Het kan zijn dat jij dat zou willen of gewild zou hebben, maar dat is niet mijn wens noch wil. Dus praat liever voor jezelf en laat mij erbuiten.Oorspronkelijk gepost door Gian
Inderdaad, dat heeft God nooit zo gewild.
Dat heb jij zo gewild, en dat heb ik zo gewild.
Terri Chiavo mag sterven van federale rechter
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Uit dit topic kun je wel een beetje uitmaken wie er zowiezo respect heeft voor het leven. God gaat over leven en dood en niet wij. En Daphne heeft gelijk dat het gevoel hier een grote rol in speelt.
[Aangepast op 1/4/05 door Lizzy]
Jij durft je wel heel erg snel en radicaal een oordeel aan te meten over anderen.!!
Zonder de achterliggende gedachten of beweegredenen van de posters op dit forum te kennen. Jezus zei: oordeelt niet opdat u niet geoordeeld worde!!
Over gevoel: geen slechtere raadgever als gevoel wanneer je de feiten niet kent. En je kunt in deze zaak niet beweren dat je van alle feiten op de hoogte bent.
Nou Mariken je voelt je nogal aangesroken lijkt het wel! Ik kan alleen maar lezen wat iemand schrijft en niet wat diegene denkt of hun beweegredenen zijn. Het komt bij mij zo over en daar heb ik ook mijn redenen voor. Er zijn er zat die het voor die man opnemen, maar ik koos voor het leven van Terri ongeacht wat wij voor waarde hechtte aan haar leven. Ze hebben haar dood laten hongeren en dat kan ik niet waarderen. Hij zegt dat het haar wens was, maar een vriendin beweert weer het tegendeel. Ik weet ook het fijne niet. Er zijn inderdaad reactie's waarin ik vind, dat er te makkelijk over gedacht wordt. Jij noemt het verantwoordelijkheid die die man Schiavo neemt, maar ik noem het moord. Ik ben heel bang voor dit soort gang van zaken. Waar moet dit heen en die angst bezet me om persoonlijke omstandigheden die als je dat wilt wel in een u2u uit wil leggen. Ik hoor het wel.Oorspronkelijk gepost door MarikenOorspronkelijk gepost door Lizzy
Uit dit topic kun je wel een beetje uitmaken wie er zowiezo respect heeft voor het leven. God gaat over leven en dood en niet wij. En Daphne heeft gelijk dat het gevoel hier een grote rol in speelt.
Jij durft je wel heel erg snel en radicaal een oordeel aan te meten over anderen.!!
Zonder de achterliggende gedachten of beweegredenen van de posters op dit forum te kennen. Jezus zei: oordeelt niet opdat u niet geoordeeld worde!!
Over gevoel: geen slechtere raadgever als gevoel wanneer je de feiten niet kent. En je kunt in deze zaak niet beweren dat je van alle feiten op de hoogte bent.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Juist omdat jij de beweegredenen van anderen niet kent zou je je oordeel achterwege moeten laten. En zeker als het een zaak is die door de media enorm wordt opgeklopt.Oorspronkelijk gepost door LizzyNou Mariken je voelt je nogal aangesroken lijkt het wel! Ik kan alleen maar lezen wat iemand schrijft en niet wat diegene denkt of hun beweegredenen zijn. Het komt bij mij zo over en daar heb ik ook mijn redenen voor. Er zijn er zat die het voor die man opnemen, maar ik koos voor het leven van Terri ongeacht wat wij voor waarde hechtte aan haar leven. Ze hebben haar dood laten hongeren en dat kan ik niet waarderen. Hij zegt dat het haar wens was, maar een vriendin beweert weer het tegendeel. Ik weet ook het fijne niet. Er zijn inderdaad reactie's waarin ik vind, dat er te makkelijk over gedacht wordt. Jij noemt het verantwoordelijkheid die die man Schiavo neemt, maar ik noem het moord. Ik ben heel bang voor dit soort gang van zaken. Waar moet dit heen en die angst bezet me om persoonlijke omstandigheden die als je dat wilt wel in een u2u uit wil leggen. Ik hoor het wel.Oorspronkelijk gepost door MarikenOorspronkelijk gepost door Lizzy
de pot verwijt de ketel . . .Oorspronkelijk gepost door Mariken
Juist omdat jij de beweegredenen van anderen niet kent zou je je oordeel achterwege moeten laten. En zeker als het een zaak is die door de media enorm wordt opgeklopt.
Jij kiest zelf ook partij Mariken, beschuldig anderen er dan niet van dat te doen.
Je kunt in een discussie verwachten dat mensen standpunten innemen. Probeer te discussieren over de inhoud, niet over het feit dat mensen een standpunt kiezen.
groeten,
OSW-Moderator
Ook op het internet gelezen: de verzekeringsgelden zijn allang op aan: jawel, advocaten!Oorspronkelijk gepost door limosa
by the way, persoonlijk denk ik dat de echtgenoot zich niet wilde laten scheiden van Terri omdat hij de erfenis (deels bestaande uit verzekeringspenningen) niet aan z'n neus voorbij wilde zien gaan . . .
Mariken baseert haar feiten ook op meningen van anderen, die op internet gezet zijn. Het is helemaal niet erg dat het een felle discussie is, maar laten we elkaar niet gaan beschuldigen over meningen. Dit is gebeurd en waar is dit het begin van?
Ik ben lichamelijk gehandicapt (dat is geen geheim) en als er ooit wat met mij zou gebeuren dan vinden ze mijn leven misschien ook geen nut meer hebben. Er zijn mensen die het hoog in hun bol hebben en die me met minachting bekijken. Daarom ben ik heel bang met deze ontwikkelingen, dus volg ik deze dingen met argusogen.
Ik ben lichamelijk gehandicapt (dat is geen geheim) en als er ooit wat met mij zou gebeuren dan vinden ze mijn leven misschien ook geen nut meer hebben. Er zijn mensen die het hoog in hun bol hebben en die me met minachting bekijken. Daarom ben ik heel bang met deze ontwikkelingen, dus volg ik deze dingen met argusogen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Oorspronkelijk gepost door limosa
feiten zijn wel feiten maar beweringen op internet zijn bijna per definitie géén feiten, als internet het enige is waarop je je baseert moet je erg voorzichtig zijn met alles te geloven wat je daar leest
Dus dat betekent ook voor alle internetforums zo ook voor dit forum.
[Aangepast op 4/4/05 door Adorote]
Vanuit de praktijk kan ik je vertellen dat dit iets is wat vaker voorkomt dan wij denken of weten. Blijkbaar is het moeilijk te verkroppen dat er grenzen zijn aan de medische wetenschap en dat niet iedere coma-patient weer ontwaakt. Dat komt in deze zaak ook zo duidelijk naar voren: ouders hebben hoop, echtgenoot niet meer (beiden op basis van allerlei ook op deze draad genoemde argumenten).Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Mariken baseert haar feiten ook op meningen van anderen, die op internet gezet zijn. Het is helemaal niet erg dat het een felle discussie is, maar laten we elkaar niet gaan beschuldigen over meningen. Dit is gebeurd en waar is dit het begin van?
Overigens als er tot zo'n besluit gekomen is gaat het niet over nut of nutteloosheid van leven. Alleen over het al dan niet nut hebben van een medische handeling. Klinkt misschien erg klinisch, maar dat is wel degelijk het verschil wat er gemaakt wordt
inderdaad, zelfs op jouw en mijn postings is het van toepassing . . .Oorspronkelijk gepost door AdoroteDus dat betekent ook voor alle internetforums zo ook voor dit forum.Oorspronkelijk gepost door limosa
feiten zijn wel feiten maar beweringen op internet zijn bijna per definitie géén feiten, als internet het enige is waarop je je baseert moet je erg voorzichtig zijn met alles te geloven wat je daar leest
[Aangepast op 4/4/05 door Adorote]