Gelezen in het RD???

Pim
Contacteer:

Gelezen in het RD???

Bericht door Pim »

Hebben jullie dit artikel uit het RD gelezen? Wat was jullie gedachte erbij? Ik vond het toch wel confronterend, zoals enkele mensen die hier aan het woord zijn denken......
------------------------------------
GOUDA - „We mogen kinderen nooit bewust en doelgericht confronteren met zondige en verleidelijke zaken zelf. Je hoeft toch niet álles gezien te hebben om te weten wat zich precies afspeelt?â€
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Leuk is dat, volledig opgroeien tussen kerkmuren. En als ze 18 zijn ontsporen ze compleet!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Alweer zo'n verhaal over begeleide confrontatie, ik vind het zo wereldvreemd allemaal.

De keuze is volgens mij niet of we de jeugd wel of niet confronteren met de wereld, dat gebeurt toch wel. De vraag is of we ze daarbij willen begeleiden. Maar in plaats van over begeleiden te praten hoor ik steeds over het confronteren.

Misschien ben ik te simpel hoor maar als je anno 2004 denkt dat je de jongeren die nu opgroeien blijvend kunt afschermen voor wat er in de wereld gebeurt ben je volgens mij wereldvreemd, hoog tijd dat je dan eens naar buiten gaat om te ontdekken dat het mooie weer van vroeger voorbij is en dat er een storm is opgestoken.
canadian woman

Bericht door canadian woman »

bedankt pim, zo lees ik ook nog es wat van mn vertrouwde krantje!

en ja wat het stuk betreft, ik begrijp de bezorgdheid wel, maar heb toch liever dat mn kinderen met een gecensureerd beeld in confrontatie komen over housemusic, dan dat ze zich te pletter schrikken als ze het in het openbare leven tegenkomen. We kunnen onze kinderen niet met een blinddoek om door het leven laten gaan. Het willen beschermen van onze kinderen op zo'n manier is vaak een krampachtige reactie. Waren we zelf als ouders en als onderwijzend personeel meer "leesbare brieven", zoals ze dat vroeger wel zeiden, wellicht hadden we dan ook wat meer vertrouwen, en onze kinderen meer ontzag.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Je hoeft je kinderen natuurlijk niet zomaar alles te laten zien en horen, maar je moet ze denk ik zeker wel wijzenop de gevaren en zonde ervan.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Dit is de opmerking waar ik helemaal niets mee kan. Het is zelfs volledig FOUT!!! en MISLEIDEND!!![quote]........... Een van de insprekers: „Onze jeugd wordt begeleid geconfronteerd met krachten van buiten onze gezindte die een aanslag proberen te plegen op ons en onze kinderen. Maar hoe gaan we om met hen die de jeugd op onze scholen voorhouden om Jezus maar aan te grijpen? Daar zijn onze kinderen niet tegen opgewassen.â€
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Natuurlijk alles op z'n leeftijd. Maar ik weet uit eigen ervaring, dat het heel moeilijk is, als je voor het eerst op een 'vreemde' school komt.
Toen ik voor het eerst naar het beroepsonderwijs ging, schrok ik de eerste week van elk vloekwoord, maar wat moet je er tegen doen? Hoe bereid je een kind voor op die wereld. Door ze vooral op te sluiten in een smal gereformeerd wereldje?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
visje

Bericht door visje »

ik ben er ook van geschrokken, dat mensen anno 2004 zo kunnen denken.

en het meest over de opmerkingen over de sra avonden en wat daar verder op volgt.

de geschiedenis van de verloren zoon staat toch ook bij hen in de bijbel ?

straks nieuwe scholen voor hen met eigen identiteit ???

een levend geloof in Jezus CHristus is de enige bescherming tegen de wereld.
dat moet op nummer één staan, wat dat betreft heeft de sra volkomen gelijk dat de school bekeerde studenten moet afleveren.
Majorca

Bericht door Majorca »

ik hoop dat Pim dit topic niet geopend heeft om te stoken danwel polariseren...

gr.

O.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik hoop dat Pim dit topic niet geopend heeft om te stoken danwel polariseren...

gr.

O.
Pardon? Zo als de waard is..................

Een 'breekje' van Breekijzertje
refo

Bericht door refo »

Ik hoop dat Orc die opmerking niet plaatste om te stoken. Ik denk echter van wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Pim polariseert niet. Zo'n uitspraak op een vergaering is uitermate polariserend. Ik was trouwens echt verdrietig toen ik dat artikel las. De Heere Jezus doet zo veel om ons tot Zich te nodigen, dat wij die oproep negeren is al zo erg, maar dat wij die nodiging botweg ontkennen... Dan ontkracht je toch het evangelie?
Jelle

Bericht door Jelle »

Het mooiste zou zijn als er een apart Refoland zou kunnen zijn. Een land waar anderen geen toegang hebben waar elke refo in alle gemoedsrust kan leven en men zich van deze geheel boze wereld zou kunnen afzonderen.

Soms verlang ik wel eens naar zulk een land, als ik dan tot mijn groot verdriet alles hoor en lees wat er in deze zeer zondige wereld gebeurt.
Dan ben ik nog steeds verbaasd dat de Heere aan al dit geweld tegen Hem, de macht van de duivel strijd tegen de Hemel. Dan vraag ik me soms af: Heere hoe lang nog dat Gij al dit onrecht en dit duivels geweld zult verdragen.

Maar zolang we hier zijn, zal er geen refoland kunnen zijn. In Zijn Woord lezen we dat wel in deze wereld leven maar dat we niet van deze wereld zijn. ja wij zelfs geheel anders en dat zal met steeds meer tegenstand van de duivel gaan gebeuren. De duivel is machtig zo machtig dat wij soms het ergste vrezen.
Maar we mogen toch weten dat Christus de duivel heeft overwonnen, hij is nog wel als een verscheurende leeuw maar wel een leeuw aan de ketting en die niet verder kan komen als dat de Heere hem geeft aan zijn ketting.

Eens zal al deze ellende voorbij zijn en zal Hij al de Zijne tot Zich nemen tot in een eeuwige vreugde.

Dit moest me nu zomaar even van het hart
Lecram

Bericht door Lecram »

Op zich begrijpelijk, Jelle, maar niet bijbels. God heeft ons in de wereld geplaatst. En die wereld moet ook gered worden. Juist doordat we in de wereld geplaatst zijn, kunnen en mogen we een licht op de kandelaar zijn.

En verder is er in 'refoland' al zoveel ellende, twist en tweedracht, dat je het daar ook niet zult vinden. Als je de verhalen soms hoort van sommige refobedrijven, hoe men daar elkaar een hak probeert te zetten, dan heb ik het beter in de onchristelijke toko waar ik nu werk.

Nog even geduld en je mag voor eeuwig in 'Christus-land' zijn. Lijkt me vele malen beter dan refo-land.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Op zich begrijpelijk, Jelle, maar niet bijbels. God heeft ons in de wereld geplaatst. En die wereld moet ook gered worden. Juist doordat we in de wereld geplaatst zijn, kunnen en mogen we een licht op de kandelaar zijn.

En verder is er in 'refoland' al zoveel ellende, twist en tweedracht, dat je het daar ook niet zult vinden. Als je de verhalen soms hoort van sommige refobedrijven, hoe men daar elkaar een hak probeert te zetten, dan heb ik het beter in de onchristelijke toko waar ik nu werk.

Nog even geduld en je mag voor eeuwig in 'Christus-land' zijn. Lijkt me vele malen beter dan refo-land.
:u:u:u:u

Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie