Vrouwelijke predikanten NGK

Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

JolandaOudshoorn schreef:
freek schreef:
Marnix schreef: We zijn allen priesters.
Jazeker, maar zo bedoelde Adorote het niet (en Oude-waarheid wel)
leve de vrouwelijke priesters :P :wink:
Tja dat hebben de PKN enz. erbij gemaakt zeker :?: :mrgreen:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Oude-Waarheid schreef:
freek schreef:
Marnix schreef: We zijn allen priesters.
Jazeker, maar zo bedoelde Adorote het niet (en Oude-waarheid wel)
Denk dat je dat verkeerd begrijpt, OW. Alle vrouwelijke gelovigen zijn vrouwelijke priesters
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Bert Mulder schreef:
Oude-Waarheid schreef:
freek schreef: Jazeker, maar zo bedoelde Adorote het niet (en Oude-waarheid wel)
Denk dat je dat verkeerd begrijpt, OW. Alle vrouwelijke gelovigen zijn vrouwelijke priesters
Denk dan eerder priesteres :wink:
MBE

Bericht door MBE »

Oude-Waarheid schreef:Denk dan eerder priesteres :wink:
priesteressen :lol: :lol:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MBE schreef:
Oude-Waarheid schreef:Denk dan eerder priesteres :wink:
priesteressen :lol: :lol:
En dan ook nog koninginnen en profetessen :) :D :P :lol:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert Mulder schreef:en als we het over het Nieuw-Testamentische speciale ambt van priesters hebben, dan worden die tegenwoordig diakenen genoemd.

Net zoals de predikanten het profetisch ambt vervullen, en de ouderlingen het koninklijk ambt.
Klopt, maar ze vervullen niet alleen dat ambt maar ook de andere ambten, en niet alleen de diakenen en ouderlingen en predikanten, maar ook de gemeenteleden. ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .
freek

Bericht door freek »

Adorote schreef:De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .
:? :roll:
Bert Mulder
Contacteer:

Adorote schreef:De bedienaren Bisschoppen ,Priesters, diakenen, in de Kerk staan altijd in de Apostolische Successie(zie Handelingen) en zijn altijd mannen , daar de Kerk niet bevoegd is tot het wijden van vrouwen tot priester; het Priesterschap voor eeuwig is alleen voor behouden aan de mannen .
fout fout fout. Het priesterschap in de Nieuw testamentische tijd komt tot iedere gelovige.

Verder is de offerande van de "priesters" in de roomse kerk een vervloekte afgoderij.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Adorote

Bericht door Adorote »

freek schreef:

Niet duidelijk , het is zeer duidelijk totaal.
freek

Bericht door freek »

Adorote schreef:
freek schreef:

Mwah, ik snap er geen bal van.
Adorote

Bericht door Adorote »

freek schreef:
Adorote schreef:
freek schreef:

Mwah, ik snap er geen bal van.

Duik de boeken is in ga is moeite doen , voor hen die opgelete hebben bij hun studie is dit vanzelf sprekend , en de juiste kerkelijk praktijk op grond van de Heilige Schrift en Traditie.
Unionist

Bericht door Unionist »

Hou nou eens op met je propaganda Adorote. Ik word een beetje moe van al die topics waarin mensen die buiten de Ger Gez-traditie staan, hun standpunten uitgebreid gaan uitdragen.

Ik ben niet zo'n "FORUMREGELS!!!" roeper, maar als de één wordt teruggefloten wegens evangelische invloeden, dan zie ik niet in waarom anderen wél allerlei zaken opboeren die vreemd zijn aan onze Nederlandse gereformeerde traditie. Of dat nou de oosters-orthodoxe, de katholieke of een hypercalvinistische traditie is: ze zijn alle vreemd aan wat onder ons geleerd wordt.

Van mij mag je best je vragen hebben bij zaken uit de gereformeerde gezindte-traditie, die heb ik ook, maar sommigen lijken niets beters te doen te hebben dan discussies op te roepen over zaken die helemaal niet spelen in deze traditie.

Doe je dat nou eens één keer, dan hoor je mij niet. Maar om nou niets anders in te brengen dan kreten waarvan je weet dat je bij niemand of haast niemand herkenning oproept, lijkt me vrij zinloos. Daarmee vervuil je m.i. het forum.

Zo, dat moest ik even kwijt. Sorry.
Bert Mulder
Contacteer:

Unionist schreef:Hou nou eens op met je propaganda Adorote. Ik word een beetje moe van al die topics waarin mensen die buiten de Ger Gez-traditie staan, hun standpunten uitgebreid gaan uitdragen.

Ik ben niet zo'n "FORUMREGELS!!!" roeper, maar als de één wordt teruggefloten wegens evangelische invloeden, dan zie ik niet in waarom anderen wél allerlei zaken opboeren die vreemd zijn aan onze Nederlandse gereformeerde traditie. Of dat nou de oosters-orthodoxe, de katholieke of een hypercalvinistische traditie is: ze zijn alle vreemd aan wat onder ons geleerd wordt.

Van mij mag je best je vragen hebben bij zaken uit de gereformeerde gezindte-traditie, die heb ik ook, maar sommigen lijken niets beters te doen te hebben dan discussies op te roepen over zaken die helemaal niet spelen in deze traditie.

Doe je dat nou eens één keer, dan hoor je mij niet. Maar om nou niets anders in te brengen dan kreten waarvan je weet dat je bij niemand of haast niemand herkenning oproept, lijkt me vrij zinloos. Daarmee vervuil je m.i. het forum.

Zo, dat moest ik even kwijt. Sorry.
Hear Hear

We kunnen het dus goed eens zijn, Unionist!
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Een late reactie dat wel, maar beter laat dan nooit.
Kan het misschien zo zijn dat de NGK het hiermee mogelijk wil maken dat in de toekomst een verregaande samenwerking met de vGKN komt.? Zij hebben wel vrouwen op de kansel (bij mijn weten in Frieschepalen-Siegerswoude en Drachtstercompagnie)
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie