Hendrikus schreef:dat heb je met levensbeschrijvingen wel vaker, jasweelinck 25 schreef:Een levensbeschrijving van het leven van ...
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Die heb ik ook voor een deel gelezen. Na afloop kreeg ik echt de indruk dat onvolmaakte mensen niet bestaan.sweelinck 25 schreef:Een levensbeschrijving van het leven van Ds. Joh. v/d Poel.
- MarthaMartha

tja, moest ik echt even over nadenken, maar het kwartje is gevallenJongere schreef:Hendrikus schreef:dat heb je met levensbeschrijvingen wel vaker, jasweelinck 25 schreef:Een levensbeschrijving van het leven van ...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
						- sweelinck 25

Welke heb je gelezen, er zijn er toch meer?freek schreef:Die heb ik ook voor een deel gelezen. Na afloop kreeg ik echt de indruk dat onvolmaakte mensen niet bestaan.sweelinck 25 schreef:Een levensbeschrijving van het leven van Ds. Joh. v/d Poel.
Uit de serie van Vermeulen, met die superlatieven in de titel.sweelinck 25 schreef:Welke heb je gelezen, er zijn er toch meer?freek schreef:Die heb ik ook voor een deel gelezen. Na afloop kreeg ik echt de indruk dat onvolmaakte mensen niet bestaan.sweelinck 25 schreef:Een levensbeschrijving van het leven van Ds. Joh. v/d Poel.
De Gouden Dolk van Thea Beckman. Ik had Lewis uit en had niks meer te lezen dus heb ik die maar even uit de kast gepakt. Leest wel heel makkelijk en ik vind Thea Backman altijd wel leuke verhalen schrijven. Het boek gaat over de tweede kruistocht.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him." 
Gisteren in één dag uitgelezen: De zachtzinnige van Dostojewski. Mooi geschreven boekje!

Ja, leuk hé, echt een boek om even tussendoor te lezen. Ik heb laatst 'Oorlogswinter' van Jan Terlouw nog weer eens gelezen, leest ook makkelijk weg en vind ik nog steeds erg mooi.Marnix schreef:De Gouden Dolk van Thea Beckman. Ik had Lewis uit en had niks meer te lezen dus heb ik die maar even uit de kast gepakt. Leest wel heel makkelijk en ik vind Thea Backman altijd wel leuke verhalen schrijven. Het boek gaat over de tweede kruistocht.
Ben nu bezig in een boek van Elisabeth Musser: Verborgen antwoorden.
Zelfs een weg van duizend mijl begint met één enkele stap.
Gisteren begonnen in: Verbond, prediking en geestelijk leven: een toelichting vanuit de Ger.Gem. Geschreven door 4 godsdienstleraren.

- Wilma van den Berg

Welke GD-leraren en op welke school geven zij les?Gijs83 schreef:Gisteren begonnen in: Verbond, prediking en geestelijk leven: een toelichting vanuit de Ger.Gem. Geschreven door 4 godsdienstleraren.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
						- zusterelly

De laatste Adam. (Ooggetuigen van Jezus) door Peter Mout

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Drs.B.van Ojen(Lodenstein, Amersfoort), Drs.J.J.Grandia(volgens Driestar), Drs.J.van Mourik(Calvijn College) en Drs.J.Pas(?) Allemaal geleerde heren dus.Wilma van den Berg schreef:Welke GD-leraren en op welke school geven zij les?Gijs83 schreef:Gisteren begonnen in: Verbond, prediking en geestelijk leven: een toelichting vanuit de Ger.Gem. Geschreven door 4 godsdienstleraren.
Niet G.D. Pas van Hogeschool Driestar??

Ja, tegenwoordig is het aan de wijzen en verstandigen (lees doctorandi) geopenbaard. 't Is dan ook bar ingewikkeld geworden.Gijs83 schreef:Drs.B.van Ojen(Lodenstein, Amersfoort), Drs.J.J.Grandia(volgens Driestar), Drs.J.van Mourik(Calvijn College) en Drs.J.Pas(?) Allemaal geleerde heren dus.Wilma van den Berg schreef:Welke GD-leraren en op welke school geven zij les?Gijs83 schreef:Gisteren begonnen in: Verbond, prediking en geestelijk leven: een toelichting vanuit de Ger.Gem. Geschreven door 4 godsdienstleraren.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
						Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Nee, het is echt Drs.J.Pas. Misschien is het een zoon van G.D.Pas.Mister schreef:Niet G.D. Pas van Hogeschool Driestar??