Als jij die zekerheid weet te hebben over die bewuste predikant, dan is het tijd om de huurling te verlaten en de echte herder te volgen en niet alleen als die toevallig in de buurt is, toch?Ariene schreef:Soms zijn de eigen herders geen echte herder waardoor we dreigen te verdwalen.Kaw schreef:Hoe bedoel je?Ariene schreef:De kerk zit bij bepaalde dominees inderdaad vol, maar is dat juist geen verdrietige zaak wanneer het volk zijn profeten kiest? Het gaat om de zondagochtend wanneer er leespreek is. FF cru gezegt zie je dan wie er lid is van de gemeente en wie er komt ter vermaak.
Ik dacht dat jij uit ervaring wijzer geworden was?
dan is het fijn om eens ergens anders het voedsel te kunnen krijgen.
Abraham woonde in het beloofde land, maar moest naar Egypte, naar Jozef om gevoed te worden.
Dit gaat absoluut niet in alle gevallen op, maar was bij ons (en naar ik dacht ook even bij jou) absoluut een feit
Bij mij was dit inderdaad het geval en daarom ben ik nu lid van de HHK van Apeldoorn. Dat er nu een dominee komt wist ik niet. Ik ben daar lid van het Lichaam van Christus en schaam mij een preeklezing of een grijze dominee niet.