Mein Kampf vrij verkrijgbaar?

Mein Kampf vs koran

MK verbieden; koran toestaan
8
31%
MK toestaan; koran verbieden
4
15%
MK verbieden; koran verbieden
3
12%
MK toestaan; koran toestaan
11
42%

Totaal aantal stemmen: 26

Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Hitler deed toch ook aan boekverbranding??
En er zijn landen waar je geen bijbel mee naar toe nemen mag.

Ik denk niet dat we ons daar bij moeten aansluiten..

Boekverbrandingen hebben nog nooit geholpen..
Een land kan het denkvermogen van zijn onderdanen noch uitschakelen noch controleren.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
memento

Bericht door memento »

Ik ben van mening dat 'Mein Kampf' vrij beschikbaar moet zijn, vanwege:
1. Historische redenen - het geeft ons een kijkje in de zieke geest van Hitler
2. Filosofische redenen - het laat zien wát nu de gedachtengang was waarvanuit Hitler handelde

Daarbij bevat het boek inhoudelijk niets slechters, als wat wél vrij beschikbaar is. De enige reden om het verboden te houden is m.i. uit een soort gevoelig respect tegenover mensen die de oorlog hebben meegemaakt.
Adorote

Bericht door Adorote »

Ze zouden de Donald Duck moeten verbieden ,schijnt een veels te gezellig blad te zijn :roll: 8)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

memento schreef:Ik ben van mening dat 'Mein Kampf' vrij beschikbaar moet zijn, vanwege:
1. Historische redenen - het geeft ons een kijkje in de zieke geest van Hitler
2. Filosofische redenen - het laat zien wát nu de gedachtengang was waarvanuit Hitler handelde

Daarbij bevat het boek inhoudelijk niets slechters, als wat wél vrij beschikbaar is. De enige reden om het verboden te houden is m.i. uit een soort gevoelig respect tegenover mensen die de oorlog hebben meegemaakt.
Ik ben het met je eens. Echter zit je altijd met de vraag waar het vrijstellen toe kan leiden. Ik meen opgevangen te hebben dat die man met de bijl die in Roosendaal een moord pleegde behoorlijk onder invloed van ideeën van Mein Kampf verkeerde.
Plaats reactie