Principieel?

Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Vrijheid schreef:Eindelijk weer is een man die ingaat tegen alles wat iedereen maar normaal moet vinden ,en zijn eigen weg gaat,dat zou meer moeten gebeuren .En thuisonderwijs kan best heel goed zijn zelfs beter, zeer zeker tegenwoordig van het in elkaar geklapte Nederlandse onderwijs,waar niets meer wordt onderwezen .
Ik vind je leuk. :lol:
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Vrijheid schreef:Eindelijk weer is een man die ingaat tegen alles wat iedereen maar normaal moet vinden ,en zijn eigen weg gaat,dat zou meer moeten gebeuren .En thuisonderwijs kan best heel goed zijn zelfs beter, zeer zeker tegenwoordig van het in elkaar geklapte Nederlandse onderwijs,waar niets meer wordt onderwezen .
Sorry???
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Ariene

Bericht door Ariene »

Wilma van den Berg schreef:
Sorry???
Hep jy dar oojt wat geleert dan?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
wim

Bericht door wim »

Ik vind zijn rechtlijnigheid wel erg krom. In dit specifieke geval lijkt me thuisonderwijs niet echt bevorderlijk voor het kind....

Je kunt op een gegeven moment weer mooie boeken verwachten van de kinderen over hun jeugd. Dat soort boeken doen het erg goed. Ze moeten dan wel even geleerd worden hoe te lezen en schrijven. Da's dan voor het goede doel.
Ariene

Bericht door Ariene »

wim schreef:Ik vind zijn rechtlijnigheid wel erg krom. In dit specifieke geval lijkt me thuisonderwijs niet echt bevorderlijk voor het kind....

Je kunt op een gegeven moment weer mooie boeken verwachten van de kinderen over hun jeugd. Dat soort boeken doen het erg goed. Ze moeten dan wel even geleerd worden hoe te lezen en schrijven. Da's dan voor het goede doel.
Exact, dat was waar ik op doelde...
Jan Klaassen

Maarten 't Hart is gereformeerd (synodaal) opgevoed en komt helemaal niet uit een zwaar nest. Hij is gewoon iemand die meedrijft op de antichristelijke golf en heeft ontdekt dat hij daar goed van kan leven.
Ariene

Bericht door Ariene »

Jan Klaassen schreef:Maarten 't Hart is gereformeerd (synodaal) opgevoed en komt helemaal niet uit een zwaar nest. Hij is gewoon iemand die meedrijft op de antichristelijke golf en heeft ontdekt dat hij daar goed van kan leven.
Er zijn er meer dan Maarten 't Hart...
memento

Bericht door memento »

Jan Klaassen schreef:Maarten 't Hart is gereformeerd (synodaal) opgevoed en komt helemaal niet uit een zwaar nest. Hij is gewoon iemand die meedrijft op de antichristelijke golf en heeft ontdekt dat hij daar goed van kan leven.
Gereformeerd Synodaal was vroeger heel wat zwaarder dan veel reformatorische gemeenten nu, zowel in leer als in uiterlijkheden
Jan Klaassen

memento schreef:
Gereformeerd Synodaal was vroeger heel wat zwaarder dan veel reformatorische gemeenten nu, zowel in leer als in uiterlijkheden
1970? Ik geloof daar helemaal niets van.
Ariene

Bericht door Ariene »

Jan Klaassen schreef:
memento schreef:
1970? Ik geloof daar helemaal niets van.
1960 -toen was hij ong 16.
helma

Bericht door helma »

ik vind het tragisch....
en terecht dat hij aangepakt wordt

Hij wijst steeds van zich af.
Maar kán hij het zelf allemaal wel? ik bespeur weinig zelfkennis.
memento

Bericht door memento »

Alhoewel ik het fundamenteel met deze man oneens ben, vind ik het een aantasting in zijn vrijheid van godsdienst om zijn kinderen verplicht naar een school te sturen waartegen hij principiële bezwaren heeft.

En bezwaren tegen reformatorische scholen zijn gemakkelijk genoeg te vinden, met name tegen de zware. Als ik soms verhalen hoor over hoe weinig gezag de jeugd heeft voor de leraren, en hoe die gepest worden (met medeweten van de ouders, die er alleen maar om lachen ipv straffen), hoe bespottelijk geloven (onder de jongeren) gemaakt wordt, hoe materialistisme aangemoedigd word, klassen die ruim 1,5 jaar geen Engels, en ruim een jaar geen Duits krijgen, omdat de school geen 'gepaste' (lees: van het juiste kerkelijke kleurtje) leraar kan vinden, etc etc
Ariene

Bericht door Ariene »

memento schreef:Alhoewel ik het fundamenteel met deze man oneens ben, vind ik het een aantasting in zijn vrijheid van godsdienst om zijn kinderen verplicht naar een school te sturen waartegen hij principiële bezwaren heeft.

En bezwaren tegen reformatorische scholen zijn gemakkelijk genoeg te vinden, met name tegen de zware. Als ik soms verhalen hoor over hoe weinig gezag de jeugd heeft voor de leraren, en hoe die gepest worden (met medeweten van de ouders, die er alleen maar om lachen ipv straffen), hoe bespottelijk geloven (onder de jongeren) gemaakt wordt, hoe materialistisme aangemoedigd word, klassen die ruim 1,5 jaar geen Engels, en ruim een jaar geen Duits krijgen, omdat de school geen 'gepaste' (lees: van het juiste kerkelijke kleurtje) leraar kan vinden, etc etc
Maar wees eens eerlijk...
waar ligt dat probleem?
Ariene

Bericht door Ariene »

Beseffen wij wel in hoeverre we zelf de oorzaak van veel problemen zijn?
Dat er nu bijna geen behoudende christelijke scholen zijn is vooral de oorzaak van alle reformatorische scholen.

Hoe verder we ons in onze zuil verschuilen hoe minder wij een lichtend licht en een zoutend zout kunnen zijn.

wiij zijn geen kaarsje meer in de nacht, maar een zwaailamp in de kerk.
Vrijheid

Bericht door Vrijheid »

Deze man zou een lintje moeten krijgen ,ten behoeve van zelf nadenken en je eigen weg gaan als vrij mens als vrij Christen,afgezien men het eens is of niet met de persoon, maar vrij persoonlijk handelen en vrijdenken en doen zou hoog in het vaandel moeten staan van hen die zeggen dat ze niet van deze wereld zijn.
Plaats reactie