Principieel?

Unionist

Bericht door Unionist »

Vrijheid schreef:Deze man zou een lintje moeten krijgen ,ten behoeve van zelf nadenken en je eigen weg gaan als vrij mens als vrij Christen,afgezien men het eens is of niet met de persoon, maar vrij persoonlijk handelen en vrijdenken en doen zou hoog in het vaandel moeten staan van hen die zeggen dat ze niet van deze wereld zijn.
Individualisme is een christelijke deugd?

"Houd u tot uzelven, en naak tot mij niet, want ik ben heiliger dan gij.", is dat een houding die Gods Woord ons leert?

Of: zoutend zout, lichtend licht enz enz

Hoe zei Jezus dat ook al weer? "Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze."

"Wel in de wereld, niet van de wereld" is toch wel iets héél anders dan wat deze meneer voorstaat en uitdraagt.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mijn schoonzus geeft ook thuisonderwijs. Er zijn voordelen en nadelen aan verbonden. Voor wie zich intersseert, ze heeft een website http://www.homeschoolblogger.com/wilma
Zelf zou ik ook voor een gemengde vorm pleiten, wat ik ook in de praktijk probeer toe te passen. School vind ik met name belangerijk voor sociale contacten. Het puur academisch leren kan thuis of waar dan ook gebeuren.
Wat wel zo is: kinderen die thuisonderwijs krijgen zijn niet per definitie zielig of worden kortgehouden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Josephus

Bericht door Josephus »

Vrijheid schreef:Deze man zou een lintje moeten krijgen
Nou, wat let je om een aanvraag te doen?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Jager

Bericht door Jager »

Vrijheid schreef:Deze man zou een lintje moeten krijgen ,ten behoeve van zelf nadenken en je eigen weg gaan als vrij mens als vrij Christen,afgezien men het eens is of niet met de persoon, maar vrij persoonlijk handelen en vrijdenken en doen zou hoog in het vaandel moeten staan van hen die zeggen dat ze niet van deze wereld zijn.
Klinkt bekend.
Ariene

Bericht door Ariene »

niet van de wereld, wel in de wereld
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Jongere

Bericht door Jongere »

Je ongenuanceerde uitspraken èn het verschrikkelijke zinsopbouw/leestekengebruik doen me sterk aan Adorote denken.
Meneer Koelewijn schreef:,,Voor een moslim is iedere Westerse vrouw een hoer. Dus als ze de macht krijgen, is geen vrouw meer veilig, want ze worden allemaal misbruikt.''
Als dit de logica van meneer Koelewijn is. :| Je kunt vinden wat je wilt van moslims, maar dit bedoelt natuurlijk niemand.
Ik vind het erg jammer - deze man is geen reclame.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:
Je ongenuanceerde uitspraken èn het verschrikkelijke zinsopbouw/leestekengebruik doen me sterk aan Adorote denken.
Het wachten is op de sigaren en de Blankenheim :wink:
freek

Bericht door freek »

Jongere schreef:
Meneer Koelewijn schreef: Ik vind het erg jammer - deze man is geen reclame.
Nee dat is zeker. En iedereen denkt bij 'orthodoxe protestant' gelijk aan dít soort mensen. Hoewel dat in de lezerskringt van het ND wel mee zal vallen.
David J

Bericht door David J »

memento schreef:Alhoewel ik het fundamenteel met deze man oneens ben, vind ik het een aantasting in zijn vrijheid van godsdienst om zijn kinderen verplicht naar een school te sturen waartegen hij principiële bezwaren heeft.
Tja. Hoe ver reikt de ouderlijke macht precies? Mag iemand zijn kinderen onderwijs onthouden, omdat zijn ideeen zo specifiek zijn dat hij geen school kan vinden waar hij het mee eens is? Wat mij betreft niet. Kinderen hebben recht op onderwijs, en dat recht weegt zwaarder dan de vrijheid van godsdienst van de ouders. Want met het brede aanbod aan scholen dat we in Nederland hebben, kun je denk ik hard maken dat die vrijheid maar zeer ten dele wordt aangetast door de eis dat de ouders hun kinderen naar school moeten sturen.

Wie daarentegen zijn kinderen onderwijs ontneemt, ontneemt ze de kans om mensen te worden die zelf keuzes kunnen maken in deze verwarrende wereld. Als jij als ouder bezwaar hebt tegen de koers van de school (en welke ouder zal dat af en toe niet eens hebben bij de school waar zijn kinderen op zitten) dan kun je die bezwaren kenbaar maken bij de school en tegen je kind.
Plaats reactie