ds. M. Heikoop (1890-1944)

Mariavt

Bericht door Mariavt »

Unionist schreef:Ik ken veel mesnen die regelmatig hun dadelijke zonden verlaten en toch steeds weer terugvallen. Ik ken niemand die Jezus heeft leren kennen en weer teruggevallen is.
Ik wel, je hoeft de bijbel er maar op na te slaan. Of zouden David, Salomo, Abraham geen kinderen van God geweest zijn toen ze in de zonden vielen? En Simson en Petrus?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Unionist

Bericht door Unionist »

Met "terugvallen" bedoel ik niet: vallen in zonde, maar terugkeren naar je oude leven. Dat kan niet als je Jezus kent.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Unionist schreef:Met "terugvallen" bedoel ik niet: vallen in zonde, maar terugkeren naar je oude leven. Dat kan niet als je Jezus kent.
Mee eens.......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
geledu

Re: ds. M. Heikoop (1890-1944)

Bericht door geledu »

mayflower schreef:Ik lzag ergens een engelstalige biografie over deze predikant. Ik weet dat hij uit de GG kwam. Is iemand bekend met deze predikant en predikingen ?
Naast zijn levensbeschrijving, zijn er de volgende "prekenuitgaven" van zijn hand :

- Elia
- Leven van David
- Eerste 3 tal preken
- De God des gerichts, 3 tal biddagpredikatie's
vraagje

Bericht door vraagje »

Vreemd vond ik het stukje, toen zijn zus op sterven lag, en hij haar juist alle hoop weg wilde nemen, toen ze in angst was om te sterven.
Ik zie er weinig liefde in.
God is verborgen voor wie Hem niet zoeken, maar openbaart zich aan hen die Hem zoeken!!!
Plaats reactie