Mein Kampf vrij verkrijgbaar?

Mein Kampf vs koran

MK verbieden; koran toestaan
8
31%
MK toestaan; koran verbieden
4
15%
MK verbieden; koran verbieden
3
12%
MK toestaan; koran toestaan
11
42%

Totaal aantal stemmen: 26

jvdg

Mein Kampf vrij verkrijgbaar?

Bericht door jvdg »

Plasterk: Mein Kampf moet vrij verkrijgbaar zijn

DEN HAAG (ANP) – Minister Ronald Plasterk van Onderwijs vindt dat het boek Mein Kampf van Adolf Hitler vrij verkrijgbaar moet zijn. De PvdA–bewindsman zegt dat in een interview met het blad Hollands Diep.

„Misschien moeten we daar maar eens mee ophouden, met Mein Kampf te verbieden", aldus Plasterk. „Laat het vrij verkrijgbaar zijn – en dat zeg ik dan maar als minister van media en literatuur."

Plasterk reageert op de oproep van PVV–leider Geert Wilders om de Koran net als Mein Kampf te verbieden. „Het zou me niks verbazen als de mensen zeggen: die Wilders hebben we nu wel gezien. De Koran verbieden, dat gaat de mensen te ver. Maar Wilders heeft gelijk dat het vreemd is dat Mein Kampf wèl verboden is."

Het CDA is allerminst gelukkig met de uitspraken van Plasterk. Tweede Kamerlid Sybrand van Haersma Buma gaat hem er schriftelijke vragen over stellen. „De minister moet weten dat Mein Kampf het meest haatzaaiende boek uit de wereldgeschiedenis is", aldus Van Haersma Buma. „Door de ideologie ervan zijn miljoenen mensen omgekomen. Het boek is heel bewust verboden. Ik zie niet in waarom het nu opeens in de vrije verkoop moet komen."

De CDA’er moent het onbegrijpelijk dat Plasterk zijn opmerkingen over Mein Kampf maakt in de discussie over de Koran. Het in verband brengen van beide boeken moet juist worden vermeden, stelt hij.

BRON: RD

Tja wat wordt het dan?

MK verbieden; koran toestaan
MK toestaan; koran verbieden
MK verbieden; koran verbieden
MK toestaan; koran toestaan

Overigens iis MK over de grenzen verkrijgbaar en gewoon te downloaden van internet.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ehm vraagje over je pol.

Je stem is dat je voorkeur of is dat wat je denkt dat het word?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:Ehm vraagje over je pol.

Je stem is dat je voorkeur of is dat wat je denkt dat het word?
Ik schreef, tja wat wordt het dan.......

Dus de stem die je uitbrengt geeft weer wat je denkt dat het wordt.
Kislev

Bericht door Kislev »

kHeb Mein Kampf in de boekenkast staan, na een paar hoofdstukjes val je in slaap, zo spannend is het.

In Arabische kringen is het boek echter nogal geliefd..... Alleen daarom zou ik al voor een handhaving van het verbod pleiten.
MariaW

Bericht door MariaW »

Volgens mij is dit een hele lastige situatie.

De Koran wordt door mensen verschillend uitgelegd. De een zegt dat geweld in de Koran wel gepromoot wordt, en een ander zegt juist het tegenovergestelde. Stel: het tweede is waar, wat gaat er dan met de Bijbel gebeuren? Je gooit mijns inziens zo langzamerhand je eigen glazen in. Stel het eerste is waar: het wordt verboden, en dan? Dan krijg je zeer waarschijnlijk nog allerlei uitspattingen.

Over Mein Kampf weet ik eigenlijk niet veel te zeggen, alleen dat het door Hitler geschreven is, maar qua inhoud weet ik er niets van (evenals trouwens de koran). Dus ik heb hier geen mening over.
refo

Bericht door refo »

Mein Kampf is een gevaarlijk boek geweest. Maar of verbieden nu nog zo zinvol is? Zou ik het eerst moeten lezen. :mrgreen:
Als de koran nu verboden wordt is het volgende boek de Bijbel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik heb gestemd op allebei toestaan uit realistisch oogpunt. Het is nonsens dat je de koran zou kunnen verbieden. Het verbod op Mein Kampf is tegenwoordig ook een lege huls.
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om je op boeken te richten. Als er iets fout gaat gebeurt dat in de hoofden van de lezers. Probeer, zoveel als dat mogelijk is natuurlijk, je daar op te richten als overheid.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Mein Kampf is een gevaarlijk boek geweest. Maar of verbieden nu nog zo zinvol is? Zou ik het eerst moeten lezen. :mrgreen:
Als de koran nu verboden wordt is het volgende boek de Bijbel.
Ik ben ook geen voorstander van het verbieden van de koran, maar niet om reden van angst voor een eventueel daaropvolgend verbod van de Bijbel.
Adorote

Bericht door Adorote »

Juist verboden boeken worden volop gelezen,dus niets verbieden , men moet overal kennis van nemen,en iedereen weet wat goed en slecht is dus ook bij boeken.
jvdg

Bericht door jvdg »

Adorote schreef:Juist verboden boeken worden volop gelezen,dus niets verbieden , men moet overal kennis van nemen,en iedereen weet wat goed en slecht is dus ook bij boeken.
Is dat werkelijk zo?

Zie de val van de mens: zij kenden goed en kwaad......
jvdg

Bericht door jvdg »

Mein Kampf blijft toch op zwarte lijst

DEN HAAG - Onderwijsminister Ronald Plasterk is niet van plan om het boek Mein Kampf van Adolf Hitler van de zwarte lijst te halen. Dat heeft hij woensdag gezegd.

De bewindsman nuanceert daarmee zijn eerdere uitlating over het gewraakte boek.

BRON: NU.nl
plebe

Bericht door plebe »

jvdg schreef:Mein Kampf blijft toch op zwarte lijst

DEN HAAG - Onderwijsminister Ronald Plasterk is niet van plan om het boek Mein Kampf van Adolf Hitler van de zwarte lijst te halen. Dat heeft hij woensdag gezegd.

De bewindsman nuanceert daarmee zijn eerdere uitlating over het gewraakte boek.

BRON: NU.nl
Gelukkig!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

Jongere schreef:I. Als er iets fout gaat gebeurt dat in de hoofden van de lezers.
Die foutieve gedachtengangen worden overigens wél aangewakkerd door het lezen van dit soort kost, ongeacht of het Mein Kampf of de Koran is.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

het is ook een beetje een wassen neus natuurlijk, dat verbod. 10 seconden googlen en ik had de nederlandse vertaling van mijn kampf...... :roll:
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:het is ook een beetje een wassen neus natuurlijk, dat verbod. 10 seconden googlen en ik had de nederlandse vertaling van mijn kampf...... :roll:
Het lukt zelfs onervaren internetters binnen een minuut, aldus het RD-commentaar gisteravond.
Plaats reactie