Hitler deed toch ook aan boekverbranding??
En er zijn landen waar je geen bijbel mee naar toe nemen mag.
Ik denk niet dat we ons daar bij moeten aansluiten..
Boekverbrandingen hebben nog nooit geholpen..
Een land kan het denkvermogen van zijn onderdanen noch uitschakelen noch controleren.
Mein Kampf vrij verkrijgbaar?
Ik ben van mening dat 'Mein Kampf' vrij beschikbaar moet zijn, vanwege:
1. Historische redenen - het geeft ons een kijkje in de zieke geest van Hitler
2. Filosofische redenen - het laat zien wát nu de gedachtengang was waarvanuit Hitler handelde
Daarbij bevat het boek inhoudelijk niets slechters, als wat wél vrij beschikbaar is. De enige reden om het verboden te houden is m.i. uit een soort gevoelig respect tegenover mensen die de oorlog hebben meegemaakt.
2. Filosofische redenen - het laat zien wát nu de gedachtengang was waarvanuit Hitler handelde
Daarbij bevat het boek inhoudelijk niets slechters, als wat wél vrij beschikbaar is. De enige reden om het verboden te houden is m.i. uit een soort gevoelig respect tegenover mensen die de oorlog hebben meegemaakt.
Ik ben het met je eens. Echter zit je altijd met de vraag waar het vrijstellen toe kan leiden. Ik meen opgevangen te hebben dat die man met de bijl die in Roosendaal een moord pleegde behoorlijk onder invloed van ideeën van Mein Kampf verkeerde.memento schreef:Ik ben van mening dat 'Mein Kampf' vrij beschikbaar moet zijn, vanwege: