Overdopen ?

zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ariadne,

Het is wel een misvatting van je:
Het eerste verbond is met het volk Israël, nu dus Joden over de gehele wereld en dat verbond geldt nog steeds voor hen.
Het tweede verbond is de doop, door Johannes de Doper ingesteld, en geldt voor alle christenen.
Messiasbelijdende Joden hebben dus deel aan beide verbonden en de niet-Joodse christenen maar aan één.
Het gaat in beide gevallen over het genadeverbond. Want er zijn dezelfde zaken mee verbonden (vergeving der zonden, wedergeboorte enz.). De Middelaar van dit verbond is Christus. Kijk maar naar Romeinen 11 en Efeze 2 vanaf vers 11. In Romeinen staat dat wij de natuurlijke takken niet zijn (dat zijn de Joden), maar de wilde takken. Maar het is dezelfde olijfboom (verbond). Zie Efeze 2:19: "Zo zijt gij dan niet meer vreemdelingen en bijwoners maar MEDEBURGERS der heiligen, en huisgenoten Gods.
Het gaat inderdaad in beide gevallen over het genade verbond, alleen.... het eerste verbond geld alleen voor de Joden en niet voor de 'heidenen', maar het tweede verbond geld voor de Joden én de heidenen! Dus het tweede verbond is niet anders, maar het is rijker...!! Het is een vernieuwd verbond, dit verbond heeft (om het even een beetje vreemd te zeggen) een grotere 'doelgroep'.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Precies zoals ik het wilde verwoorden Zeckie! :thumbup:

Beste Bobby,
Waarom proberen zoveel 'trouwe' volgelingen van Jezus dat nu steeds te ontkennen.
Ik ben de laatste die de noodzaak van de wedergeboorte ontkent. Ook Calvijn vond dat de wedergeboorte noodzakelijk was en volgde daarin Jezus en ik geloof Calvijn dus niet meer dan Jezus! Lariekoek. Je geeft aan dat er bij jullie ook een dominee is geweest. Mooi, want iemand die de Schriften uitlegt is bijbels! Wat ontneemt mij het recht om naar Calvijn te luisteren als hij de Schriften uitlegt?? Ik aanbid, noch eer hem. Die komt Christus alleen toe.
Steeds weer toon je je gebrek aan je persoonlijke relatie met de Heer zelf.â€
bobby

Bericht door bobby »

Beste Refojongere,

Dank voor je reactie.

Wat me opvalt is dat je in je hele stuk nergens verwijst naar één van de Bijbelteksten die ik geplaats heb en, door Jezus als essentiëel worden aangemerkt om de omderhavige zaken, die we hier bespreken, te kunnen begrijpen en te -kunnen- zien in Zijn lichtglans van verlossing.

Je moet niet suggereren dat ik zeg dat je dwaal, in de retoriek van onze discussie geef ik aan dat je relatie met Jezus NIET is zoals Jezus dat van ons vraagt en nog eens (ter redding van de Christengemeenten) in Openbaring benadrukt met een 3 engelenboodschap.
In plaats de door mij aangegeven Bijbelverzen eens onder leiding van de Heilige Geest te bestuderen, doe je hetzelfde als de Farzieeën; namelijk Jezus bestrijden.
Jezus werd vervolgt omdat Hij de Sabbat van Zijn Vader onderhield. Terwijl Hij notabene de Heer is van de Bijbelse Sabbat. Zo hardnekkig dom en gedwaalt als de Schrftgeleerden, zo is de wereld van vandaag weer. ik zeg dat niet: Jezus leert ons dat!

Als je meent dat Bijbelleraars de juistheden van de Bijbel eer (moeten) geven, waarom zou het dan niet eens zo kunnen zijn, dat ik je een 'eigentijds' beeld laat zien van wat God nu van ons vraagt. In plaats dat eens te overwegen, wordt je onrustig en meen je dat ik je 'bastion van geloof' overwerp.

Want dan kon je weten dat Jezus in Amos 'zulke bastions' eenvoudigweg omver gooide. Het volk Israëls werd 'geschud' en geoordeeld, omdat het eigen gerechtigheid openbaarde als ware het reeds in de Hemel aanwezig. Anderen werden als sekten gezien. Laat weten Refojongere dat Jezus alle geloofsgemeenschappen die niet direct aan Zijn beeld beantwoorden, als sektarisch zal zien als zij buiten de genade (-tijd) zijn gevallen. Want God zal een einde maken aan die genade (-tijd). Wel Refojongere, meen je dat we door een gezapig geloofsleven, als zijnde 'vrede vrede er dreigt geen gevaar', het Koninkrijk binnen zullen gaan? Ik weet zeker van niet.

Regelmatig ben ik in gesprek met Gereformeerde mensen hier op mijn werk en komen deze zaken aan de orde. Voor hen is het goed dat ze mijn Bijbelverwijzingen kunnen zien. Veelal komen ze met exact dezelfde tegenwerpingen als de mensen hier op Refoforum. Maar ik zie hen toch wel (nu) anders tegen Calvijn of Zwingli aankijken. Jezus neemt nu meer de plaats van deze schriftgeleerden in. Gelukkig maar!

En als je eens wist wat zich in de Verenigde Saten afspeelt m.b.t. onze heilswording welke door politieke en werelds-geestelijke machten bepaalt zal worden om ons de gelovige mens één met deze wereld te laten worden i.p.v op het Hemels Koninkrijk te wijzen, zou je beslist anders omgaan met mijn Bijbelverwijzingen!

Je gelooft Calvijn wél meer dan Jezus want je leerde me dat je aanneemt dat je er op vertrouwt dat, wat Calvijn mededeeld over Jezus, juist is. Daarmee aanbidt je Calvijn, want je geloof=vertrouwen is immers op zijn woord gesteld. Jezus neemt met zo'n inzicht geen genoegen. Als je beeweert dat je Jezus wél gelooft, dan zou dat van Hem moeten kunnen 'zien' en willen aannemen.
Jezus zelf geeft dat aan in Mattheüs 15:8,9

Ik weet ook wel dat je het niet 'zomaar' doet. Maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat binnen de Hervormde- en Gereformeerde kerk nogal heel snel 'vreemd' aangekeken wordt tegen 'andersluidende' meningen. Ik ken zelfs predikanten die zo'n inzicht koesteren hoe 'vriendelijk' ze ook zijn. Ikzelf heb jarenlang in ee Gereformeerd-Hervormde gemeente (Markelo-Emmen) gezeten. Juist het steeds maar weer aan mij verzekeren dat wat zij mij leerden juist was, en ik zag dat dat in tegenspraak met de Bijbelse waarheden was, maakte dat ik uit zulk een (goedbedoelde) gemeente weg ging. Jezus zegt dan ook in Openbaringen van zulke gemeenten: "Gaat uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan de plagen dezer wereld". Zegt Hij dat nu voor de lol, of voor de redding van de Christenen. In al die jaren, zie ik, heeft er nog geen daadwerkelijke groei in de gerechtigheid van Jezus plaats gevonden. Gelukkig ontdek ik dat zelf wel in mij huidige geloofsgemeenschap die gebaseerd is op Openbaring 14:12. En als jij geen reden vindt om de door mij aangehaalde Bijbelse waarheden van Jezus, voor je zelf te onderzoeken en ook eens in andere kergemeentes te gaan toetsen of alles wel klopt, dan moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik moet niet overtuigen; de Heilige Geest zal je overtuigen. Daarom schrijf en verkondig ik alleen datgene wwt Jezus mij, persoonlijk, leert. Niemand wordt het Koninkrijk in gedwongen, dat doe ik ook niet. Je moet met je op- en aanmerkingen niet bij mij zijn. Ik blijf standvastig en zal slechts direct de waarheden aangeven die ook Jezus leerde. Ik leg ze uit en meer kan ik niet doen.

Het gaat er niet om of Flip de tovenaarsleerling of Pr. Bush wedergeboren is of wordt het gaat er om of Refojongere wedergebodren IS of wordt. Want aan de volmaakte wedergeboorte gaat nog heel wat aan voor af. Uit de mate van groei in Jezus voorbeeld en lichaam ik aangegeven heb) wordt het oordeel van wedergeboorte gemeten. Die 'dominee' die ik aangaf m.b.t. onze geloofsgemeenschap speelt alleen nog in schriftuurlijke zin een rol. Eén aspect daarvan was duidelijk! Haar werk voor de gemeente, waartoe ik behoor, is ook deel geworden van de Joods-orthodoxe Joden die in Jezus (Messiaans) verlost willen worden.
(Cliff Goldstein heeft als Orthodoxe Jood onderzoek naar mijn geloofsgemeenschap gedaan m.b.t. het heilswerk voor de Orthodoxe Joden die Jezus (willen of) hebben aangenomen. Hij, maar nu zelfs dde Paus kunnen geen andere conclusie (meer) trekken dat het juist is. Reeds in de jaren 1890-1900 heeft de Catholic Mirror verscheidene artikelen geplaatst, waarin ze deze jonge geloofsgemeenschap erkent, op Pauselijk inzicht, als de enige en juiste geloofsgemeenschap voor de Christen (Openbaring 14:12). De Paus en het Vaticaan zijn nu niet eventjes een paar domme mensen of instellingen met een amateuristsiche structuur. Zowel Satan als Jezus hebben hun zetels in deze wereld. Waarbij die van Satan beperkt is geworden tot deze aarde!

En zo wordt de gemeente van Openbaringen 14:12 en de gemeente van het OT, het volk Israëls met elkaar verbonden in de laatste weergaven van de heilsgeschiedenis van deze wereld.
Geen enkele geloofsgemeenschap kan zich hiermee meten. De gemeente zelf zal niet als wereldse instelling verlost worden, maar het Overblijfsel daaruit zal voorzeker het Koninkrijk der Hemelen binnen gaan.

Dat is -het- waar Jezus op wijst. Wees wijs en neem alleen Zijn dringende adviezen aan. Jezus heeft mensen in de wereld gezet

Lees die tekst nu eens en neem die nu een als grondslag voor je Bijbelse onderzoek en geestelijke relatie met Jezus. Het lijkt me een goed advies

Dwaal je? Zelf meen je van niet, Jezus zegt van wel. Alleen die bewoordingen pas ik toe.
Vergeet niet dat op dit moment de Geestelijke én politieke wereldstrijd gericht is op het uitschakelen van Gods gemeente op aarde. Zij die Jezus noemt in de Openbaringen 14:12. De rede van God om zich terug te trekken. Zijn gemeente zal door de nauwe Geestelijke verbondenheid met de Heilige Geest aan de plagen ontkomen en overwinnen, door offers en uitsluiting van de geneugten van deze wereld. De eerste tekenen van dit gebeuren zijn er al!

Ik ontneem je nergens het recht om Calvijn aan te hangen in het volgen van de Bijbel. Jezus leert anders!
Daar wijs ik op. IK zeg nergens dat jij dwaalt, je bewijst dat zelf. Vruchten voortbrengen houdt in dat je dus Jezus volgt in Zijn geboden en wetten en de leerstellingen en die wijze van volgen aan andere leert, dit is de basis van het oordeel, niet je geloof of het volgen van Calvijn. "wie zo leert" zegt Jezus zal groot heten in het Koninkrijk!

Je zegt zelf: Ik vetrouw erop dat het -weergegeven- van Calvijn juist is. Dat is het niet en kan het ook niet zijn!

En zelfs in deze posting raak je zo verward in de valstrikken van halve waarheden, dat ik je zou afschilderen als afgoden dienaar. Wie zegt nu dat Calvijn een afgodendienaar is? Zelf zeg je toch dat je aanneemt dat wat hij zegt over Jezus, als vetrouwt gezien moet worden. Ik neem aan, zeg je. Ben je er (dan) ook zeker van?

Waarom verklaar je jezelf nu als een afgodendienaar en bewijs je nu zelf de twijfels van Calvijn zelf daarin?
Wanneer en waar heb ik je, woordelijk of gesuggereerd, dat je een afgodendienaar ben?

Juist omdat je er op vertrouwt dat Calvijn juist weer zou geven wat Jezus zegt en aanbeveelt, is het bewijs dat je Calvijn als je (enige) punt van aanbidding weergeeft, als denk je zelf niet. Nen, je ziet de 'dwaling' niet omdat er geen ander onderscheidelijk zichtspunt voor je is. Naar de gewoonte kan zowel positief als negatief zijn. Wie volhardt om 'Naar de gewoonte..' verkeerd te wandelen, zal de waaarheid Jezus hniet -meer- zien. Wees dus blij dat God je de 'schudding' zendt.

Het doet me denken aan de Rooms katholieke leer die stelt, dat een priester /pastoor de tussenpersoon is tussen de 'leek' / gelovige en Jezus. Waar ga je nu 'te biecht' bij Jezus (zoals Hij leert) of bij Calvijn, om het Schriftwoord te toetsen. De enige bemiddelaar tusen de Christen en de Hemel is de Heilige Geest. Waarom meen je dan 'door Calvijn' Jezus te moeten ontmoeten of te dienen!

Abraham

Door Calvijn aan te houden als je 'verlossende' kracht m.b.t. het Bijbelwoord, accepteer je zonder het te weten dat Abraham wordt gezien als de Vader der volkeren. In de essentie van die heilsgeschiedenis is dat juist. In de essentie van onze heilsgeschiedenis in het NT, is het onjuist!

De Doop als wedergeboorte

De wedergeboorte zal pas blijken als het oordeel gesproken is. Het oordeel wordt uitgevoerd door God de Vader op grond van onze relatie met Jezus, persoonlijk: Zijn geboden en wetten en onze goede en minder goede daden.

Wat me nu opvalt Refojongere is dit

@@Sorry? De doop heeft de beeldt de geboorte voor (belijdenis van het hart), dat zegt de Bijbel. De Bijbel zegt ook dat de besnijdenis een teken is van de besnijdenis van het hart (wedergeboorte). Dus doop en besnijdenis beelden hetszelfde af! Nu, spreek dat maar eens tegen!@@

Op het eerste oog lijkt het inderdaad volkomen, en is het in essentie ook.
Maar je maakt een vergissing!

@@Sorry? De doop heeft beeldt de wedergeboorte voor (belijdenis van het hart), dat zegt de Bijbel.@@

Dit is juist; op dit maakt de Heilige Geest (en niet wij zelf) ons merkzaam dat we ons moeten laten Dopen (door water en Geest)

vervolgens:

@@De Bijbel zegt ook dat de besnijdenis een teken is van de besnijdenis van het hart (wedergeboorte)@@

Waarom haal je nu 2x dezelfde grondreden aan; ook de besnijdenis ?. Welke "ook"
Er kan immders geen 'vleselijke besnijdenis én een doop' plaats vinden. Alleen de besnijdenis van het hart zal tot de Doop leiden!
Bedoel je ook dat de vleselijke besnijdenis een teken van wedergeboorte is? Dat (was en is) het voor de Orthodoxe Joden niet. Zij erkennen Jezus niet!
Dus de vleselijke besnijdenis kan niet het teken van de wedergeboorte zijn. Ook in de Oude bedeling was de besnijdenis van het hart het enige teken dat of de mens wel / niet bekeerd was (de Heilige Geest alleen kon dat weten) maar de mensen konden het aan de personen onderkennen. Jezus heeft exact datzelfde voorgedaan (ervoer) dat , voordat Hij gedoopt werd door Johannes de Doper. Immers Hij was al 'geleerd' en had reeds theologische inzichten, die Hij met de Schriftgeleerden besprak, als kleine jongen bovendien was zijn voorkomen en gedrag overeenkomstig de tekenen die de besnijdenis voortbrengen. Zo dienen nu ook wij te zijn. Die Geest dient nu ook ons te leven te leiden. Als dat niet zo is, Refojongere, dan zullen wij verloren gaan. Binnenkort zullen de eerste wetten ons bereiken, die een wereldse religie boven die van Jezus zullen bewerkstelligen in onze huidige maatschappij.

De Verenigde Staten doen dat door burgelijke wetten af te stemmen op de wereldse geestelijke leider, welke als enige wordt gezien, die Jezus plaatsvervanger is. (Paus en Vaticaan) Openbaringen 13 wijst op die ontwikkelingen. Vanuit de USA hebben mij al bverichten bereikt, die aangeven dat de regering van de USA daarmee bezig is, om de strijd tegen het 'terrorisme' tot op de laatste tegenstander van de USA te kunnen doorvoeren. Politiek redenen worden dus aangewend om geestelijke verbondenheid nmet de wereld zeker te stellen. Zie het maar in het licht van het Merkteken, dat Satan aan zijn volgelingen zal geven.

In de Catholic Mirror wordt gewezen op het volk van Openbaringen 14:12 als enige en juiste volgelingen van Jezus. In onze tijd heeft het Vaticaan (de Paus) ook daadwerkelijk die geloofsgemeenschap als de enige ware en juist aangewezen en aangetoond vanuit de Bijbel. Ik behoor tot die geloofsgemeenschap. Mijn Br. Bacchiocchi, een Italiaan is (mede daarom) door de Paus in 1979 onderscheiden met de hoogste onderscheiding, die het Vaticaan kent.

Hij toonde aan dat zowel de kinderdoop (die de RK kerk als sacrement voor alle kerken heeft bepaald, vanuit haar 'moederkerk' functie) alswel de zondag, beiden onbijbelse inzettingen zijn. De Paus, als wettige drager van die feiten, voor deze wereld, bevestigde die inzichten. Bacchioocchi deed zijn Bijbelse en historische onderzoek aan de Gregoriaanse Universiteit van het Vaticaan. ZO heeft het Vaticaan dus, notabene door trouwe volgelingen van Jezus een haar kerk in d ewereld het bewijs om zich 'Christenen' noemende geloofsgemeesnchappen te kunnen 'toetsen'. Satan toetst, Jezus toetst door hem! Zie jd at Jezus leert ons dat Satan ons zowel voor de wereldse machten alswel voor Gods Koninkrijk toets (Openbaringen)

Hier blijkt dus uit dat allen werelds-geestelijke autoriteiten zowel de kinderdoop alswel de zondag respecteren en (beweren) juist ze zien t.o.v. Jezus geboden en wetten. Jezus zelf leert ze niet aan de mens. Dus Refojongere waar aan kunnen we nog meer mank gaan dan alleen Calvijn.

Dat het Vaticaan en de Paus over een behoorlijke eigenspot beschikken, zeggen ze door het volgende in de Catholic Mirror te plaatsen:

"Maar geloof wordt fantastisch wanneer het aan een geliefde dwaling verbonden is en zal deze tot het einde toe koesteren" (Moore)

Een andere even prachtige verwoording van het mank gaan aan Jezus en de Mammon:

"Strompelend op krukken van ongelijke lengte, de één is de waarheid de andere bedrog, zo schuivend naar het doel, in een onhandig tempo zijn ze van niets zeker, dan de wedloop te verliezen" (Catholic Mirror 1893)

Het Vaticaan weet dus dat ze 'misleiden' op grond van Christus in de wereld, door te erkennen dat zij pogen Jezus plaatsvervanging te zijn, hier op aarde.

Alleen de Heilige Geest kan de plaatsvervanger van Jezus zijn!

Als op grond daarvan dan (ook) de kinderdoop is gebaseerd, gaat ook daarbij de essentie van die wedergeboorte verloren en is deze bewezen als een loze inzetting, die Jezus (terecht) niet meer leert en waarvan Hij zegt dat het leringen zijn die gebodne van mensen zijn en niet van Hem (kunnen zijn).

Hier spreek je dus waarlijk de juiste essentie van de besnijdenis uit:

Centraal staat onze trouw aan Jezus, niet aan Jezus via een tussenpersoon, zoals Maasbach, Jomanda of Calvijn. danwel de Paus cq wereldleiders. Weer geef je aan Jezus helemaal niet te kennen, want je kunt hem weer niet centraal plaatsen, op grond van Enig voor beeld van Hem. het zij geboden hetzij wetten.
Dat is geen verwijt, maar wellicht een signaal om eens, voor jezelf na te gaan:

Hoe is mijn daadwerkelijke situatie in de relatie met mijn Verlosser.

Weinigen hebben in de gaten dat de tijd van Farezeërs, de Schriftgeleerden die ten tijde van het OT Jezus vervolgden vandaag de dag evenzo aanwezig zijn!

Tot slot:

Mijn doel is niet om iemand verloren te laten gaan. Het Schriftwoord is het zwaard van Jezus. Jezus zend het 2 snijdend zwaard in de wereld. Jezus brengt alleen in dat opzicht geen vrede aan de wereld.
Hij bidt ook niet voor deze wereld. Want die kan Hem gestolen worden.
Wel bidt Hij voor ons Refojongere, bidt Hij dat Zijn trouwe volgelingen uit Matt. 28 en Openbaringen 14:12 doen wat Hij hen bevolen heeft.

Aleen op die gronden, de Bijbel, de Heilige Geest en het trouw onderhouden van de geboden van God, brengen dwaling aan het licht.

Probeer op geen enkele wijze Jezus of mij aan te praten dat ik iemand beschuldig van dwaling. Als ik aangeef dat iets onjuist is, gaat het mank aan een uitspraak van Jezus die essentieel is vor het onderhavige geval, of de woordweergave die aan het licht komen.

Zelf zullen we onze relatie aan Jezus, maar ook met Hem door de Heilige Geest moeten toetsen en (ook) bijstellen. Afwachten en 'vrede vrede hallelujah' zijn onvoldoende om het Koninkrijk binnen te kunnen gaan.
Jezus spreekt over een strijd, een Geestelijke. Hij heeft ons ook daarin geleerd en het ons voorgedaan. Wie geen strijd kent, kent Jezus niet en weet niet wat hij of zij geofferd heeft om het Koninkrijk binnen te kunnen gaan.

God de Vader kent ons, Hij is voortduren in onze nabijheid. Alles wat we zeggen, doen en overwegen, ziet en Hij.

Zoals ik la aangaaf, zijn olitieke en geestelijke leiders en kopstukken wel degelijk op de hoogte van de Ware Jezus en de valse equivalent ervan. Die welke zij zelf koesteren. Zelfs zelfspot, gaan ze niet uit de weg. Iemand meende ooit op Refoforum dat Gosd zich van de aarde terugtrekt. Juist daarom Refojongere, laat God de laatste waarheden over de wereld komen.

Zoals Jezus als ongedoopte jongeling, door een besneden hart, God openbaarde.

Zoals de RK kerkstaat, in de rug gesteund door de 'koningen der aarde' deze volgelingen in alle eeuwen heeft erkend maar ook vervolgt, en ook in onze tijd zonder weerspannigheid, zoals ik hier regelmatig aantref, erkennen blijft.

Zo zal ook de Heer verschijnen. En zij die zich geen voorstelling hebben kunnen maken in de strijd die zijzelf hebben ondervonden door zich aan Jezus inzettingen en geboden te houden, zullen vertwijfeld aan diegenen verantwoording vragen, omdat zij door hen niet gewaarschuwd zijn! Ik waarschuw en ik probeer mijn verantwoording die Jezus mij heeft toevertrouwd gestalte te geven. Dat het een strijd is, zoals Hij beloofde heb ik allang ervaren.
Dat het mij offers brengt, ook.
Dat het mi niet geliefd maakt, ook. Dat sterkt me in mijn verbondenheid met Jezus persoonlijk.

Dat ik gered ben en verlost, hoop en gelof ik.
Dat ik het heel zeker weet, kan ik niet zeggen. Want ik pas er voor om volmaakt te zijn, terwijl nog velen die ene waarheid Jezus zoeken. Als ik volmaakt zou menen te wezen, is mijn dienstwerk tevergeefs en zal mijn groei in Jezus gerechtigheid plaats maken voor de groei in de ongerechtiheid van menselijk Schriftgeleerden; die van Satan.

God de Vader zal oordelen. Hij oordeelt ons naar het licht dat we hebben ontvangen. Wat we weten (kunnen) zal ons tot oordeel zijn. Wat we niet weten (kunnen) zal daar buiten. Alles wat ik je (en de rest) nu heb geopenbaard komt van Jezus zelf. Aanbidt mij niet, maar Jezus. Eén ding is duidelijk: Tegenover Jezus kun je nu nooit meer getuigen dat de kinderdoop en de zondagsviering op Bijbelse (en dus op grond van Jezus) gerechtvaardigd zijn. Want op zijn minst zal in je persoonlijke oordeel, de Heilige Geest je wijzen op deze woorden, die hier staan! Als je dan niet groot geheten kunt worden in het Hemelse Koninkrijk, op grond van dit weten, zal het een troost zijn dat de liefde van de Here zo groot is, dat je op zijn minst 'klein' geheten mag worden in datzelfde Hemelse Koninkrijk.

Moraal van het verhaal is: Dat geldt ook voor mij!

Een bemoedigden de tekst:

Zo moet men ons beschouwen: als dienaren van Christus, aan wie beher avn de geheimenissen Gods is toevertrouwd. Voor zulke beheerders is dit ienslotte het vereiste : betrouwbaar te blijken.Nu raakt het mij zeer weinig of ik al door u of door enig menselijk gericht beoordeeld word. Ja, ook mijzelf beoordeel ik niet. Want ik ben mij van niets bewust, maar daardoor ben ik niet gerechtvaardigd; Hij, die mij beoordeelt, is de Here. Daarom velt geen oordeel voor die tijd, dat de Here komt, die ook hetgeen in de duisternis verborgenis, aan het licht zal brengen en de raadslagen der harten openbaar maken. En dan zal aan elk zijn lof geworden van God. 1 Kor. 4:1-5 (Houdt je dus alleen avst aan Jezus, daadwerkelijk verenigt in Zijn lichaam en niet van een mens)
Mvrgr

:nono: Einde van de discussie!

B.
ariadne

Bericht door ariadne »

Zeckie en Refojongere,
waarom worden deze joden dan én besneden én gedoopt.
Of is dat een erg domme vraag, ik begrijp het niet zo goed.
bobby

Bericht door bobby »

Beste Refojongere,

Je beweert het volgende n.a.v. mijn voorlaatste posting:
@@De Doop door onderdompeling alleen kan ons daadwerkelijk verenigen met Jezus, door de dood en opstanding. Nee, het is alleen een TEKEN dat wij bij Hem horen. @@

O ja? Lees mee:

De Doop verenigt ons met Christus in zijn dood en opstanding.

Romeinen 6:1-6

"Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven, daarin nog leven? Of weet gij niet dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn, opdat gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen".

Dir Bijbelvers kan door elke predikant / Schriftgeleerde worden gelezen, waaruit al overduidelijk blijkt dat de kinderdoop geen vervangend ritueel kan zijn van de vleselijke besnijdenis, zoals de Joden van het OT meenden te moeten doen. Het kan hieruit al een bewijs zijn dat kinderdoop geen Bijbelse grondslag heeft.

Hier wordt in essentie de besnijdenis van het hart aangeduidt als hetgeen waaruit de Doop, door onderdompeling is voortgekomen (geweten, verlangen, besef)

Geestelijke Joden, zoals wij, zijn besneden van hart, laten zich naar het voorbeeld van Jezus Dopen door onderdompeling en laten de kinderen zegenen, zoals Jezus heeft geleerd en voorgedaan. Zo kunnen wij onmogelijk verhinderen dat kinderen (ook volwassen kinderen Gods) het Koninkrijk binnen te gaan.

Ken je Bijbel, maar vooal; volg uw Meester!

:music:

B.
bobby

Bericht door bobby »

Beste Zeckie, je leert aan Ariadne het volgende:
Het eerste verbond is met het volk Israël, nu dus Joden over de gehele wereld en dat verbond geldt nog steeds voor hen. Wat juist is hieraan is dat het verbond vor hen zal gelden bij de opostanding der doden, als Jezus terug komt, uiteeraard we kunnen hen niet plaatsen in een andere tijdsspanne van de Bijbelse en wereldse geschiedenis.
. Echter, het besef van een onjuiste toepassing van de kenmerken van dat verbond, is hun wel duidelijk geweest, want Jezus legt dat uit aan Nicodemus! Jezus doorzag het misbruik van de vleselijke besnijdenis bij hen, die ze tot een eigen hooghartige symboliek hadden gemaakt.

Het eerste verbond met de Joden is door de Joden afgewezen. Jezus heeft dat aangetoond en zelf hebben ze het bewezen, door hun daden (o.a. Gouden Kalf)
Hun verlangen naar wereldse prestige en aanzien vonden zij (aangestookt door Satan) belangrijker dan Jezus, in een zedelijke profetie, te willen begrijpen.

Het twee verbond NT geldt voor ALLE mensen!

Dat verbond dat je als 'eerste' aangeeft is het verbond dat God sloot met het volk dat Hij als boodschappers wilde gebruiken in die tijd. De Joden die nu nog over de gehele wereld zijn verspreid gedlt helemaal niet meer voor hen. De Joden (Orthodoxe) Joden die het Hemels Koninkrijk willen beerven, zullen zich eveneens besneden van hart moeten worden van hart en vervolgens zich laten Dopen, zoals Jezus leert.

Dat mag blijken: Binnen mijn geloofsgemeenschap zijn in Israël en vooral de Verenigde Staten en de Sovjet Unie, Orthodoxe Joden die hun hart hebben besneden en Jezus hebben aangenomen als de Messias.

Zij hebben zich laten Dopen en wachten dus op de wederkomst van Jezus. In de meeste geloofsgemeenten van mijn kerk, hanteren de eertijds OT Joden, niet het kruis maar de 10 geboden in steen als hun relatie met Jezus.
Als ik nu bij hen in de synagoge kom, ontmoet ik mijn Jezus in de 10 geboden ( Sabbat + wetten en geboden) op gelijke basis als (die) Joden. Zij noemen zich, Joden als één met Jezus vanuit de cultuur / volksaard en zij noemen mij een 'Geestelijke Jood' omdat ik niet een natuurlijke Jood ben. In feite klopt die opvatting van deze Joodse broeders, niet helemaal, want beiden zijn we 'Geestelijke Joden, besneden van hart geworden, maar het geeft wel duidelijk aan hoe de Bijbelse en profetische waarheden kloppen en ook uitkomen!
Wellicht is zo'n houding van deze Joodse mensen een profetische verwijzing, die niet in de Schrift is terug te vinden, maar het openlijke bewijs der dingen is. Jezus leert ons de profetieën dan ook niet te verachten. Dingen die altijd in de Bijbel zijn terug te vinden maar wel een boodschap zijn, door de Heiligeb Geest geopenbaard. Omdat het persoonlijk is, kan het aan anderen niet worden uitgelegd.

Duidelijk is dat de eertijds Orthodoxe Joden sommige culturele activiteiten, nog in ere houden. Maar dat zie ik ook wel bij andere volkeren in Zuid Afrika bijv. Een mens blijft nu eenmaal mens. Daarom zegt mijn Meester ook dat Hij mij en ons niet met dezelfde heiligheid zal aanzien, zoals Hijzelf is.

Het is onjuist om mank te gaan aan twee gedachten, Zeckie!

Jezus leert nergens aan Zijn discipelen dat zij de Joden bij hun verkondiging moeten mijden of niet leren.
Het gaat om ALLE volk, ALLE taal en stam. Ook de Islamieten dus (bijvoorbeeld). Onze wereldkerk vindt juist bij deze Orthodoxe veel gehoor omdat zij hun eigen heilsgeschiedenis horen én de heilwaarde die Jezus daaraan toevoegt. Juist daarom zegt Jezus dat we ALLE volk aan het kruis moeten brengen. Ik begrijp nu dan ook veel beter wat Jezus werkelijk bedoelt en heeft voor mij.met name, Openbaringen een werkelijkheid aan inhoud gekregen die we ook terugvinden in het OT voor de wereld in die tijd. Openbaringen 14:12 als Bijbeltekst, is voor mij hierin dan een soort brandpunt, waaraan ik mijn bestendigheid en standvastigheid aan kan binden en toetsen. Een vetrouwde tekst, als een lamp voor mijn voet en een bewijs van een zekerheid des Woords.
Zo klopt dus Jezus boodschap voor de NT periode voor: alle volk, alle taal en stam zoals Hij in Matt 28 heeft opgedragen. We kunnen daarvan de essentie in het verhaal van Nicodemus terug vinden die een OT Orthodoxe Jood was.

Het volk waar deze eertijds Orthodoxe Joden zich nu hebben toegevoegd, omdat zij Jezus hebben aangenomen (besnijdenis van het hart + de Doop door onderdompeling) vinden we in Openbaring 14:12.
Van dat volk maak ik nu ook deel uit.

Dat volk dat daar staat vermeldt, is a.h.w. het volk Israël van het NT.
Vandaar dat Jezus zo er op wijst om Hem na te volgen: zowel ceremoniëel alswel praktisch.
De zondagsviering maakt daar dus geen deel van uit; want immers dan waren die eertijds Orthodoxe Joden niet tot die gemeente toegetreden, door de Heilige Geest en konden zij weten dat Joden, niet van geboorte, geestelijke Joden zouden zijn. Die gemeente onderhoud namelijk ook de geboden van Jezus én de Sabbat (zaterdag). Daarom vinden deze eertijds Orthodoxe Joden hun heil binnen die kerk. Die kerk bestaat dan ook uit: alle taal, natie en stam! ALLE landen zijn in die gemeente vertegenwoordigt en alle culturen zijn in die wereldgemeente gebundeld. Hij is de enige die in Openbaring 14:12 (maar ook wel elders) genoemd wordt in het totale heilskader van de Bijbel.

Voor deze Joden is er geen andere kerk die op zo'n duidelijke wijze het getuigenis van Jezus én de gave der profetie bezitten. Wie het boekwerkej '1844 Bijbels verklaard leest'van Clifford Goldstein, zal zelf dan ook moeilijk tot een andere conclusie (kunnen) komen.

Wereldse Overheden erkennen dan ook allen die kerk als de juist m.b.t. het beeld dat men kan hebben van Jezus. De Paus gaat daarin voorop!

Orthodoxe Joden die dus kunnen weten dat Jezus hun verlosser is; moeten zich voegen binnen de muren van die gemeente. Als zij met die wetenschap weigeren om zich van hart te laten besnijden en te dopen, erkennen zij weer Jezus niet, zoals hun voorvaderen dat ten tijde van het OT pook al (niet) deden. Buiten Jezus om (de Deur) kan niemand het Koninkrijk binnenkomen! Wie dat ontkent of beweert dat dat niet juist is, is al verloren! Dat zeg ik niet, maar Jezus!

Het geestelijke aspect heeft dus te maken met de navolging van de ' Heilige Geest van Jezus.

Ariadne en Zeckie lezen jullie maar eens:

Johanes 15 1- 27 daar vinden jullie de gehele waarheid over de 'landman' en de wijnstok!

Verder kunnen jullie in het verhaal van Nicodemus terugvinden dat de besnijdenisn van het hart en de Doop door onderdompeling ook van toepassing is voor de Joden van het OT, die nu leven:

Joh 3: 3

"Ik zeg u tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien"

Hij zegt dit tegen Nicodemus die een vooraanstaande (besneden) Jood is, volgens het eerste verbond, Zeckie.
Toch zegt JEzus tegen hem dat zijn hart besneden moet zijn en hij gedoopt moet worden.

Dus beste vriend geldt dat (nu) ook nog voor de Orthodoxe Joden van heden. (dubbel op zelfs OT + NT)

Want in vers 5 antwoord Jezus zonder enige toelichting, weinig geiiriteerd tegen Nicodemus:

...Voorwaar , voorwaar IK zeg u, tenzij iemand geboren
wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan".

En direct daarop ontkent hij de besnijdenis van kinderen (als zijnde gedoopt) door aan te geven dat wat uit het vlees is uit het vlees is. Voor de Orthodoxe Jood een duidelijk teken dat die besnijdenis (dus al in het OT) geen enkele verlossen de waarde had. Hen hen geen extra of speciale rechten gaf!
Hij, Jezus geeft dus aan dat de besnijdenis die de Joden zelf aan de kinderen deden, NIET GELIJK STAAT aan de Doop! Jezus zegt dat nu precies daar, waar de Joden zo trots waren op hun besneden, lichamelijke, toestand. Want zo konden zij zich op menselijke en wereldse wijze (menen) onderscheidelijk te zijn van andere mensen.
DAARDOOR verzaakten zij hun opdracht! 1-0 voor Satan

Zeckie lees eens het boekje '1844 Bijbels verklaard' van de Joodse schrijver Clifford Goldstein. Hij vertelt over zijn ervaringen met zowel Orthodoxe alswel Messiaanse Joden en heeft ontdekt door gebed en studie dat die gemeente van Openbaringen 14:12 daadwerkelijk het volk Israël van het NT is. Clifford is momenteel coördinator voor Joden die Messiaans worden en hun heil proberen te vinden binnen (ook mijn) die gemeente.
ik heb Clifford een aantal malen horen spreken over dit onderwerp en is ook de reden dat ik niet meer zo erg snel van mijn uitspraken ben af te brengen. Zijn visie, gebaseerd op Jezus voorbeeld m.b.t. het OT en NT, hebben mijn vertrouwen en zekerheid alleen maar meer bevestigd. Persoonlijke gesprekken met Messiaanse Joden, bevestigen juist datgene wat ik hier, tot nu toe op Refoforum heb gepubliceerd en ook op afgewezen in mijn correspondenties (o.a. aangaande Michaël en kinderdoop). Maar ja, dat is nu eenmaal zo! Het bewijst mij des te meer dat alleen Jezus de centrale figuur van ons kan zijn, en de Orthodoxe Joden van vandaag!
Kun je je nu voorstellen dat een (enkele keer) samenzijn met zulke Joden, onze kerkdiensten op Sabbat een extra (verduidelijkte) dimensie krijgen?

Dag, dag!

:wave:

B
zekharyahu

Zeckie en Refojongere,
waarom worden deze joden dan én besneden én gedoopt.
Of is dat een erg domme vraag, ik begrijp het niet zo goed.
Joden hoeven niet meer besneden te worden, dat is afgedaan. Daarvoor is de Doop 'in de plaats' gekomen. En dan bedoel ik met 'in plaats gekomen', dat het dezelfde betekenis gekregen heeft, en nu niet alleen voor de Joden, maar nu ook voor de heidenen.
Maar waarom ze dan wel besnijden? Ik zou het niet weten, het hoeft helemaal niet meer. :o

Beste Zeckie, je leert aan Ariadne het volgende:
Het eerste verbond is met het volk Israël, nu dus Joden over de gehele wereld en dat verbond geldt nog steeds voor hen.
Je haalt me verkeerd aan Bobby, dat lijkt wel een beetje op woorden verdraaien. Je moet er goed opletten dat je iemand goed citeert! Dat gaat nogal eens fout.
Ik zei:
(...), alleen.... het eerste verbond geld alleen voor de Joden en niet voor de 'heidenen', maar het tweede verbond geld voor de Joden én de heidenen)(...)
Dit bedoel je?
ariadne

Bericht door ariadne »

Zeckie dat is allemaal leuk en aardig, maar ik sprak pas een messiasbelijdende jood, die is na acht dagen besneden en na een maand gedoopt.
Dus dat oude verbond geldt voor hem nog steeds.
bobby

Bericht door bobby »

Beste Zeckie,

Dank voor je reactie:

Je haalde een deel van mijn tekst aan:

(...), alleen.... het eerste verbond geld alleen voor de Joden en niet voor de 'heidenen', maar het tweede verbond geld voor de Joden én de heidenen)(...)

Zelf schreef je, als tekst:

Joden hoeven niet meer besneden te worden, dat is afgedaan. Daarvoor is de Doop 'in de plaats' gekomen. En dan bedoel ik met 'in plaats gekomen', dat het dezelfde betekenis gekregen heeft, en nu niet alleen voor de Joden, maar nu ook voor de heidenen.
Maar waarom ze dan wel besnijden? Ik zou het niet weten, het hoeft helemaal niet meer.

Beiden zijn we het dan (toch) eens over dit onderwerp, maar er lijkt een addertje onder het gras te schuilen, namelijk deze:

Je schreef:

@@Het eerste verbond is met het volk Israël, nu dus Joden over de gehele wereld en dat verbond geldt nog steeds voor hen.@@

Bedoel je nu (toch) de vleselijke besnijdenis of...

Inderdaad er gaat soms wel eens wat mis met het citeren van ons zelf! Maar ja, het zij zo!

Daarom, een ieder die zich laat Dopen in de naam van Jezus, zoals Hij leert, is een Geestelijke Jood.
Of hij nu (eerst) vleselijk besneden was of niet.

Verder: Vleselijk besnijden hoeft niet alleen uit religieuze overwegingen toegepast te worden, maar kan ook om hygienische redenen worden gedaan!
(tropen)

Mvrgr
:wavey:

B.

Het is wel druk geworden hé, hier! :biggrinparty:
zekharyahu

Zeckie dat is allemaal leuk en aardig, maar ik sprak pas een messiasbelijdende jood, die is na acht dagen besneden en na een maand gedoopt.
Dus dat oude verbond geldt voor hem nog steeds.
Ja, maar het moet niet (mag dus wel, waarom niet?)! Voor de Joden heeft Besnijdenis en de Doop dezelfde betekenis, voor ons niet, voor ons (als heidenen) geld alleen de Doop (als genadeverbond).
zekharyahu

Je haalde een deel van mijn tekst aan:

Sorry hoor maar dat heb ik geschreven en niet jij.
Zelf schreef je, als tekst:

Maar waarom ze dan wel besnijden? Ik zou het niet weten, het hoeft helemaal niet meer.

Daarmee spreek je je eigen tekst tegen, namelijk

De uitleg geef ik in mijn -helaas- lange posting.
Ik zie niet in waar ik mezelf tegenspreek!
Nu is het zo dat de je de schijn wekt dat ik soms teksten verkeerd citeer!
Wat je nu zelf verzuimd is het verklaren waarom Joden no besnijden!
De Joden die nog vleselijke besnijden, hebben Jezus nog niet aangenomen. Gedoopte én vleselijk besneden Joden bestaan niet.
Er zijn wél Joden die nog vleselijk besnijden en die gedoopt zijn (en die ook bekeerd zijn)! Zie de reactie van Ariadne!!!
Bekeerde Joden wel, want ik ben ook een Jood. Als je mij ziet zou je zeggen: Ik kan het niet zien en ook niet merken.

Daarom, een ieder die zich laat Dopen in de naam van Jezus, zoals Hij leert, is een Geestelijke Jood.
Heb ik echt niets op tegen.
Verder: Vleselijk besnijden wordt niet alleen uit religieuze overwegingen toegpast, maar kan ook om hygienische redenen worden gedaan!
Goed, leuk om te weten, maar we hebben het over geestelijke zaken, Bobby...
ariadne

Bericht door ariadne »

Bobby, door jouw visie op dat geestelijk Jood zijn, is veel anti-semitisme gekomen.
Ik denk niet dat het klopt, bijbelteksten volgen nog...
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Je gelooft Calvijn wél meer dan Jezus want je leerde me dat je aanneemt dat je er op vertrouwt dat, wat Calvijn mededeelt over Jezus, juist is.
Jij vertrouwt ook op jezelf qua uitleg van de Bijbel, aanbid je daarmee niet jezelf?
Het gaat er niet om of Flip de tovenaarsleerling of Pr. Bush wedergeboren is of wordt het gaat er om of Refojongere wedergeboren IS of wordt.
Ontwijk maar weer alles.
Zelf meen je van niet, Jezus zegt van wel.
Je zegt dat Jezus zegt van wel. Ik zeg dat Jezus het van jou zegt.
Wanneer en waar heb ik je, woordelijk of gesuggereerd, dat je een afgodendienaar ben?
In je vorige posting waarin je zegt: “Juist omdat je er op vertrouwt dat Calvijn juist weer zou geven wat Jezus zegt en aanbeveelt, is het bewijs dat je Calvijn als je (enige) punt van aanbidding weergeeftâ€
ariadne

Bericht door ariadne »

Oké, alle discussieerders weten het nu volgens mij al, maar ik ben de volgens Bobby verloren zuster in Christus.
Oké Bobby? Onderwerp ‘verloren Ariadne’ nu in deze discussie afgesloten?
Voordat je denkt dat dit me ook ‘door de satan ingegeven is’, zal ik je vertellen dat Christus nog steeds de enige waarheid voor me is!! Het wordt wel een lang stukje maar dat ben je wel gewend ;o)

Calvijn was een groot kerkvader. Waarom zouden wij hier al die theorieën wél van jou aannemen en niet van hem!! De brave man had zeker zeer veel kennis van zaken. Ooit de Institutie wel is ingebladerd? Als ik een keertje van iemand citeer verafgood ik diegene niet, ik denk dat ik wat kan leren van hem. Verder was Mammon de god van het geld en volgens de geschiedenisboekjes was Calvijn straatarm. Ik geloof dat je wat dingen verwart…

Ik zal maar niet te veel uitweiden over de doop, daar zullen altijd zulk soort discussies over gevoerd blijven worden. Het zal ook altijd moeilijk blijven.

Over dat dopen in ‘water en geest’, las ik pas een alternatieve theorie, dat water zou wel is het vruchtwater kunnen zijn. Klinkt op het eerste gehoor een beetje stompzinnig maar eigenlijk nog niet eens zo raar. De doop door de Heilige Geest heeft elke (wedergeboren) christen als het goed is ontvangen.
Romeinen 2,3 en 4 zegt onder andere over de besnijdenis:
“Welk is dan het voordeel van den Jood? Of welk is de nuttigheid der besnijdenis?
Vele in alle manier; want dit is wel het eerste, dat hun de Woorden Gods zijn toebetrouwd.
Want wat is het, al zijn sommigen ongelovig geweest? Zal hun ongelovigheid het geloof van God te niet doen?
Dat zij verre. Doch God zij waarachtig, maar alle mens leugenachtig; gelijk als geschreven is:
Opdat Gij gerechtvaardigd wordt in Uw woorden, en overwint, wanneer Gij oordeelt.
Indien nu onze ongerechtigheid Gods gerechtigheid bevestigt, wat zullen wij zeggen? Is God onrechtvaardig, als Hij toorn over ons brengt? (Ik spreek naar den mens.)
(…………)
Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen;
Nademaal Hij een enig God is, Die de besnijdenis rechtvaardigen zal uit het geloof, en de voorhuid door het
geloof.
Doen wij dan de wet te niet door het geloof? Dat zij verre; maar wij bevestigen de wet.
Wat zullen wij dan zeggen, dat Abraham, onze vader, verkregen heeft naar het vlees?
(………)
(Gelijk geschreven staat: Ik heb u tot een vader van vele volken gesteld) voor Hem, aan Welken hij geloofd heeft,
namelijk God, Die de doden levend maakt, en roept de dingen, die niet zijn, alsof zij waren;
Welke tegen hoop op hoop geloofd heeft, dat hij zou worden een vader van vele volken; volgens hetgeen gezegd was:
Alzo zal uw zaad wezen.
En niet verzwakt zijnde in het geloof, heeft hij zijn eigen lichaam niet aangemerkt, dat alrede verstorven was, alzo hij
omtrent honderd jaren oud was, noch ook dat de moeder in Sara verstorven was.
En hij heeft aan de beloftenis Gods niet getwijfeld door ongeloof; maar is gesterkt geweest in het geloof, gevende God
de eer.â€
bobby

Bericht door bobby »

Hallo Ariadne,

Dank voor je reactie!

Jezus waarschuwt de Christenen dat zij gevaar lopen als zij vast blijven houden aan wetten en geboden die van mensen zijn. Ik heb dat al vele malen aangegeven. De Christenen zijn in een groot gevaar. God leert ons dat Hij het volk, dat Zijn geboden en wetten nog (onvoldoende) kent zal waarschuwen door de'spaderegen'. Ook Noach waarschuwde de mensen van zijn tijd, 120 jaar lang, voordat het naderende einde kwam van de wereld en in die tijd ten onder ging . Slechts 8 luisterden naar zijn oproep, die hij (notabene) van God had ontvangen, om door te geven.

Het Boek Amos (de onheilsprofeet) leert God ons dat Hij zijn volk NIET spaart als het om hun redidng moet gaan.
Ze LUISTEREN niet maar maken alleen maar op- en aanmerkingen tegenover Amos en dus God. God stelt dat Hij Zijn volk eerst zal 'straffen' voor hun ongehoorzaamheid aan Zijn wetten en geboden.

De essentie van Amos luidt:

Amos richtte zich in zijn prediking tot de mensen van het Noordelijke deel van Israël. Het was omstreeks het midden van de 8e eeuw voor Christus.
(Let nu eens op!) Het was een periode van grote voorspoed -ogenschijnlijk- politiek stabiliteit maar een geveinsde vroomheid. De godsdienstige betrokkenheid bij Gods heilsplan was niet oprecht en de politiek rust was meer schijn dan een realiteit.
Vurig en met moed predikte Amos dat God het land zou straffen. Hij, Amos riep ertoe op "het recht te laten golven als water: (5:24) en sprak van "de rest" van het volk, waarover God genadig zal zijn (5:15)

Hier nu Ariadne, zie je wat Hij in Openbaringen weer doet. Jezus zelf waarschuwt nu echter de Christenen, omdat Hij alles zal afronden. Hij brengt nu dezelfde boodschap Zelf. En Hij spreekt nu ook over een Overblijfsel. Die de geboden en de wetten, alsmede het getuigenis van Jezus en de gave der profetie, hebben.
Hij geet aan dat de wereld wankel op haar grondvesten, ze is zwanger van haar eigen kwaad. ook in Geestelijk opzicht.

IK zeg nergens dat je verloren bent of zult gaan. Die conclusie trek je zelf en meen je te moeten opmaken uit de Bijbelse waarheden die ik slechts vermeldt. Jezus werd NOOIT gelooft, alhoewel iedereen zegt dat 'ze geloofden'. Jezus wijst voortdurend er op dat ze Zijn geboden en wetten moeten aannemen. Hij doet nu diezelfde waarschuwingen weer over de wereld gaan.

Als jij Calvijn een 'grote kerkvader' wilt noemen, mij best.
Jezus leert nergens dat we vast moeten houden aan mensen. Hij leert ons vast te houden aan Hem.
Straks als de kerken een wereldse ongeestelijk evangelie brengen, dan zul je Jezus gerechtigheid door de Heilige Geest moeten kennen. God zal zijn Geest terugtrekken. Dat betekent dat de Heilige Geest dan niet meer zal kunnen bemiddelen tussen de mensen en God. Het is tevens het einde van de genadetijd!. Ik heb je al vele malen aanwijzingen gegeven. Gelukkig zal de Heilige Geest die je in je openbaren, op die tijd welke God reeds voor je heeft bepaald. Ik ben daar zeker van. Je zult dan spijt hebben dat je dan hebt geschreven wat je nu aan mij doet!
Je verloochend mij niet, maar Jezus. Ik wil jou persoonlijk niet blamen op je gebrek aan kennis aangaande de Bijbel en het besef van de grote strijd die in de wereld zal losbarsten. Misschien ontbreekt het (voorzeker) aan Bijbelkennis in je geloofsgemeenschap aangaande de Openbaringen en Daniël. en de profetie Dat weet ik zeker, want ik heb zeer recent met een Gereformeerd-Hervormde (kerk) ganger gesproken en met hem dezelfde Bijbelstudies gedaan als met jou. Ik kreeg van deze broeder veelal dezelfde tegenwerpingen als ik die van jou (maar ook wel van andere hier) krijg. Dus er is voor niets nieuws onder de zon. Gelukkig leert hij Jezus nu meer waarderen in een persoonlijke vriendschappelijke relatie, niet met mij -op dezelfde basis-. Noach waarschuwde de mensen van zijn tijd. Ach, het komt allemaal wel goed zeiden ze. Maar het was wel Noach die waarschuwde en niet God zelf. In Noach zag men Gods oproepen niet!

Al hetgeen dat ik je heb verteld en geleerd zal dan (hoop ik ) duidelijk worden. Calvijn was een groot kerkvader maar Satan ook. We lezen in Openbaringen heel duidelijk dat God Satan zal gebruiken om ons te toetsen:

Openbaring 13:5-8

En hem (Satan) werd een mond gegeven, die grote woorden en godslasteringen spreekt: en hem (Satan) werd macht gegeven dit 42 maanden lang te doen. En het Beest opende zijn mond tot lastering en tegen God om zijn naam te lasteren en zijn tent en hen, die in de hemel wonen. En hem werd gegeven om tegen de getrouw Gods oorlog te voeren en hen te overwinnen; en hem werd macht gegeven over elke stam en natie en taal en volk. En allen, die op de aarde wonen, zullen het Beest aanbidden, ieder wiens naam niet geschreven staat in het boek des levens van het Lam, dat geslacht is, sedert de grondlegging der wereld.

Hier staat:

Volgens de verzen 3 t/m 8 van Openbaringen 13 zal Satan zich opnieuw verbinden met de koningen der aarde en het volk van God vervolgen. Alleen zij, die Jezus als hun Middelaar hebben zullen aan zijn betoverende invloed kunnen ontkomen (vers 8)
Dus houdt nu maar vooral vast aan de 'waarheden' van de kerkvaders van je eigen geloofsgemeenschap, dan zul je Jezus nooit kunnen aannemen als je Middelaar. Hier zegt Hij dat zelf. Zijn Middelaarswerk geldt alleen voor het volk dat Hij in Openbaringen noemt als het Overblijfsel. Als dat niet zo was, dan had Hij daar wel gezegd: Heel het volk! Er moeten dus ongehoorzame Christenen zijn. Gelukkig heeft God ook oog voor de 'Heidenen' die nog niet tot een geloofsgemeenschap horen. In ieder geval worden er 1000-den per maand aan "mijn" geloofsgemeenschap toegevoegd. Ja, dat hebben we toch beloofd aan Jezus (Matt.28). God is Zijn werk heel snel aan het afronden!
Als jij dus de woorden die ik, als getuigenissen van Jezus oprecht openbaar, als onwaar of als 'van Bobby' negeer of belachelijk maak, dan doe je je zelf te kort. Waarom onderzoek je ze niet in plaats van Jezus te verloochenen.

Wat staat er nu (dan ook) in Daniël?

Dit Ariadne:

Daniël 8:11,12

De geo-religiueze oppermacht van de wereld richt de aandacht van de gelovige mensen op MENSELIJKE PRIESTERS en HUN Middelaarswerk in plaats op dat van Jezus zelf!!!!!!!! Men zal wel zeggen dat men Jezus kent en gelooft, maar men stelt MENSELIJKE PRIESTERS boven het gezag van Jezus. Dan 8:11,12 leert dat de waarheid van Jezus ter aarde wordt geworpen en "zijn tent werd gelasterd" Bedoeld wordt dat het werk van Jezus Christus als Hemelse Hogepriester niet tot zijn recht komt. Jezus leert en Jezus waarschuwt, slecht weinigen gaan uit van haar. Al het verzoeningwerk en Middelaarswerk van Jezus voor de (eerste) tent in de Hemel voortgezet, wordt door de Christenen belachelijk gemaakt en de wereld smult daarvan mee! De zondige mens, werd in de plaats van Jezus gesteld: Pausen en Kerkvaders!!! Dus op wiens gezag ben je mij nu aan het belachelijk maken Ariadne! Houdt maar vast aan waarvoor hier gewaarschuwt wordt, dan zeg IK niet dat je een verloren schaap zou kunnen zijn, maar heb je zelf tegenover God bewezen dat je Jezus niet kunt herkennen aan Zijn Stem en daardoor je eigen ondergang hebt bewerkstelligd, ondanks dat God mensen in de wereld heeft gestuurd om je te waarschuwen!

Maar, nogmaals voor zover ik de situatie in het algemeen ken, van je, ben jij niet schuldig aan zo';n houding. Ik bedoel het niet kwaad met jou, maar met 'de verschillende raadgevers' waarvan je zulke gigantisch goede adviezen aangaande mij, hebt gekregen. Ik hoop dat God aan hen dubbel en dwars openbaten zal, hoe ze zelf met Zijn woord zijn omgegaan t.a.v. anderen en jou in het bijzonder.

Het spijt me ook bijzonder dat ik zo moet reageren, maar als God reageert dan is het wellicht te laat!
Helaas kan ik er niets aan doen dat andere mogelijkheden (!) om dit ergens anders aan je duidelijk te maken, zijn afgesneden!

Wat je ook steeds maar doet is Bijbelteksten aanhalen, die je zelf niet naleeft! Alsof je ze wel na zou leven. Ik vraag me af weet je wel waarom en wat je nu steeds
bekend wil maken. Je bent hierin een voorbeeld van Amos: Je dinet met je Bijbelverzsen maar te pas en te onpas op en neeer. De ene keer vertel de juistheden en de andere keer ontken je hetgeen je zojuist hebt bevestigd! Gods woord is geen kermis attractie als een cakewalk. Als je het niet weet, hou dan je mond!

Hij, Amos riep ertoe op "het recht te laten golven als water: (5:24) en sprak van "de rest" van het volk, waarover God genadig zal zijn (5:15)

Jezus zal je bepalen bij hetgeen ik hier heb geschreven. Want Hij zal alles aan je toetsen en je onvoorwaardelijk zeggen: Ariadne, waarom heb je niet geprobeerd acht te slaan op de aanwijzningen die Ik je door mijn boodschappers heb gegeven?
Het gaat het er hierbij niet om of ze kent of weet, maar dat je ze in een 'halleluja' kader als belachelijk laar klinken.

Je spreekt bijvoorbeeld over een 'alternatieve' theorie. Jezus kent die niet Jezus is standvastig in Zijn leer en wetten. Geen jota of tittel ervan zal verloren gaan, eer de wereld is vergaan. Waarom spreek je dan over een 'alternatieve (Bijbelse) theorie aangaande de Doop.
Je verloochend hier Jezus op een ongelofelijke manier, waardoor je de verlossende kracht van de Doop, waar zovele mensen naar verlangen, onderkent! Alternatieve theorie! Kind hoe kom je erbij.

Voorwaar, voorwaar Ik zeg U, Gij lieden zult OPNIEUW geboren moeten worden, door water en geest.
We hebben het menselijke vruchtwater allang verlaten. Want wat uit menselijk vlees voorgekomen is, is uit menselijk vlees voorgekomen. Maar wat uit water en Geest is gekomen (Doop door onderdompeling) is van God.

Het klinkt niet eens zo raar, maar stompzinnig is het wel. Hoe kun jij, die zegt dat de Here Jezus haar Middelaar en verlosser is, zoiets stompzinnigs aannemen of, zelfs maar benoemen. Sorry, Ariadne dat ik even opvlieg, maar het is beter dat ik dat doe dan God zelf! Kind, wat wordt je misleid! Met zoiets zal geen enkel kind, zelfs geen kleuter in onze wereldgemeenschap aan komen dragen. Want jeugdigen uit onze kinderklassen weten vanaf hun 5e jaar precies wat Jezus met hen voorheeft! Ook reeds in de zegen en (daarna) de Doop. Dat wat je hier nu neerpent mag dan wellicht bijdragen aan een algemene erkenning van je aanwezigheid in de massa, maar het getuigt op geen enkele wijze van enige Bijbelkennis of maar een sprankje relatie met Jezus zelf. Die zoiets nooit maar dan ook nooit zou beweren.

Wees toch voorzichtig met wat je meent, misschien denkt.

Want, heel opmerkelijk schrijf je ook:

@@ De Doop door de Heilige Geest heeft elke (wedergeboren) Christen ontvangen@@
Je schrijft er tussen: ....als het goed is....

Neen Ariadne!

Jezus leert:

Gelovigen ontvangen de belofte van de Heilige Geest in hun leven (Handelingen 2:38)

Als het niet goed zit tussen de Heilige Geest en diegene die Hem als leidsman (en doet wat Hij adviseert) zal de Heilige Geest onmiddelloos van die persoon wijken!

Hij wordt bedroefd als wij geen acht slaan op Zijn ingevingen (Efeziërs 4:30)
In essentie geven wij dus geen acht op het Voorbeeld Jezus, want die is het welke vertegnwoordigd wordt door de Heilige Geest!

Kijk eens Ariadne, wat Satan van God mag doen. Maar Jezus geeft het Christenvolk nog een kans om te ontsnappen. Ik heb je dat ook al velen malen gezegd.
Als God zegt dat Hij in Openbaringen 14:12 daar Zijn Overblijfsel aankondigd, wie zal dat dan ontkennen.

Als je meent reeds verloren te zijn (gegaan) aan de woorden die ik schrijf, dan heb je niet meer en mider ontdekt dat die woorden uit het Evangelie je aanspreken en je voor je zelf wel merkt dat Jezus je waarschuwt. Zelf zeg je dat de 'stenen gebouwen' niet de ware kerken zijn. Dat is juist! Maar waarom verloochen je Jezus, over mijn rug, op Zijn eigen waarschuwingen en woorden.

Jezus spreekt, net zoals door Amos, in Openbaringen over het feit dat Hij met LUIDER STEM de Christenen waarschuwt.
Wie is nu uit de dood opgestaan en zal je verlossen, de
'grote' kerkvader Calvijn. Jezus leert juist om 'Daar van uit te gaan' om je in de gelegenheid te stellen, binnen de kraal van Openbaringen 14:12 (er zijn meer plaatsen waar Hij dat aankondigd zo) je te laten louteren door Zijn aanwezigheid op Sabbat en één te zijn met Zijn Geest.

Uit maar weinig blijkt dat je Jezus daadwerkelijk begrijpt, omdat ook jij maar vast blijft houden an het Oude Testament en de kerkvader Calvijn.
Als het alleen zo mag zijn dat je Halleluja roept en en je onderhoudt Zijn geboden niet, omdat de leringen van Calvijn je geboden dan blijkbaar zijn, heb je geen deel aan Zijn lichaam. Dat zeg ik niet, dat zegt Jezus! Tevergeefs deed Hij dat aan het volk Israël (Gouden Kalf en ceremonieële evenementen) tevergeefs doed Hij dat weer in deze wereld, vandaar dat het volk uiteindelijk zal bestaan uit een Overblijfsel dat WEL naar de oproepn luisterde en 'UIT GING van het Grote Babylon.

Je overige Bijbelteksten in het kort:

Het geheel geeft weer blijk van een retoriek waarin je waarheden en juistheden aangeeft, als zou ik die (nogmaals) aan je uitleggen, welke je zelf (nog) niet toepast in je leven. Een enkele wil ik er uitlichten:

Romeinen

@@"Welk is dan het voordeel van den Jood? Of welk is de nuttigheid der besnijdenis?"@@

Wat goed van je: Hier geef je dus aan dat de vleselijke besnijdenis niet datgene is dat Jezus leert m.b.t. de verlossing en de besnijdenis van het hart (Nicodemus)

Als dus in sommige kerken de kinderdoop hierop gebaseerd is (of zou zijn) is die dus evenzo van nul en generlei waarde!

'Doen wij dan de wet te niet door het geloof (in Jezus)? Dat zij verre; maar wij bevestigen de wet"

Ja, Ariadne dat doet het volk Israëls van het NT inderdaad in Openbaringen. Als je het hiermee dan eens bent, waarom onderhoud jij zelf dan die wet niet?

"Duidelijk dus dat de Joden uitverkoren zijn en daarom deel hebben aan het verbond dat Goid met hen sloot"

Waarom houdt jij je dan niet aan dat verbond, door de geboden en de wet te onderhouden, zoals Jezus ons leert! Als jij volgelinge van Jezus bent, dan ben je toch (ook) een -geestelijke- Jood!

Nogmaals: 1 Kor. 7 zegt:

"De besnijdenis is niets, en de voorhuid is niets, maar de onderhouding der geboden Gods"

(Je vraagt me daarop te reageren......aldus)

Spreek je nu tegen Nicodemus, door Jezus Ariadne, of wil je mij mijn wet en de geboden nogmaals voorhouden? Dank je wel, je begrijpt het.
Waarom doe je dat dan zelf niet! Weet je wel wat je zegt?

Je geeft aan dat de vleselijke besnijdenis niet hetzelfde kan zijn als het onderhouden van de Geboden. Dus kan het (ook) nooit een Doop zijn! Want de geboden en de wetten kunnen we alleen houden als we één in het lichaam van Jezus zijn verenigd, door de Doop.

Ook hier ontken je dus in essentie de kinderdoop die afgeleid is van de besnijdenis van de voorhuid!
Want wie zich aan de geboden van Jezus houdt, zoals je aangeeft, zal nooit kinderen dopen!

Het volk Israël is nog steeds uitverkoren (Romeinen 11:26, 28 en 29)

Wie ontkent dat dan? Maar we spreken dan over het volk van 'de Israël, d.w.z. Jezus. Die de geboden en de weetten en het getuigenis van Jezus hebben en de gave der profetie. Zij die LUISTERN naar Jezus. Ja logisch We gaan immers in een Hemels Israël en de Hemelse stad Jeruzalem wonen? Dan zijn we toch (ook) een Geestelijk Israël van een Geestlijk Israël (Geestelijke Jezus navolgen= Hemels Rijk) Geestelijke Satan navolgen= Aards Rijk)

"Want de genadegiften en de roeping Gods zijn onberouwelijkl" Natuurlijk zal geheel Israël behouden worden. Jezus belooft dat aan de Christenen die zich dan ook daartoe willen voegen! Daarom zegt Hij ook om 'uit te gaan van Babylon" om in Jeruzalem (het Geestelijk) terecht te kunnen komen. Weet je nog: het volk Israël dat uit Egypte trok?
Waarom maak je dan mijn oproepen zo belachelijk!

Israël zal dus in haar eigen boom geplant worden. Mattheüs 24. Ja, dat klopt. Daarvan heb ik hier voorbeelden gegeven

In de wereld zijn (alleen) binnen mijn geloofsgemeesnchap voorbeelden daarvan, zoals ik hier heb uitgelegd. Orthodoxe Joden (OTestamentische) die zich bekeren en Jezus hebben aangenomen en Heidenene die zich bekeerd hebben en Jezus heben aangenomen. Veel eertijds OT Joden bekeren zich en worden daardoor Geestelijk Joden, veel Heidenen bekeren zich en worden Geestelijke Joden. De geboden en wetten van God maakt hen beide als tot één volk Israël. Hier spreekt Jezus over.

Jezus zegt dat alleen het Overblijfsel aan al die voorwaarden voldoet en is dan ook de uiteindelijke Vijgeboom waarop beiden geent zijn.

Refojongere zegt dit dan ook zeer juist:

@@Messiasbelijdende Joden hebben dus deel aan beide verbonden en de niet-Joodse christenen maar aan één.@@

"Indien de wortel heilig is, zo zijn ook de takken heilig...etc

Weet je Ariadne je probeert steeds de ware weg te zoeken. Je geeft ook zo vaak juistheden aan. Maar je golft op en neer!

Exodus 3:15 is juist Ariadne, maar ontslaat ons er niet van, als volgelingen, Jezus te volgen! Wij zijn NT gelovigen en horen het NT Israël te zijn dat (samengevoegd cq ge-ent op dat van het OT) op weg is naar het Hemelse Koninkrijk. (Refojongere legt dat erg goed uit!

Jezus kwam om de Oudtestamentische wet te vervullen, ik spreek dat niet tegen, want Jezus zegt zelf: Het is volbracht. Maar het Oude Testament moeten we niet als basis of als leiddraad gaan gebruiken om als NT gelovige te menen dat we daardoor gered zijn.

Satan misleid de NT Christen met OT inzettingen omdat hij niet wil dat we Jezus laatste oproepen begrijpen, want anders zijn we gered en mist hij zijn kans om (ook) een volk samen te stellen!

Beiden zowel het OT als het NT zijn van belang. Maar we kunnen niet alleen of uitsluitend het OT gaan toepassen op de tijd waarin wij leven. Want als we menen dat we op OT basis gered zijn, dan houden we ons voor de gek, want we leven onder de nieuwe bedeling (NT). Als Jezus dus oproept om je aan Zijn wetten en geboden te houden, die het volk Israël van het OT helaas alleen voor zichzelf hield, dan vervul je hetgeen de Heilige Geest in je wil bewerkstelligen en dan (pas) kun je behoren tot dat volk in Openbaringen 14:12. Dat is het volk Israëls waar Jezus het oever heeft. Dat is dat volk Israëls (geestelijk) dat voorgekomen is uit de raadgevingen die Jezus gaf aan Nicodemus en Daniël aan Nebukadnessar. Het volk Israëls van het OT aanbad het Gouden Kalf. Het volk Israëls van het NT dreigt aan hetzelfde kankergezwel ten onder te gaan.
Niet in een land als Egypte, of een Babylon van Nebukadnessar, maar in het Grote Babylon dat reeds (door God) als voor verloren wordt aangezien.

"Gevallen, gevallen IS het Grote Babylon....."

Clemens en Origines meenden dat zij in het geestelijke Israël waren net als ik. Neen Ariadne, Jezus vraagt uit te gaan van de ongeestelijk geloofsgemeenschappen van de wereld, om je te voegen bij Zijn Geestelijke Israël, dat als enige het Hemelse Koninkrijk het Hemelse Israël en de Heilige stad zal be-erven. Jezus zelf spreekt over het Geestelijke Israël.

Je schreef:

@@In de vroege kerkgeschiedenis dachten Clemens en Origines net als jij dat wij nu het geestelijk Israël zijn.....@@

Als jij meent dat je de geboden van God houdt en Jezus daarin volgt, en gedoopt bent door water en Geest, dan behoor je tot het Geestelijke Israël, ja. Daar waar Jezus ook naar verwijst. Want het Grote Babylon, zo leert Jezus is een ongeestelijke maatschappij waar Zijn geboden en wetten verkeerd worden geleerd,als geboden van mensen.

verder....

Dit kwam voort uit hun platonische denken ( de ziel en geest gevangenen van het lichaam)

Zo, zo dus de Heilige Geest maakt ons tot gevangenen. Zo. zo welke Jezus aanbidt jij Ariadne?

Clemens, Orignes of Calvijn!

Ik volg Jezus. Ben ik nu een gevangen van Hem? tenminste zoals Clemens, Origines en jij beweren en jij lijkt te geloven, want je suggereert door je wijze van schrijven dat ik het helemaal mis heb.......

@@De geo-religiueze oppermacht van de wereld richt de aandacht van de gelovige mensen op MENSELIJKE PRIESTERS en HUN Middelaarswerk in plaats op dat van Jezus zelf!!!!!!!! Men zal wel zeggen dat men Jezus kent en gelooft, maar men stelt MENSELIJKE PRIESTERS boven het gezag van Jezus. @@

En ben ik nu (en mijn Verlosser Jezus) de veroorzaker of de vervolger van de Joden en (dus) medeverantwoordelijk voor de Holocaust?

We hebben notabene net gezien dat beide Israëls (OT +NT) op elkaar ge-ent zijn, in een geestelijk kader.
Hoe kom je er nu bij Jezus te zien als de mogelijke veroorzaker van de Holocaust, als Hij ons zelf de Heilige Geest heeft gezonden! Wiens juk zacht en last licht is.

JE MOET GEEN ONZIN UITKRAMEN!

Je besluit met de volgende woorden:

"God heeft ons gemaakt om Hem lief te hebben, niet om Hem te begrijpen"

Kan ik in de Bijbel nergens vinden!

Je haalt dan ook een liefdeloze God aan, want Jezus leert ons dit:

"Gaat dan henen, maakt al de volkeren tot Mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heilige Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb"(Matt.28)

Wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien.

Jij citeert:

@@.....niet om Hem te begrijpen"@@

Domme opmerking van die schrijver of schrijfster, als deze dat aan jou zo leert! Dat je daar nu in mee gaat!

God heeft ons gemaakt om Hem lief te hebben, zoals Hij ons ook lief heeft, daarom heeft Hij ons alles zo geleerd, zodat wij Zijn opdracht in liefde kunnen uitvoeren.

Tot slot:

Je geeft aan dat je je zelf geen deel uit ziet maken van het Geestelijke Israël. Ik kan je zeggen dat je dan reeds verloren bent. Want dan heb je niet voor Jezus gekozen maar voor een religieuze werkelijkheid van deze wereld. Als je meent dat je je zelf (ook) niet als een Geestelijke Jodin ziet, dan heb je geen deel aan Jezus. Ergo; je kunt dat niet hebben, want je leeft niet naar Zijn gerechtigheid en verlangt er ook niet naar om dat zo te doen, naar Zijn gewoonten te leven (Geestelijke kwestie) Heb je wel eens gehoord van het Nieuw Testamentische Verbond dat Jezus met de mensen (Heidenen) heeft gesloten. Denk je, maak je nu wél of geen deel uit van dat Verbond. Weer verwijs je naar het OT als "bewijs" dat er slechts OT verbonden zijn. Wat leer je nu in je kerk. Misleid die of heeft die een reddende functie in haar weergave van de Heilige Schrift. Moeten de predikanten niet eens opnieuw gschoold worden?

Welke Verbond wil Jezus nu met je sluiten?

1. Wij hebben allemaal de Doop nodig! Handelingen 2:38

Het Verbond met Jezus (Geestelijke kwestie of ga je naar de Hemel Hem persoonlijk toestemming vragen).

2. Geloof in Jezus behoort gevolgd te worden door de Doop, door onderdompeling Handelingen 8:12 en 16:30-33

Het Verbond met Jezus (Geestelijke kwestie) of ga je naar de Hemel Hem persoonlijk toestemming vragen.

Verbond met Jezus

De Doop door onderdompeling verenigt ons met het Jezus Christus. We hebben een Verbond gesloten!
Zowel in de dood als de opstanding van Christus.

Romeinen 6:1-6 Kol. 2:12,13

Het Verbond met Jezus (Geestelijke kwestie) of ga je naar de Hemel Hem persoonlijk toestemming vragen.

De Doop door onderdompeling volgt op de openbare geloofsbelijdenis in Jezus Christus als Heiland (Handelingen 18:8)

Waarom stuurt Jezus nu de Heilige Geest als we gedoopt zijn? Omdat we een Verbond met Hem hebben willen afsluiten en zo ook hebben gedaan. Belooft is belooft!

Eerder hebben we geen deel aan het Hemelse Koninkrijk. Ik heb al vele vele malen aangegeven, waar dat staat! En door Jezus alzo wordt bevestigd. Als je denkt dat je gered bent, dan ben je het niet als niet Geestelijk en zedelijk bent voorbereid op het Koninkrijk.

Nog één keer:

"Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld. wie niet geloofd, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God"
Joh.3 18-

Daarom Ariadne:

.....tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk der Hemelem niet binnengaan..Joh 3:5

Hoe denk je nu over deze uitspraak die je deed:

"Ik zie mezelf niet als geestelijke Jood, noch als deel van het Geestelijk Israël"

Als je aan deze visie vast houdt lieve Ariadne, maak ik me ernstig zorgen. Blijkbaar heb ik gefaald in mijn openbaringen aan je. Maar je mag diegene die je zo heeft geleerd, van mij, een ongenadige (geestelijke) schop tegen zijn schenen verkopen. En beleefd vragen of deze broeder of zuster je de waarheid verkondigt, zoals ik je nu heb aangegeven! Ik ben er voor jouw redding, niet voor je ondergang!

Je meent dat ik zieltjes aan het winnen ben voor 'mijn' geloofsgemeenschap. Neen, Ariadne ik wijs de mensen op datgeen wat Jezus aan hen vraagt te doen, ter redding van hun toekomst. Jezus zegt dat de Christengemeenten gevaar lopen en dat Hij hen een schuilplaats heeft bereid. Ik spreek niet over ,mijn. geloofsgemeenschap, maar over het uiteindelijke Overblijfsel, zoals Amos je zelfs (dus God direct) leert, zoals ik heb aangegeven. Als je meent niet te hoeven te doen wat hier staat voor de Here, namelijk:

"Gaat dan henen, maakt al de volkeren tot Mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heilige Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb"(Matt.28)

Als jij dus meent dat jouw Christengemeente niet hoef te groeien, dus dat je mensen uitnodigd om Jezus te leren volgen, dan ben je geen ware volgeling van Jezus, want je begrijpt of Mattheüs 28 niet of je wordt misleid door je eigen broeders en zusters daarin. Als zij daarin dan dat voorbeeld geven, als aan een 'kind' als jij bent, dan verhinderen zij dus zo dat jij het Koninkrijk der Hemelen zult binnen kunnen gaan. evenals ze daar aan anderen dan ook doen. Is het daarom misschien niet zo dat Jezus je dan -soms- andere mensen op je pad brengt.

Ik vind het bijzonder vervelend dat ik zo heb moeten reageren. Er bleef me geen andere mogelijkheid (meer) over. Je hebt in het recente verleden veel geleerd. Het lijkt alsof je alles weer vergeten bent. Ik mag hopen en zal bidden dat de Heilige Geest je verder zal gaan leiden in de waarheden die Hij aan jou heeft bekend gemaakt. Ik zie uit naar het moment waarop we beiden in het Hemelse Koninkrijk aankomen.

Je afsluiting na een periode van correspondentie, vond ik bemoedigenden je reageerde heel aardig. Hier toon je, alsof je het nooit hebt gemeend. Mijn vraag is dan ook als ik dit vers nogmaals lees:

Wie zijn nu jouw daadwerekelijke leermeesters, als dit Bijbelvers moet toetsen aan jouw laatste posting aan aan mij gericht!

Mvrgr

Bobby
:bvraag:
Plaats reactie