Typisch Nederlandse dingen.
Als ik zeg dat ik nog nooit zelfgesmeerde broodjes naar het werk heb meegenomen, weet je dan genoeg?JolandaOudshoorn schreef:jij geeft weinig :mrgreen:Marnix schreef:Nou ja, zuinigheid is natuurlijk wel heel nederlandsUitgedroogde kleffe zelfgesmeerde broodjes mee naar het werk, 50 cent in de collecte en je ketchupfles leegmaken met een flessenlikker.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kan je beter wel doen. Hou je nog eens geld over om in die collectes te doen!Marnix schreef:Als ik zeg dat ik nog nooit zelfgesmeerde broodjes naar het werk heb meegenomen, weet je dan genoeg?JolandaOudshoorn schreef:jij geeft weinig :mrgreen:Marnix schreef:Nou ja, zuinigheid is natuurlijk wel heel nederlandsUitgedroogde kleffe zelfgesmeerde broodjes mee naar het werk, 50 cent in de collecte en je ketchupfles leegmaken met een flessenlikker.
Niu als dat daar van moet afhangen....Marco schreef:Kan je beter wel doen. Hou je nog eens geld over om in die collectes te doen!Marnix schreef:Als ik zeg dat ik nog nooit zelfgesmeerde broodjes naar het werk heb meegenomen, weet je dan genoeg?JolandaOudshoorn schreef:jij geeft weinig :mrgreen:Marnix schreef:Nou ja, zuinigheid is natuurlijk wel heel nederlandsUitgedroogde kleffe zelfgesmeerde broodjes mee naar het werk, 50 cent in de collecte en je ketchupfles leegmaken met een flessenlikker.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bonny
- Contacteer:
Marnix schreef:
Juist ja, 2 Nederlanders die vochten om een cent. :mrgreen: . Vinden ze in het buitenland toch zo grappig.
Nog een typisch Hollands gebruik: zeuren...
Rare jongens, die Hollanders...
Dat geldt natuurlijk ook voor de slasaus. En de vlapakken uitknijpen. En wie vond het koperdraad ook alweer uit???Nou ja, zuinigheid is natuurlijk wel heel nederlands Uitgedroogde kleffe zelfgesmeerde broodjes mee naar het werk, 50 cent in de collecte en je ketchupfles leegmaken met een flessenlikker.
Juist ja, 2 Nederlanders die vochten om een cent. :mrgreen: . Vinden ze in het buitenland toch zo grappig.
Rare jongens, die Hollanders...
The Groom's still waiting at the altar
"Ben ik eindelijk alleen, heb ik niemand om te zeuren dat ik alleen ben." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Bonny schreef:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- JolandaOudshoorn
brood meenemen naar het werk is vaak ook maar omdat een bedrijfskantine ontbreekt
Dus ja, ik smeer regelmatig brood voor mijn mannetje (behalve als hij in een duur kantoorgebouw mag werken en daar gebruik maakt van de bedrijfskantine of als hij veel moet reizen op een dag, want dan koopt hij iets onderweg, goed voor de aftrekposten :mrgreen: )
Maar jongens die in de bouw oid werken hebben vaak weinig keuze dan het meegenomen boterhammetje van thuis. (dus aannemers, zorg ook eens dat zij gebruik kunnen maken van een kantinevoorziening :mrgreen: )
Dus ja, ik smeer regelmatig brood voor mijn mannetje (behalve als hij in een duur kantoorgebouw mag werken en daar gebruik maakt van de bedrijfskantine of als hij veel moet reizen op een dag, want dan koopt hij iets onderweg, goed voor de aftrekposten :mrgreen: )
Maar jongens die in de bouw oid werken hebben vaak weinig keuze dan het meegenomen boterhammetje van thuis. (dus aannemers, zorg ook eens dat zij gebruik kunnen maken van een kantinevoorziening :mrgreen: )
Ik weet, mijn Verlosser leeft
maar bedrijfskantines geven hun etenswaren ook niet voor niks weg..............dus is de keus voor de meegebrachte boterham (met beleg naar eigen keuze) voor de hand liggend...........JolandaOudshoorn schreef:brood meenemen naar het werk is vaak ook maar omdat een bedrijfskantine ontbreekt
Moderatorbericht:
Dat ligt er aan. Ik ben zo'n 3, uiterlijk 4 euro er voor kwijt en voor een goede maaltijd heb ik dat wel over. Ik werk 8 uur op een dag dus mag ik toch ook wel een beetje lekker eten, ook al moet ik daar misschien wel een kwartier voor werken. Ik schuw niet iedere vorm van luxe als dat geld kost.... maar ja, dat verschilt per persoon, sommige mensen hebben het niet zo breed en anderen hebben wel geld zat maar zijn gewoon erg zuinig.Rens schreef:maar bedrijfskantines geven hun etenswaren ook niet voor niks weg..............dus is de keus voor de meegebrachte boterham (met beleg naar eigen keuze) voor de hand liggend...........JolandaOudshoorn schreef:brood meenemen naar het werk is vaak ook maar omdat een bedrijfskantine ontbreekt
Nou, misschien minder dan in Nederland, maar in andere landen heb je ook crêperies. Wel zien die het begrip pannenkoek wat ruimer en moet je soms erg zoeken naar de pannenkoek op je bord.Marco schreef:Typisch nederlands: Pannenkoekenrestaurant..? Nooit ergens anders gezien (behalve in Luxemburg, met groot bord ernaast: "Nederlandse bediening". Niet naar binnen gegaan).
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- JolandaOudshoorn
Bedrijfskantines zijn idd niet duur, maar ja, als er geen een tot je beschikking is, dan is het moeilijk kiezenMarnix schreef:Dat ligt er aan. Ik ben zo'n 3, uiterlijk 4 euro er voor kwijt en voor een goede maaltijd heb ik dat wel over. Ik werk 8 uur op een dag dus mag ik toch ook wel een beetje lekker eten, ook al moet ik daar misschien wel een kwartier voor werken. Ik schuw niet iedere vorm van luxe als dat geld kost.... maar ja, dat verschilt per persoon, sommige mensen hebben het niet zo breed en anderen hebben wel geld zat maar zijn gewoon erg zuinig.Rens schreef:maar bedrijfskantines geven hun etenswaren ook niet voor niks weg..............dus is de keus voor de meegebrachte boterham (met beleg naar eigen keuze) voor de hand liggend...........JolandaOudshoorn schreef:brood meenemen naar het werk is vaak ook maar omdat een bedrijfskantine ontbreekt
Meestal doe ik wat extra's in de broodtrommel (als ik het klaar maak) dus dat compenseert het gemis van de kantine een beetje. ( ik heb wel eens in een ijverige bui een kwarktaart meegegeven, werd ook door de collega's zeer op prijs gesteld
Ik weet, mijn Verlosser leeft