En dan vraag ik me toch in aller eerlijkheid af: Wat moet ik bidden? Dat ze terug komen op de leeruitspraken van 1931? Dat ze afstappen van de praktische verwerping van het "koperen slang"-principe? Dat er een publiek excuus komt in de Saambinder over de handelswijze inzake de demonisering van vd. Zwaag? Dat een huurling die zijn schapen verliet toen de herders verhaal kwamen halen moeiteloos terecht kon in de GG, dat dit ook terug gedraait wordt of in iedergeval in de toekomst voorkomen wordt? Dat de jongerenavonden niet als gevaar gezien wordt, maar als gereedschap gebruikt gaan worden door de GG? (Ik stop nu maar.)caprice schreef:Waarschijnlijk omdat degenen die dat stellen, voor de synode vurige gebeden willen opzenden?jvdg schreef:Ik vraag me in alle ernst af waarom sommigen menen dat deze vervolgzitting van de GS "weer" vuurwerk wordt.
Volgens mij wil niemand van de bewuste achterban dat ik dit bid. Sorry, maar ik ga niet bidden voor een rustige synode waar de herenbroeders hun omstreden besluitvorming zonder problemen kunnen opleggen aan de achterban met een prachtig artikeltje in de SB over Gods zegen over het kerkverband en hoe fijn het is dat ze al 100 jaar de rechtzinnigste zijn van de hele wereld en dat daarbinnen iemand als vd. Zwaag geen plek zal vinden, maar dat ze helaas ook genoodzaakt waren om enige restrictie toe te passen aan het voorgaan van de buitenlandse predikanten, omdat anders die fijne rechtzinnigheid niet gewaarborgd kan worden.
Ik zal bidden om een wonder.