ds. T. Cabaret

Tiberius
Administrator

Re: ds. T. Cabaret

Bericht door Tiberius »

Hoe kom je aan die informatie, Yanthe?
Jongere

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:Hoe kom je aan die informatie, Yanthe?
Yanthe heeft gesproken met de vrouw van de dominee, als ik één van zijn eerdere postings goed begrijp. Als het om bekenden gaat is het in een discussie altijd erg moeilijk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:
Yanthe heeft gesproken met de vrouw van de dominee, als ik één van zijn eerdere postings goed begrijp. Als het om bekenden gaat is het in een discussie altijd erg moeilijk.
Yanthe geeft aan, dat ds. Cabarets vrouw niets weet, dat hij zich te buiten ging aan vrouwen van lichte zeden.
Maar zo'n opmerking heeft niet zo bar veel waarde...

Dat ds. Cabaret te veel Christus zou preken en geld aan de armen gaf en daarom afgezet is, komt mij ook enigszins ongeloofwaardig over.
Dus vandaar mijn vraag naar onderbouwing.
Jongere

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:
Yanthe geeft aan, dat ds. Cabarets vrouw niets weet, dat hij zich te buiten ging aan vrouwen van lichte zeden.

Dat ds. Cabaret te veel Christus zou preken en geld aan de armen gaf en daarom afgezet is, komt mij ook enigszins ongeloofwaardig over.
Ik snap het, vandaar mijn tweede opmerking. :)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Er wordt hier gesuggereerd dat Ds.Cabarat al 50 jaar geleden is overleden. Ik snap niet helemaal waar jullie het over hebben. Als ik aan Ds.Cabaret dan denk ik aan die Ds. die van 1954-1956 de GG van 's-Gravenpolder heeft gediend. Hij is toen afgezet. Ik heb, meen ik, ergens gelezen dat dat ergens in de jaren '80 is overleden. Wie helpt mij uit de droom?
Kislev

Bericht door Kislev »

Is volgens mij -tussen alle offtopic opmerkingen door- allemaal in dit draadje te vinden. Idd ergens in de jaren '80 overleden.

Afgezet vanwege teveel Christus-prediking lijkt me nogal onwaar. Als ik zn preken beluister is hij voor GG-begrippen nou niet bepaald links...
JALP

Bericht door JALP »

Kislev schreef:Is volgens mij -tussen alle offtopic opmerkingen door- allemaal in dit draadje te vinden. Idd ergens in de jaren '80 overleden.

Afgezet vanwege teveel Christus-prediking lijkt me nogal onwaar. Als ik zn preken beluister is hij voor GG-begrippen nou niet bepaald links...
Hij is afgezet vanwege een ergerlijk leven. Heb gehoord (maar 't zijn geruchten en daar moeten we voorzichtig mee zijn... hoewel ik ze van mijn oma heb gehoord die toch meestal wel betrouwbaar is...) dat hij nogal wat dronk...

Na zijn afzetting heeft hij nog gewoon gepreekt. Heb daar een aantal preken van gehoord, maar hij heeft daar behoorlijk extreme standpunten. Hij is bijvoorbeeld tegen ouderlingen en diakenen. Zo zegt hij dat letterlijk in die preek (helaas zou ik de preek nog eens moeten beluisteren welke argumenten hij daarvoor aandraagt... Weet alleen dat ik dacht bij die argumenten...: Zijn dat argumenten tegen de ambten..???).
Verder heb ik ooit eens in een preek gehoord dat hij van leer trok tegen Willem van Oranje. Hij geloofde niks van hem. Want Willem v. O. had een verbond gemaakt met de Potentaat der potentaten... En daar kwam niks van terecht. Dus die man was alleen maar uit op eigen eer. Als de Potentaat der potentaten nu eens een verbond met Willen van O. had gemaakt dan had hij er nog iets van geloofd.

Heb een paar preken van hem gehoord die mij toch wat doen glimlachen...
Yanthe

Bericht door Yanthe »

Gijs83 schreef:Er wordt hier gesuggereerd dat Ds.Cabarat al 50 jaar geleden is overleden. Ik snap niet helemaal waar jullie het over hebben. Als ik aan Ds.Cabaret dan denk ik aan die Ds. die van 1954-1956 de GG van 's-Gravenpolder heeft gediend. Hij is toen afgezet. Ik heb, meen ik, ergens gelezen dat dat ergens in de jaren '80 is overleden. Wie helpt mij uit de droom?
Ja, sorry foutje; moet zijn zo lang na zijn overlijden.
Yanthe

Bericht door Yanthe »

Yanthe schreef:
Gijs83 schreef:Er wordt hier gesuggereerd dat Ds.Cabarat al 50 jaar geleden is overleden. Ik snap niet helemaal waar jullie het over hebben. Als ik aan Ds.Cabaret dan denk ik aan die Ds. die van 1954-1956 de GG van 's-Gravenpolder heeft gediend. Hij is toen afgezet. Ik heb, meen ik, ergens gelezen dat dat ergens in de jaren '80 is overleden. Wie helpt mij uit de droom?
Ja, sorry foutje; moet zijn zo lang na zijn overlijden.
En er komt steeds meer bij, nu heeft hij weer teveel gedronken. Kwaad van iemand spreken is heel makkelijk.

Ik zou zeggen; beluister zijn levensbeschrijving.
Yanthe

Bericht door Yanthe »

JALP schreef:
Kislev schreef:Is volgens mij -tussen alle offtopic opmerkingen door- allemaal in dit draadje te vinden. Idd ergens in de jaren '80 overleden.

Hij is afgezet vanwege een ergerlijk leven. Heb gehoord (maar 't zijn geruchten en daar moeten we voorzichtig mee zijn... hoewel ik ze van mijn oma heb gehoord die toch meestal wel betrouwbaar is...) dat hij nogal wat dronk...

Na zijn afzetting heeft hij nog gewoon gepreekt. Heb daar een aantal preken van gehoord, maar hij heeft daar behoorlijk extreme standpunten. Hij is bijvoorbeeld tegen ouderlingen en diakenen. Zo zegt hij dat letterlijk in die preek (helaas zou ik de preek nog eens moeten beluisteren welke argumenten hij daarvoor aandraagt... Weet alleen dat ik dacht bij die argumenten...: Zijn dat argumenten tegen de ambten..???).
Verder heb ik ooit eens in een preek gehoord dat hij van leer trok tegen Willem van Oranje. Hij geloofde niks van hem. Want Willem v. O. had een verbond gemaakt met de Potentaat der potentaten... En daar kwam niks van terecht. Dus die man was alleen maar uit op eigen eer. Als de Potentaat der potentaten nu eens een verbond met Willen van O. had gemaakt dan had hij er nog iets van geloofd.

Heb een paar preken van hem gehoord die mij toch wat doen glimlachen...
Ds cabaret is tegen onbekeerde ouderlingen en diakenen. Voor mij logisch?!
Jongere

Bericht door Jongere »

Yanthe schreef:Ik zou zeggen; beluister zijn levensbeschrijving.
Waar is die te horen?

Overigens denk ik dat je zelf ook wel moet onderzoeken of je nog helemaal objectief naar die man kunt kijken. Je hebt ooit informatie van zijn vrouw gehad, maar bedenk natuurlijk dat de vrouw iemand is die het dichtste bij haar man heeft gestaan en dat die informatie soms 'liefdevol dingen kan verhullen' die buitenstaanders beter zien. Het is altijd belangrijk objectief te blijven. Het feit dat je al je postings sinds je aanmelding hebt besteed aan het verdedigen van één man geeft me het gevoel dat je dit van wat meer afstand moet bekijken.

Verder zou het goed zijn om zo feitelijk mogelijk te kijken naar deze man (opmerking voor iedereen). Graag terughoudend zijn met informatie die niet te controleren of vaag is.
Yanthe

Bericht door Yanthe »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:

Het is geen familie. Weet van andere familieleden dat het onzin is. Dus het gaat niet om bekenden en dus objectief.
Yanthe

Bericht door Yanthe »

Jongere schreef:
Yanthe schreef:Ik zou zeggen; beluister zijn levensbeschrijving.
Waar is die te horen?

Overigens denk ik dat je zelf ook wel moet onderzoeken of je nog helemaal objectief naar die man kunt kijken. Je hebt ooit informatie van zijn vrouw gehad, maar bedenk natuurlijk dat de vrouw iemand is die het dichtste bij haar man heeft gestaan en dat die informatie soms 'liefdevol dingen kan verhullen' die buitenstaanders beter zien. Het is altijd belangrijk objectief te blijven. Het feit dat je al je postings sinds je aanmelding hebt besteed aan het verdedigen van één man geeft me het gevoel dat je dit van wat meer afstand moet bekijken.

Verder zou het goed zijn om zo feitelijk mogelijk te kijken naar deze man (opmerking voor iedereen). Graag terughoudend zijn met informatie die niet te controleren of vaag is.
De laaste opmerking vind ik echt van waarde

Ik ben geen familie dus ben objectief. Van zijn vrouw is misschien een zwak argument maar ze hebben deze man enorm zwart gemaakt en als je zijn preken beluister heeft hij in ieder geval zeer dicht bij God geleeft en is hij nu Thuis. En zoals hij het zelf vaak zegt; en dan zullen we pas zeggen; o Heere was het daarom.
Hij begreep zijn weg die hij moest gaan ook vaak niet.
Kislev

Bericht door Kislev »

Zondagochtend een preek van ds. T. Cabaret beluisterd. Bij het zoeken via google kwam ik namelijk op de site waar veel preken van ds. Cabaret staan (van een medeforummer):
http://www.dewoesteweg.nl/ds-t-cabaret-mp3/

Wat erg interessant is zijn de opnamen waarin hij verteld uit zijn leven ("herinneringen"), ook genoemd in de posting hiervoor. Onder andere over de scheuring van 53 etc.
Laatst gewijzigd door Kislev op 30 nov 2009, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
albion

Bericht door albion »

Kislev schreef:Zondagochtend een preek van ds. T. Cabaret beluisterd. Bij het zoeken via google kwam ik namelijk op de site waar veel preken van ds. Cabaret staan (van een medeforummer):
http://www.dewoesteweg.nl/ds-t-cabaret-mp3/

Wat erg interessant is zijn de opnamen waarin hij verteld uit zijn leven ("herinneringen"). Onder andere over de scheuring van 53 etc.
Ik heb ooit gehoord dat hij een fotografisch geheugen had en een preek van een oudvader zo kon navertellen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gesloten