Visje achter op de auto

Unionist

Bericht door Unionist »

Een mooi, helaas Engels, verhaal over visjes e.d. vond ik eens in "Focus on the Family" magazine:

http://www.focusonthefamily.com/focusma ... 000088.cfm
Adorote

Bericht door Adorote »

Het zou vanzelfsprekend moeten zijn vis ICHTHUS of KRUIS voor in de auto,wat je ook steeds meer gaat zien.Maar als er sektarische standpunten worden verkondigd is het geloof uit dragen het eigen geloof uit dragen ,buiten het leergezag en de Kerk om , en dat kan niet..

De Christen die zich onderworpen weet aan God en de Kerk, draagt het Geloof met woord en daad en met symbolen uit in radicaliteit.

Alle tong zal Hem Belijden alle knie zal voor Hem Buigen .

REX JEZUS.
Marnix

Bericht door Marnix »

Adorote schreef:Het zou vanzelfsprekend moeten zijn vis ICHTHUS of KRUIS voor in de auto,wat je ook steeds meer gaat zien.Maar als er sektarische standpunten worden verkondigd is het geloof uit dragen het eigen geloof uit dragen ,buiten het leergezag en de Kerk om , en dat kan niet..

De Christen die zich onderworpen weet aan God en de Kerk, draagt het Geloof met woord en daad en met symbolen uit in radicaliteit.

Alle tong zal Hem Belijden alle knie zal voor Hem Buigen .

REX JEZUS.
Zucht. Lees de postings nog eens door. En tja, dat katholieke standpunten hier niet zo geleerd worden zal je niet verbazen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef: En tja, dat katholieke standpunten hier niet zo geleerd worden zal je niet verbazen.
Daarom is het beter om redelijk vaak naar een ander forum uit te wijken, en niet alléén voor Adorote.

Voor een beter begrip over en weer zou het overigens wel eens goed zijn om simpelweg méé te lezen.............dan steek je er nog eens wat van op!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mooi toch zo'n visje.... Heeft wel wat als je onderweg andere visjes tegenkomt. Allemaal mensen die het geloof in Jezus Christus als Gods Zoon en als Verlosser belangrijk genoeg vinden om dat aan anderen mee te delen.
Rens

Bericht door Rens »

Tja, maar een visje wordt in refo-kringen té evangelisch bevonden.....ik moet morgen tóch naar Ede, even langs de christelijke boekhandel aldaar, maar zal tóch maar een visje meenemen om op de scootmobiel te plakken.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jongere

Bericht door Jongere »

Rens schreef:Tja, maar een visje wordt in refo-kringen té evangelisch bevonden.....
Onzin!
Of je hebt het weer eens over de enkelingen (generaliseren heet dat). Persoonlijk houd ik helemaal niet van visjes. Het is vaak een leuk gebaartje wat weinig inhoud en als het dat al doet, doet het andere mensen vaak maar weinig. Ik ga meer voor andere manieren van evangelisatie volgens mij. Maar dat heeft niks te maken met evangelisch of iets dergelijks en ik ken ook geen mensen in mijn omgeving die er wel op die manier over denken.
entiteitxx

Bericht door entiteitxx »

Ik zie in mijn omgeving meer refo's rijden met een ster dan met een vis op de auto.
"............................................................."
Unionist

Bericht door Unionist »

entiteitxx schreef:Ik zie in mijn omgeving meer refo's rijden met een ster dan met een vis op de auto.
Waar uw schat is...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
jvdg

Bericht door jvdg »

In het verkeer maak ik te vaak mee dat zo'n visjes-auto grove overtredingen begaat.
Je kunt je voorstellen hoe mensen daarop reageren......
MarthaMartha

Zo'n visje plak moet je ook alleen plakken als het je menens is. Aan doen alsof heeft niemand wat. Als je de dingen van Gods Koninkrijk serieus neemt dan neem je ook zijn wetten en dus ook de verkeersregels serieus. En inderdaad, ook ik maak soms stomme fouten. Ik hoop dat anderen me die vergeven, net zoals ik probeer me te beheersen als anderen stomme fouten maken
freek

Bericht door freek »

MarthaMartha schreef:Mooi toch zo'n visje.... Heeft wel wat als je onderweg andere visjes tegenkomt. Allemaal mensen die het geloof in Jezus Christus als Gods Zoon en als Verlosser belangrijk genoeg vinden om dat aan anderen mee te delen.
Ja, het is wel aardig, maar het hoeft van mij niet zo. Er zijn wel betere manieren om voor je geloof uit te komen. Ik ken mensen die graag met een SGP-sjaal omlopen, zogenaamd omdat ze voor hun SGP-zijn willen uitkomen. Ook daar zie ik niet zo het nut van in. Straal gewoon uit dat je christen ben, dáár hebben de mensen echt wat aan.
Unionist

Bericht door Unionist »

jvdg schreef:In het verkeer maak ik te vaak mee dat zo'n visjes-auto grove overtredingen begaat.
Dat geldt ook voor mensen die refo gekleed gaan. Bekend is de uitdrukking "Gaat er wat van de kerk uit als de kerk uitgaat?". Dat lijkt me eerder een argument voor een mentaliteitsverandering dan voor een niet dragen van uiterlijke kenmerken.

Eens zag ik een t-shirt met daarop de slogan "Christians aren't perfect, just forgiven". Misschien moeten we dat achterop de auto plakken.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Unionist schreef:
jvdg schreef:In het verkeer maak ik te vaak mee dat zo'n visjes-auto grove overtredingen begaat.
Dat geldt ook voor mensen die refo gekleed gaan. Bekend is de uitdrukking "Gaat er wat van de kerk uit als de kerk uitgaat?". Dat lijkt me eerder een argument voor een mentaliteitsverandering dan voor een niet dragen van uiterlijke kenmerken.

Eens zag ik een t-shirt met daarop de slogan "Christians aren't perfect, just forgiven". Misschien moeten we dat achterop de auto plakken.
En dan in het Nederlands :D
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
MarthaMartha

uitgeworpen schreef:
Unionist schreef:

En dan in het Nederlands :D
Lijkt me 'n heel goed plan!
Plaats reactie