Terri Chiavo mag sterven van federale rechter
Tja, is ook erg moeilijk.
Aan de andere kant, deze vrouw ligt al 15 jaar in coma, ja kunt hij bwvs nog wel 20 jaar met slangetjes in leven houden, maar mag een mens ook nog normaal mogen sterven?
Waar is het einde???
Maar moeilijke situatie. Ik kan de toestand niet inschatten, dus ik weet niet wat ik er van denken moet, maar alleen al moeilijk dat echtgenoot en ouders lijnrecht t.o. elkaar staan.
Aan de andere kant, deze vrouw ligt al 15 jaar in coma, ja kunt hij bwvs nog wel 20 jaar met slangetjes in leven houden, maar mag een mens ook nog normaal mogen sterven?
Waar is het einde???
Maar moeilijke situatie. Ik kan de toestand niet inschatten, dus ik weet niet wat ik er van denken moet, maar alleen al moeilijk dat echtgenoot en ouders lijnrecht t.o. elkaar staan.
Wat het zo wrang maakt is dat ze kennelijk nog wel reacties heeft. Ze heeft een dagnachtritme, ze beweegt wat en zo. Dat geeft ouders natuurlijk het gevoel, ze is er nog.
Maar haar hersens zijn waarschijnlijk grotendeels afgestorven, dus ze kan niet meer ontwaken.
Uiterst beroerde zaak. Alleen maar verliezers.
Maar dat Bush van vakantie terugkomt om persoonlijk in te grijpen... heel raar. Waar heb je rechtspraak voor als de president elke uitspraak die hem niet aanstaat onderuit kan halen?
Maar haar hersens zijn waarschijnlijk grotendeels afgestorven, dus ze kan niet meer ontwaken.
Uiterst beroerde zaak. Alleen maar verliezers.
Maar dat Bush van vakantie terugkomt om persoonlijk in te grijpen... heel raar. Waar heb je rechtspraak voor als de president elke uitspraak die hem niet aanstaat onderuit kan halen?
Ze reageert ook op prikkels. Ik zag op CNN dat haar vader wat geluiden bij haar oor maakte waarna ze met haar ogen knipperde.
Maar ze is een triest geval. Aan foto's van haar jonge jaren te zien is het een knappe vrouw geweest. Als je ziet hoe ze nu is, dan schieten de tranen in je ogen. (Dat zou natuurlijk ook bij niet knappe vrouwen zo zijn)
Maar ze is een triest geval. Aan foto's van haar jonge jaren te zien is het een knappe vrouw geweest. Als je ziet hoe ze nu is, dan schieten de tranen in je ogen. (Dat zou natuurlijk ook bij niet knappe vrouwen zo zijn)
Ontzettend triest verhaal, maar op de een of andere manier vind ik de rol van Bush (en met hem vele Amerikanen overigens) hierin wel zeer bedenkelijk. Een president die voor de doodstraf is, in het verleden verantwoordelijk was voor het uitvoeren van veel doodvonnissen (op onder andere minderjarigen) waarvan er velen zeer discutabel waren...... Die man onderbreekt zijn vakantie om een noodwet te ondertekenen om een leven te redden.
Vind het hypocriet over komen. Overigens zonder daarmee een oordeel te geven over deze (dramatisch) toestand rond deze vrouw........
[Aangepast op 23/3/05 door Mariken]
Vind het hypocriet over komen. Overigens zonder daarmee een oordeel te geven over deze (dramatisch) toestand rond deze vrouw........
:t dus nu mag t weer wél??! Als je idd die beelden van de vrouw ziet en dan te bedenken dat t een gezonde vrouw is geweest die een hartaanval heeft gehad gekregen...
Er zijn gevallen bekend dat iemand met 20 jaar coma ontwaakte...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
alstublieftOorspronkelijk gepost door MarikenWaar en wanneer?Oorspronkelijk gepost door Daphne
:t dus nu mag t weer wél??! Als je idd die beelden van de vrouw ziet en dan te bedenken dat t een gezonde vrouw is geweest die een hartaanval heeft gehad gekregen...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Fijn voor de vrouw, jammer dat er geen bronvermelding bijstaat.
Wel is het in het geval Terri Chiavio zo dat alle hersenfuncties zijn uitgevallen, behalve die van de hersenstam. Met andere woorden: haar lichaam reageert refelxmatig. Van enig bewustzijn is geen sprake meer.
Waarmee ik aan deze discussie niets wil afdoen, maar ik word zo moe van al die -bijna-broodje aap verhalen. En het focussen op deze ene vrouw. Alsof er niet velen zijn die ook lijden en waar niemand zich druk over maakt!!
Wel is het in het geval Terri Chiavio zo dat alle hersenfuncties zijn uitgevallen, behalve die van de hersenstam. Met andere woorden: haar lichaam reageert refelxmatig. Van enig bewustzijn is geen sprake meer.
Waarmee ik aan deze discussie niets wil afdoen, maar ik word zo moe van al die -bijna-broodje aap verhalen. En het focussen op deze ene vrouw. Alsof er niet velen zijn die ook lijden en waar niemand zich druk over maakt!!
Zou voor God iets te wonderlijk zijn??!!! Denk eens aan de onnodige abortussen die gepleegt worden... Artsen die voorstellen om het kindje weg te laten halen omdat 'het geen levenskansen' zou hebben... terwijl t een prachtig mannetje is geworden van een jaar of 5 met een schitterende toekomst! Dat is gebeurt, bij een van onze forummers....
Wat nou als God haar wil aanraken en dat ze ontwaakt???!!!
Wat nou als God haar wil aanraken en dat ze ontwaakt???!!!
met de dood ter gevolgen... maar verder is t geen doodslagOorspronkelijk gepost door Marikenja en? gaat dit topic over doodslag? of over het staken van voeding bij een comateuze patient?Oorspronkelijk gepost door Daphneabortus is ook doodslagOorspronkelijk gepost door Mariken
Volgens mij gaat het hier niet over abortus??????????
volgens mij het laatste...........
DAT zeg ik niet. Maar het zou wel leuk blijven om on-topic te blijven lijkt me.Oorspronkelijk gepost door Daphnemet de dood ter gevolgen... maar verder is t geen doodslagOorspronkelijk gepost door Marikenja en? gaat dit topic over doodslag? of over het staken van voeding bij een comateuze patient?Oorspronkelijk gepost door Daphneabortus is ook doodslagOorspronkelijk gepost door Mariken
Volgens mij gaat het hier niet over abortus??????????
volgens mij het laatste...........
Overigens hebben 19 rechters in Amerika verklaard dat dit mag en GEEN doodslag is. Ik ken de jurisprudentie rond deze zaak niet. Maar ik wil niet beweren dat ik het beter weet.
En om op doodslag terug te komen: al die doodvonnissen die in Amerika ten uitvoer worden gebracht? Op onder andere minderjarigen en verstandelijk gehandicapten?? Geen doodslag?