Internet binnen de gergem

Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Wat dat betreft zijn er oneindig veel mogelijkheden. Wat te denken van bijv. (voor plaatselijke gemeente):
- aanvraag voorbeden/dankzegging
- administratieve wijzigingen
- info over de diensten/verenigingen ed.
- adresgegevens gemeenteleden (wel beveiligd mbv wachtwoord oid)
- mededelingen kerkenraad
- prikbord waar leden kunnen bedanken voor kaarten ed.
- Overzicht van alle predikanten die het kerkverband gediend hebben (inclusief levensbeschrijving + foto)
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Keur jij het af als een Geref. Gem. of een instantie van de Ger. Gem. een website heeft, Pim?
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Het zal nog wel jaaaaaaren duren voor het zover is. En waarom? Daar hebben de bezwaarde mannenbroeders een heel simpel antwoord op, hetzelfde als degenen die binnen de SGP tegen t.v.-gebruik zijn:

Stel dat er een website zou komen, dan zouden gemeenteleden gedwongen worden om een internetaansluiting te nemen omdat ze anders vitale informatie zouden missen.

Dat klinkt heel plausibel, ware het niet dat het noch bij de SGP een geldig argument is (Zendtijd voor Politieke Partjen is geen intern infokanaal maar een extern propagandamedium) noch bij de kerk, want een website zal nooit de mededelingen in de dienst, de kerkbode, of de aloude Saembinder vervangen.

Wat gebeurt er bovendien als er wel een site komt? Dan gaat-ie op zondag dicht en degene die de zondagmiddag wil gebruiken om te kijken hoe laat de kerk vanavond ook al weer begint, of die de laatste meditatie van Ds. X. wil downloaden, krijgt een narrige melding dat de zondag daar niet voor bedoeld is.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Keur jij het af als een Geref. Gem. of een instantie van de Ger. Gem. een website heeft, Pim?
Persoonlijk vind ik het moeilijk de positie van de GS te bepalen. Is het voor mij een overheid, die wetten uitvaardigd? Dat is maar de vraag.

Kerkenraden en instanties van de GG moeten zich wel onderwerpen aan de GS denk ik en dienen dus geen internet initiatieven te ontplooien. Dat er vervolgens GG-predikanten (van divers pluimage) meewerken aan websites (zie RefoWeb) plaatst voor mij het GS besluit in een ander perspectief, namelijk zo dat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Er rust dus blijkbaar geen verbod op alles wat met internet te maken heeft. Ook niet in de informatieve/ontspannende sfeer. Als particulier initiatief vind ik daarom een website van een gergem niet verkeerd, omdat het een informatief karakter heeft. Een kerkenraad daarentegen kan zich er op dit moment beter afzijdig van houden en op de eerstvolgende GS moet er m.i. een (sub)deputaatschap GereformeerdeGemeenten.nl in het leven worden geroepen.

Misschien een redenatie richting een schemergebied, maar ik voel me daartoe gedwongen, omdat ik de positie van GS en haar uitspraken persoonlijk niet kan inschatten.

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door bjdendekkerStel dat er een website zou komen, dan zouden gemeenteleden gedwongen worden om een internetaansluiting te nemen omdat ze anders vitale informatie zouden missen.
Niet mee eens, het hoeft toch niet 'in plaats van' te zijn? Het is aanvullend.

En op termijn moeten de preken in MP3-formaat ook achter de website gehangen, zodat all-over-the-world preken beluisterd kunnen worden en we niet meer met cassettebandjes hoeven te klooien. Over een paar jaar hebben we allemaal een MP3 (auto)radio. Dan brand je dus mp3'tjes op een cd en kan je met de huidige cd's/kwaliteit 20 (!!!) preken op 1 cd zetten! (in audioformaat krijg je er amper 1 op!) Nou, laat mij dan maar een uur in de file staan hoor! Heerlijk! ;)

Nogmaals: de techniek gebruiken ten dienste/uitbreiding van Gods Koninkrijk hier op aarde! Heerlijk is dat toch? Kmoet toch eens solliciteren voor dat nieuwe deputaatschap denk ik ;)

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
- Overzicht van alle predikanten die het kerkverband gediend hebben (inclusief levensbeschrijving + foto)
Wat denk je van sites van fanclubs van de predikanten?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Kislev
Wat denk je van sites van fanclubs van de predikanten?
En wat te denken van de reclame-inkomsten via de banners op die sites............

Een goudmijntje!!!!!!!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Geert

Bericht door Geert »

Wat te denken van een rechtstreekse uitzending van de preek op internet... Lijkt me fantastisch. Daar kun je de gemeente website ook voor gebruiken. Of om de boodschap aan ongelovigen uit te leggen.

God gaf ons m.i. uitvindingen als internet en radio/tv om die te gebruiken in Zijn Koninkrijk. Hij is Degene die alles regeert. Daarom gaf Hij gaf ons verstand en deed uitvindingen tot stand komen. De duivel pikt het in en gebruikt het voor andere doelen.
Wij laten het maar gebeuren... Ik geloof dat God wil dat wij media (en andere gebieden) terug'claimen' voor Zijn koninkrijk door het te gebruiken voor Zijn Koninkrijk.

G.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Pim, was jij het niet die voor de 100 km/u regel ging koste wat het kost?
Waarom ondergraaf jij dan nota bene de synodebesluiten van je eigen kerkverband. Regels zijn toch regels? :D
even nadenken hoor, maar is het niet zo dat de Ger.Gem. autonome gemeentes heeft? en in feite niet gebonden zijn aan synodebesluiten? Zo kan volgens mij een plaatselijke gemeente een eigen officiële website hebben. Verbeter mij a.u.b. als ik het mis heb.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
En wat te denken van de reclame-inkomsten via de banners op die sites............

Een goudmijntje!!!!!!!!!
Geweldig! Dan krijg je zo'n site waar zo'n 75% knipperende en flitsende reclame van College Style en Speksnijder ed. op staat.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Ja, dan zetten ze er een spyware programmaatje op en dan kunnen ze gelijk zien welke sites je nog meer bezoekt.

Nog meer ideeën?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Zag zojuist dat de GerGem Kampen een eigen website heeft. Die kende ik nog niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Da's een antieke, Hendrikus. :D
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:Da's een antieke, Hendrikus. :D
De website, of het topic? :)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef: