Ook refo's zijn van dezelfde lap gescheurd.................Oorspronkelijk gepost door Jelle
Het mooiste zou zijn als er een apart Refoland zou kunnen zijn. Een land waar anderen geen toegang hebben waar elke refo in alle gemoedsrust kan leven en men zich van deze geheel boze wereld zou kunnen afzonderen.
Soms verlang ik wel eens naar zulk een land, als ik dan tot mijn groot verdriet alles hoor en lees wat er in deze zeer zondige wereld gebeurt.
Dan ben ik nog steeds verbaasd dat de Heere aan al dit geweld tegen Hem, de macht van de duivel strijd tegen de Hemel. Dan vraag ik me soms af: Heere hoe lang nog dat Gij al dit onrecht en dit duivels geweld zult verdragen.
Maar zolang we hier zijn, zal er geen refoland kunnen zijn. In Zijn Woord lezen we dat wel in deze wereld leven maar dat we niet van deze wereld zijn. ja wij zelfs geheel anders en dat zal met steeds meer tegenstand van de duivel gaan gebeuren. De duivel is machtig zo machtig dat wij soms het ergste vrezen.
Maar we mogen toch weten dat Christus de duivel heeft overwonnen, hij is nog wel als een verscheurende leeuw maar wel een leeuw aan de ketting en die niet verder kan komen als dat de Heere hem geeft aan zijn ketting.
Eens zal al deze ellende voorbij zijn en zal Hij al de Zijne tot Zich nemen tot in een eeuwige vreugde.
Dit moest me nu zomaar even van het hart
Een 'breekje' van Breekijzertje