Kan een wedergeboren christen bezeten zijn van een demon ?

Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

uitgeworpen schreef:
Jan Klaassen schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Jan Klaassen schreef: Ik weet het niet. Ik weet wel dat ik een periode in mijn leven heb gehad , na een rijk gezegende periode, waar ik niet kon bidden omdat ik dan enkel kon vloeken, ik dromen droomde die uitkwamen en wist wanneer mensen stierven of gingen sterven en ik zeer depressief werd. Geef het beestje een naampje, maar ik geloof dat ik een soort van bezeten was. Gelukkig ben ik door de prediking van het evangelie door God in een fractie van een seconde vrijgemaakt van alle depressiviteit, ongeloof en vijandschap naar God.
Zo zie je Jan K. dat een mens van nature altijd ook wat doet
(tegen werken) tegen de Heere en Zijn Woord in.
Wonder van Genade dat de Heere nooit laat varen het Werk Zijner
Handen je kan diep zinken maar niet verdrinken.
Dat is helemaal waar. Dat is hier ook niet het punt niet denk ik. Het punt is dat Christus tijdelijk zo kan kan verdwijnen dat de satan ruimte krijgt om een demon te sturen om de gevallen gelovige te pijnigen (want zeer deed het).
Maar dat is wel iets anders dan bezetenheid toch?
Het is iets anders als een de satan van buitenaf je pijnigt dan dat je één wordt met een gevallen engel.
Hoe zie/merk je dat verschil?
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Ik weet niet zo goed het verschil. Zal erover nadenken.
Zelf heb ik periodes gehad van ongeloof of Christus wel echt de Zoon van God is e.d.
Daar praat je niet echt over maar het is wel heel erg.

Het is over gegaan op het moment dat ik in Christus mocht schuilen Die wel staande bleef tijdens alle aanvallen van de satan, byz. in de woestijn.

Als ik een antwoord weet over 'het verschil', zal ik het je laten weten.
Ik kan je wel zeggen dat de angsten, de 'lijfelijke' aanwezigheid van de satan voor mijn bekering van een totaal andere aard waren als na mijn bekering. :!:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Men moet dan pas van oordeel zijn, dat de verzoeking uitsluitend van de duivel komt en niet van onszelf afkomstig is, wanneer ze - niet, zoals gewone gedachten ontstaan, maar-schielijk en met een zekere heftigheid of geweld, op de manier van een bliksemschicht in het gemoed geworpen worden... (Oomius)

Dit vind ik ook een mooi stukje.
Niet alles is van de duivel afkomstig. Daar moet je ook op letten, toch?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Rochus

Bericht door Rochus »

Als ik dat terug koppel op wat Jan K schreef geloof ik best dat wat hij ondervond van de Satan is. Want dat is te heftig om gewoon te zijn.
Verder denk ik ook dat er een verschil in heftigheid is. Van sommige dingen kom je veel makkelijker los dan van andere dingen. Met het ene kun je 'zelf' stoppen. Het andere alleen in Zijn naam, waarop de duivel wijken moet.
Plaats reactie