Tja dat hebben de PKN enz. erbij gemaakt zekerJolandaOudshoorn schreef:leve de vrouwelijke priestersfreek schreef:Jazeker, maar zo bedoelde Adorote het niet (en Oude-waarheid wel)Marnix schreef: We zijn allen priesters.![]()

Denk dat je dat verkeerd begrijpt, OW. Alle vrouwelijke gelovigen zijn vrouwelijke priestersOude-Waarheid schreef:Tja dat hebben de PKN enz. erbij gemaakt zeker :?: :mrgreen:JolandaOudshoorn schreef:leve de vrouwelijke priesters :P :wink:freek schreef:Jazeker, maar zo bedoelde Adorote het niet (en Oude-waarheid wel)Marnix schreef: We zijn allen priesters.
Denk dan eerder priesteresBert Mulder schreef:Denk dat je dat verkeerd begrijpt, OW. Alle vrouwelijke gelovigen zijn vrouwelijke priestersOude-Waarheid schreef:Tja dat hebben de PKN enz. erbij gemaakt zekerJolandaOudshoorn schreef:leve de vrouwelijke priestersfreek schreef: Jazeker, maar zo bedoelde Adorote het niet (en Oude-waarheid wel)![]()
:mrgreen:
Klopt, maar ze vervullen niet alleen dat ambt maar ook de andere ambten, en niet alleen de diakenen en ouderlingen en predikanten, maar ook de gemeenteleden.Bert Mulder schreef:en als we het over het Nieuw-Testamentische speciale ambt van priesters hebben, dan worden die tegenwoordig diakenen genoemd.
Net zoals de predikanten het profetisch ambt vervullen, en de ouderlingen het koninklijk ambt.
Adorote schreef:De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .
fout fout fout. Het priesterschap in de Nieuw testamentische tijd komt tot iedere gelovige.Adorote schreef:De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .
freek schreef:Adorote schreef:De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .:roll:
Mwah, ik snap er geen bal van.Adorote schreef:freek schreef:Adorote schreef:De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .:roll:
Niet duidelijk , het is zeer duidelijk totaal.
freek schreef:Mwah, ik snap er geen bal van.Adorote schreef:freek schreef:Adorote schreef:De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .:roll:
Niet duidelijk , het is zeer duidelijk totaal.
Hear HearUnionist schreef:Hou nou eens op met je propaganda Adorote. Ik word een beetje moe van al die topics waarin mensen die buiten de Ger Gez-traditie staan, hun standpunten uitgebreid gaan uitdragen.
Ik ben niet zo'n "FORUMREGELS!!!" roeper, maar als de één wordt teruggefloten wegens evangelische invloeden, dan zie ik niet in waarom anderen wél allerlei zaken opboeren die vreemd zijn aan onze Nederlandse gereformeerde traditie. Of dat nou de oosters-orthodoxe, de katholieke of een hypercalvinistische traditie is: ze zijn alle vreemd aan wat onder ons geleerd wordt.
Van mij mag je best je vragen hebben bij zaken uit de gereformeerde gezindte-traditie, die heb ik ook, maar sommigen lijken niets beters te doen te hebben dan discussies op te roepen over zaken die helemaal niet spelen in deze traditie.
Doe je dat nou eens één keer, dan hoor je mij niet. Maar om nou niets anders in te brengen dan kreten waarvan je weet dat je bij niemand of haast niemand herkenning oproept, lijkt me vrij zinloos. Daarmee vervuil je m.i. het forum.
Zo, dat moest ik even kwijt. Sorry.