hmm, het viel bij ons erg in de smaak, met name bij de kinderen. Maar ja, daar kunnen we jou ook niet meer bij scharenOude-Waarheid schreef:Dank je jij ook houd het toch maar bij de cakeJolandaOudshoorn schreef:Kip pilav met rijst
1 blikje (400gr) tomatenblokjes op sap
1 blik perziken op sap, in stukjes
1 grote ui gesnipperd
225 gr kipfilet in stukjes, evt kruiden met kipkruiden
225 gr rijst
Boter
Zout en peper
1. Kook de rijst volgens algemene bereidingswijze
2. Verhit de (vloeibare) boter in een pan en fruit de ui. Voeg daarna de kipstukjes toe. Bak ze rondom bruin
3. Voeg de tomaatblokjes met de helft van het sap en de perziken met de helft van de sap toe en laat het geheel ongeveer 5 min zachtjes pruttelen
4 Breng het geheel op smaak met zout en peper. Eventueel ook nog met sambal en ketjap.
Eet Smakelijk!
Lekkere recepten
- JolandaOudshoorn
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
hier een hele simpele, maar wel lekker en gezond.
nodig:
* stronk broccoli
*pakje gerookte zalmfilet
*paar plakjes bladerdeeg voor hartige taart
*punt brie
hoeveelheden kun je aanpassen aan het aantal eters natuurlijk
kook de broccoli even kort voor, goed laten uitlekken .
bekleedt een springvorm met bladerdeeg
broccoli, zalm en brie in plakjes erin,
in de oven, 200 graden, 35 minuten ( staat wel op de verpakking van de bladerdeeg )
en smullen maar.
nodig:
* stronk broccoli
*punt brie
in de oven, 200 graden, 35 minuten ( staat wel op de verpakking van de bladerdeeg )
en smullen maar.
't zal vast heel lekker zijn!Gabrielle schreef:hier een hele simpele, maar wel lekker en gezond.
nodig:
* stronk broccoli
*punt brie
en smullen maar.
maar of 't nou echt zo gezond is? :roll:Transvetzuren (TVZ) behoren tot de onverzadigde vetten. In tegenstelling tot andere onverzadigde vetten zijn ze echter zeer ongunstig voor uw cholesterolgehalte. Ze ontstaan bij het 'harden' van vloeibare vetten. Ze brengen uw cholesterolhuishouding dus flink uit balans. Het advies is om transvetten zoveel mogelijk te vermijden. Ze zitten onder andere in (gevulde) koek, gebak en bladerdeeg, snacks, zoals voorgebakken patat frites en in veel geconserveerde voedingsproducten. Helaas staan gehaltes TVZ niet altijd op de verpakking. Soms staat er op de verpakking 'gedeeltelijk gehard vet'. U mag er dan van uitgaan dat het om TVZ gaat.
Hier komt ie:JolandaOudshoorn schreef:En nu wachten we hier op het recept van het zalmgehakt.....
1 blik Zalm ca 450 gr,
1 ei
cajun viskruiden
gedroogde peterselie
zout
peper
1/3 cup bloem
1/3 cup mais meel
halve ui, zeer fijn gehakt
Ik heb van de kruiden maar geen hoeveelheden opgeschreven,de een wil het pittig de ander niet. Ik gebruik een 1/2 theelepel van ieder ,alleeen een hele van de peterselie en geen zout.
Klop het ei los en doe er de kruiden in. Laat het vocht van de zalm lopen en doe de zalm erdoor. meng het goed en doe er dan de ui door. weer goed mengen en dan het meel er in 3 porties door
ik vorm er met een ijsscoop ballen van , die ik daarna plat druk.
Bak in de koekepan, een minuut of 5 aan beide kanten.
Mijn Koolsla is niet echt naar een recept. Als ik kool heb snijd ik een beetje heel fijn en dat gaat een nachtje in de inmaakazijn. de volgende dag gaat er een blikje mandarijntjes of wat rozijnen door en ik gebruik geen slasaus, maar je kunt elke nemen die je lekker vind!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Deze is bij mij thuis ook beroemd, zij het dat wij de tomatenblokjes vervangen door een zakje tomatensoep van knorr (dat schijnt essentieel te zijn), dat aangemaakt wordt met het perziksap. Sambal en drie eetlepels ketjap zijn ook verplicht :-)JolandaOudshoorn schreef:hmm, het viel bij ons erg in de smaak, met name bij de kinderen. Maar ja, daar kunnen we jou ook niet meer bij scharenOude-Waarheid schreef:Dank je jij ook houd het toch maar bij de cakeJolandaOudshoorn schreef:Kip pilav met rijst
1 blikje (400gr) tomatenblokjes op sap
1 blik perziken op sap, in stukjes
1 grote ui gesnipperd
225 gr kipfilet in stukjes, evt kruiden met kipkruiden
225 gr rijst
Boter
Zout en peper
1. Kook de rijst volgens algemene bereidingswijze
2. Verhit de (vloeibare) boter in een pan en fruit de ui. Voeg daarna de kipstukjes toe. Bak ze rondom bruin
3. Voeg de tomaatblokjes met de helft van het sap en de perziken met de helft van de sap toe en laat het geheel ongeveer 5 min zachtjes pruttelen
4 Breng het geheel op smaak met zout en peper. Eventueel ook nog met sambal en ketjap.
Eet Smakelijk!
Dit vind ik een erg lekkere overschotel die ik iedereen van harte kan aanbevelen:
Benodigdheden:
700 g gehakte spinazie
100 g belegen kaas, geraspt (of zelf raspen natuurlijk
peper, zout
2 ui, gesnipperd
1 of 2 teentje(s) knoflook, gesnipperd (ik pers het overigens gewoon)
2 el olijfolie
300 g shoarmareepjes
1 blikje tomatenpuree à 140 g (of 2 kleintjes)
1 pakje aardappelpuree voor ovenschotels à 2 zakjes
Bereiding:
Laat de spinazie ontdooien en schep er de helft van de kaas en de peper en zout naar smaak door.
Fruit de ui met de knoflook 5 min. in de hete olie. Voeg de vleesreepjes toe en bak ze al omscheppend bruin. Voeg de tomatenpuree toe en warm 2 min. mee.
Bereid de puree van 2 zakjes volgens de gebruiksaanwijzing.
Verdeel de spinazie over de bodem van een ingevette ovenschaal. Verdeel het vlees erover en dek het af met de puree. Strooi de rest van de kaas erover en zet de schaal 20 min. in een voorverwarmde oven (200°C).
De verhoudingen zijn voor 2 a 3 personen.
Eet smakelijk.
Benodigdheden:
700 g gehakte spinazie
100 g belegen kaas, geraspt (of zelf raspen natuurlijk

peper, zout
2 ui, gesnipperd
1 of 2 teentje(s) knoflook, gesnipperd (ik pers het overigens gewoon)
2 el olijfolie
300 g shoarmareepjes
1 blikje tomatenpuree à 140 g (of 2 kleintjes)
1 pakje aardappelpuree voor ovenschotels à 2 zakjes
Bereiding:
Laat de spinazie ontdooien en schep er de helft van de kaas en de peper en zout naar smaak door.
Fruit de ui met de knoflook 5 min. in de hete olie. Voeg de vleesreepjes toe en bak ze al omscheppend bruin. Voeg de tomatenpuree toe en warm 2 min. mee.
Bereid de puree van 2 zakjes volgens de gebruiksaanwijzing.
Verdeel de spinazie over de bodem van een ingevette ovenschaal. Verdeel het vlees erover en dek het af met de puree. Strooi de rest van de kaas erover en zet de schaal 20 min. in een voorverwarmde oven (200°C).
De verhoudingen zijn voor 2 a 3 personen.
Eet smakelijk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."