Typisch Nederlandse dingen.

Unionist

Bericht door Unionist »

Tja...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Marnix

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:Nou ja, zuinigheid is natuurlijk wel heel nederlands :) Uitgedroogde kleffe zelfgesmeerde broodjes mee naar het werk, 50 cent in de collecte en je ketchupfles leegmaken met een flessenlikker.
jij geeft weinig :mrgreen:
Als ik zeg dat ik nog nooit zelfgesmeerde broodjes naar het werk heb meegenomen, weet je dan genoeg? :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco

Bericht door Marco »

Marnix schreef:
Marnix schreef:Nou ja, zuinigheid is natuurlijk wel heel nederlands :) Uitgedroogde kleffe zelfgesmeerde broodjes mee naar het werk, 50 cent in de collecte en je ketchupfles leegmaken met een flessenlikker.
Als ik zeg dat ik nog nooit zelfgesmeerde broodjes naar het werk heb meegenomen, weet je dan genoeg? :D
Kan je beter wel doen. Hou je nog eens geld over om in die collectes te doen! :P
Marnix

Bericht door Marnix »

Marco schreef:
Marnix schreef:
Kan je beter wel doen. Hou je nog eens geld over om in die collectes te doen! :P
Niu als dat daar van moet afhangen....:)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Marnix schreef:
Nou ja, zuinigheid is natuurlijk wel heel nederlands Uitgedroogde kleffe zelfgesmeerde broodjes mee naar het werk, 50 cent in de collecte en je ketchupfles leegmaken met een flessenlikker.
Dat geldt natuurlijk ook voor de slasaus. En de vlapakken uitknijpen. En wie vond het koperdraad ook alweer uit???

Juist ja, 2 Nederlanders die vochten om een cent. :mrgreen: . Vinden ze in het buitenland toch zo grappig.

Nog een typisch Hollands gebruik: zeuren...

Rare jongens, die Hollanders...
The Groom's still waiting at the altar
Unionist

Bericht door Unionist »

In Canada hoorde ik ooit het volgende mopje:

Wat zegt een Nederlandse mus?

Cheap, Cheap, Cheap
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Rens

Bericht door Rens »

Bonny schreef:
Nog een typisch Hollands gebruik: zeuren...
"Ben ik eindelijk alleen, heb ik niemand om te zeuren dat ik alleen ben." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

brood meenemen naar het werk is vaak ook maar omdat een bedrijfskantine ontbreekt :(
Dus ja, ik smeer regelmatig brood voor mijn mannetje (behalve als hij in een duur kantoorgebouw mag werken en daar gebruik maakt van de bedrijfskantine of als hij veel moet reizen op een dag, want dan koopt hij iets onderweg, goed voor de aftrekposten :mrgreen: )
Maar jongens die in de bouw oid werken hebben vaak weinig keuze dan het meegenomen boterhammetje van thuis. (dus aannemers, zorg ook eens dat zij gebruik kunnen maken van een kantinevoorziening :mrgreen: )
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:In Canada hoorde ik ooit het volgende mopje:

Wat zegt een Nederlandse mus?

Cheap, Cheap, Cheap

:mrgreen:
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:brood meenemen naar het werk is vaak ook maar omdat een bedrijfskantine ontbreekt
maar bedrijfskantines geven hun etenswaren ook niet voor niks weg..............dus is de keus voor de meegebrachte boterham (met beleg naar eigen keuze) voor de hand liggend...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Rens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:brood meenemen naar het werk is vaak ook maar omdat een bedrijfskantine ontbreekt
maar bedrijfskantines geven hun etenswaren ook niet voor niks weg..............dus is de keus voor de meegebrachte boterham (met beleg naar eigen keuze) voor de hand liggend...........
Dat ligt er aan. Ik ben zo'n 3, uiterlijk 4 euro er voor kwijt en voor een goede maaltijd heb ik dat wel over. Ik werk 8 uur op een dag dus mag ik toch ook wel een beetje lekker eten, ook al moet ik daar misschien wel een kwartier voor werken. Ik schuw niet iedere vorm van luxe als dat geld kost.... maar ja, dat verschilt per persoon, sommige mensen hebben het niet zo breed en anderen hebben wel geld zat maar zijn gewoon erg zuinig.
Marco

Bericht door Marco »

Typisch nederlands: Pannenkoekenrestaurant..? Nooit ergens anders gezien (behalve in Luxemburg, met groot bord ernaast: "Nederlandse bediening". Niet naar binnen gegaan).
refo

Bericht door refo »

Marco schreef:Typisch nederlands: Pannenkoekenrestaurant..? Nooit ergens anders gezien (behalve in Luxemburg, met groot bord ernaast: "Nederlandse bediening". Niet naar binnen gegaan).
Nou, misschien minder dan in Nederland, maar in andere landen heb je ook crêperies. Wel zien die het begrip pannenkoek wat ruimer en moet je soms erg zoeken naar de pannenkoek op je bord.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:
Rens schreef:
Dat ligt er aan. Ik ben zo'n 3, uiterlijk 4 euro er voor kwijt en voor een goede maaltijd heb ik dat wel over. Ik werk 8 uur op een dag dus mag ik toch ook wel een beetje lekker eten, ook al moet ik daar misschien wel een kwartier voor werken. Ik schuw niet iedere vorm van luxe als dat geld kost.... maar ja, dat verschilt per persoon, sommige mensen hebben het niet zo breed en anderen hebben wel geld zat maar zijn gewoon erg zuinig.
Bedrijfskantines zijn idd niet duur, maar ja, als er geen een tot je beschikking is, dan is het moeilijk kiezen :( En dan blijft toch niets anders over dan het broodtrommeltje. (of als alternatief het broodje van het tankstaition, maar dat is nog erger zegt men)
Meestal doe ik wat extra's in de broodtrommel (als ik het klaar maak) dus dat compenseert het gemis van de kantine een beetje. ( ik heb wel eens in een ijverige bui een kwarktaart meegegeven, werd ook door de collega's zeer op prijs gesteld :D )
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

Hmm waar werkt jouw man ook alweer? :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie