Visje achter op de auto
Visje achter op de auto
Het visje wat je tegenwoordig veel op de auto's van christenen ziet is:
A) Weinig zeggend.
B) Typisch "EO-achtig".
C) Uiting van oprecht christen-zijn.
The Critical Brother (niet van lekkerbekjes hoor!)
[Veranderd op 4/6/02 door The Critical Brother]
A) Weinig zeggend.
B) Typisch "EO-achtig".
C) Uiting van oprecht christen-zijn.
The Critical Brother (niet van lekkerbekjes hoor!)
[Veranderd op 4/6/02 door The Critical Brother]
Inderdaad SR, dat visje zegt helemaal nix, evenals praat, daad en gewaad. Ik kan praten als een gelovige, doen als een oprechte en me kleden als een bekeerde, maar als ik de liefde niet heb, ben ik helemaal nul, komma nul, nix.Origineel geplaatst door SuperRefo
jammer dat er tegenwoordig een hoop christenen zijn die door het visje op hun auto moeten laten zien dat ze christen zijn. aan de rest ,praat daad en gewaad, is het nl. niet meer te zien.
die visjes zeggen helemaal niks!, maar die chromen visjes zijn wel mooier dan die stickers van de eo;);)
The Critical Brother las voor jullie het volgende:
Sinds we een 'visje' op de voordeur en de auto hebben, gaan de jongens, als we op stap zijn, op 'vissenjacht'. Kijken of ze achter op de auto of waar dan ook een visje zien. Toen we langs de viswinkel kwamen zat er op de voordeur van het huis warempel het bekende visje. 'Kijk eens!' zei een van mijn jongens. 'Hier hebben ze ook een visje!' 'Ja,' zei de ander, 'je kan hem zelfs ruiken ook!' :,
The Critical Brother (niet van leuke kinderpraat hoor!)
Sinds we een 'visje' op de voordeur en de auto hebben, gaan de jongens, als we op stap zijn, op 'vissenjacht'. Kijken of ze achter op de auto of waar dan ook een visje zien. Toen we langs de viswinkel kwamen zat er op de voordeur van het huis warempel het bekende visje. 'Kijk eens!' zei een van mijn jongens. 'Hier hebben ze ook een visje!' 'Ja,' zei de ander, 'je kan hem zelfs ruiken ook!' :,
The Critical Brother (niet van leuke kinderpraat hoor!)
zie ik die visjes als een soort Vliegende vissen met een snelheid van 160 km. per uur voorbij jagen.
ach ja.. vis of geen vis.. tzal me wat...
stelt inderdaad niks voor zo'n vis. paar jaar geleden hadden dezelfde broeders en zusters toch zo'n regenboog op de auto met de mededeling dat er Hoop is!
Weet ff niet meer welke dominee het was. Maar ik las een jaar of wat geleden dat er een dominee ( oud gerggem geloof ik , Boone?? wie weet het wel??) op zijn koets had staan: JEZUS CHRISTUS MIJN VERLOSSER!
was dus ook een soort vis
stelt inderdaad niks voor zo'n vis. paar jaar geleden hadden dezelfde broeders en zusters toch zo'n regenboog op de auto met de mededeling dat er Hoop is!
Weet ff niet meer welke dominee het was. Maar ik las een jaar of wat geleden dat er een dominee ( oud gerggem geloof ik , Boone?? wie weet het wel??) op zijn koets had staan: JEZUS CHRISTUS MIJN VERLOSSER!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Was dat niet zo'n visje met een haai er achter:%Origineel geplaatst door Billy
zie ik die visjes als een soort Vliegende vissen met een snelheid van 160 km. per uur voorbij jagen.
Jaja, dit is wel erg goedkoop. Iets uit z'n verband halen heet dit geloof ik. Paulus heeft nog wel wat meer geschreven dan 1 korinthe 13.Origineel geplaatst door Lecram
Inderdaad SR, dat visje zegt helemaal nix, evenals praat, daad en gewaad. Ik kan praten als een gelovige, doen als een oprechte en me kleden als een bekeerde, maar als ik de liefde niet heb, ben ik helemaal nul, komma nul, nix.
Niet zulke hele dure praat hoor:
gewaad:Efeze 6
daad: 1 Kor. 10 v.a. vs 23
gepraat: Kol. 3:17
Dat visje vind ik nergens terug in de bijbel, gewaad, daad en gepraat wel.
Als ik de liefde niet had.... dit betekent niet dat je zomaar alles van tafel mag vegen. Het is onze plicht te leven overeenkomstig Gods Woord.
Als ik de liefde niet had.... dit betekent niet dat je zomaar alles van tafel mag vegen. Het is onze plicht te leven overeenkomstig Gods Woord.
Dat visje kom je nergens tegen, de betekenis wel: Jezus Christus, Gods Zoon, Verlosser.Origineel geplaatst door rekna
Niet zulke hele dure praat hoor:
Toch is het duidelijk wat Paulus schrijft, als we de liefde niet hebben, zijn we een klinkende schel en een luidend metaal. Dat betekent niet dat we dingen van tafel moeten schuiven, maar ons moeten bekeren tot God. Maar dat is eigenlijk een open deur.
[Veranderd op 5/6/02 door Lecram]