben die mensen een steuntje vanuit de kerk nodig?
Ze hebben toch bereikt wat ze wilden.
Als ik slaag voor een willekeurig diploma wordt daar (terecht) toch ook geen aandacht aan gegeven.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Jongere schreef:
jvdg schreef:
Een steuntje van de kerk? Omdat ze een goed stel hersens hebben gekregen wat ze goed gebruiken? Lijkt me alleen maar je plicht. De promovendus mag uit dankbaarheid wat meer aan de kerk gaan denken...
vlinder

Bericht door vlinder »

refo schreef:
vlinder schreef:Een kennis van mijn ouders heeft jarenlang haar ouders bij haar thuis verzorgd. Mijn moeder zei: zo iemand is dag en nacht in de weer, jaar in jaar uit, maar omdat het niet iets maatschappelijks is (zoals 25 jaar kerkeraadslid) telt het niet. Soms idd niet echt eerlijk verdeeld. Maar ja. Aan de andere kant logisch dat ze er eisen aan stellen. Anders krijg je al die fatima's die hun hele familie in huis hebben die een lintje willen. :modo
Waarom zouden die niet in aanmerking komen? Omdat ze Fatima heten? De inzet is hetzlefde.
Goed lezen refo! Als iemand niet in aanmerking komt omdat hij jaren lang zijn ouders verzorgd, komt Fatima ook niet in aanmerking. Ik bedoelde dus dat bij veel fatima's hele familiestammen in één huis wonen en zij dus elke dag wel een lintje kunnen krijgen. Dus daarom zei ik al: terecht dat er voorwaarden aan gesteld worden dat iemand zich in heeft gezet voor maatschappelijk belang!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Jongere

Bericht door Jongere »

Tjonge, iedereen verdient een steuntje uit de kerk. Ik houd absoluut niet van deze houding in de trant van: waarom heb jij wat extra verdiend en wij niet.
Plaats reactie