rj schreef:
Mijn beeld is niet beperkt. Het is een realistisch beeld die anderen met mij zullen delen. Het is een algemeen beeld, geen krom beeld, maar gevormd, omdat de punten die ik aanhaalde veel voorkomen. Als een christen die getuigd heeft van Gods liefde voor hem of haar aangeeft te pokeren, dan zal de Naam van God of de bediening van het Evangelie (2 Kor 6:2) daarom gelasterd worden. Het verschil tussen een kind van God en een ongelovige wordt kleiner.
Toch opmerkelijk dat ik een hoop christenen ken die dit beeld niet met je delen. Ze geven aan dat je moet uitkijken voor verslaving, maar dat er wel degelijk verantwoord een kaartspel gespeeld kan worden. Maar ach, dat zijn natuurlijk nep-christenen, anders waren ze het wel met je eens geweest....
Veroordeling nummer 1.
Ik heb aangegeven hoe je verantwoord met die soort zaken om kan gaan. Ga daar eens op in.
Mijn mond valt echt open van verbazing hierover. Ik kan dus 6 dagen in de week op de kermis gaan staan met mijn friettent of 6 dagen in de week uitsmijter bij een discotheek zijn, omdat ik toch op zondag naar de kerk ga?! Gij kunt niet God dienen en de mammon. Topsport is voor zo veel mensen hun godsdienst en afgod. Wat samenstemming heeft Christus met Belial?
Die man had gewoon een goedbetaalde baan. Ik ken weinig refo's die daar moeite mee hebben. En ook genoeg die meer verdienen. Gemiddelde salaris in de 1e divisie ligt zo rond de 40000 euro per jaar. Veroordeling nummer 2 van jou kant.
Dat kan ik mij voorstellen als ik lees hoe jij topsport en christen zijn denkt te kunnen combineren.
Die beste man gebruikte zijn topsport wel om openlijk te getuigen van zijn Verlosser. Juist daar waar dit soort problemen spelen zijn mensen nodig die getuigen. Dat lijkt me een betere instelling dan roepen: Wat daar gebeurt is niet goed dus ga ik daar ook niet als christen heen met een christelijke boodschap.
parsifal schreef:Ik zie niet in dat geld verdienen met sport of spel zonde is.
Dat komt omdat we de wet niet kennen.
Rom 7:9: En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven. Pas als de Heilige Geest zelf mij overtuigd worden zaken waar ik eerst geen zonde in zag, grote overtredingen. Misschien moet je jezelf dat ook ernstig afvragen of dit bij jezelf er aan schort.[/quote]
En veroordeling nummer 3. Leuke manier van discussieren. Ik vind dat je als christen dit en dat moet doen en als je dat niet doet moet je je maar eens afvragen of je wel een echt christen bent. Jezus Christus is mijn redder en Hij woont in mij. Hij is Heer en zonder de Geest zou ik dat niet eens kunnen belijden.