Gereformeerde fietsers vrezen nudisten

memento

Bericht door memento »

Weet iemand misschien of de toegang tot deze attractie gratis is?
Ik krijg namelijk steeds meer zin om dit "kleurige" spektakel te gaan aanschouwen....
Neej, je word wel verwacht wat bij te dragen aan één van de acties, je kan kiezen tussen:
1. de Kerk naar buiten (actie jeugdbond GG)
2. In onze blote kont de wereld rond (actie Nederlandse Nudisten Vereniging)
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door memento
Weet iemand misschien of de toegang tot deze attractie gratis is?
Ik krijg namelijk steeds meer zin om dit "kleurige" spektakel te gaan aanschouwen....
Neej, je word wel verwacht wat bij te dragen aan één van de acties, je kan kiezen tussen:
1. de Kerk naar buiten (actie jeugdbond GG)
2. In onze blote kont de wereld rond (actie Nederlandse Nudisten Vereniging)
In beide gevallen word je uitgekleed.:,

[Aangepast op 5/6/04 door wim]
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Staat er niets in de Bijbel om de naakten te kleden??? Nu de kans om er praktisch gehoor aan te geven.
Ik moet denken aan Noach....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Genesis 9:20-27

En Noach begon een akkerman te zijn, en hij plantte een wijngaard. En hij dronk van dien wijn, en werd dronken; en hij ontblootte zich in het midden zijner tent. En Cham, Kanaans vader, zag zijn vaders naaktheid, en hij gaf het zijn beiden broederen daarbuiten te kennen. Toen namen Sem en Jafeth een kleed, en zij legden het op hun beider schouderen, en zij gingen achterwaards, en bedekten de naaktheid huns vaders; en hun aangezichten waren achterwaards gekeerd, zodat zij de naaktheid hun vaders niet zagen. En Noach ontwaakte van zijn wijn; en hij merkte wat zijn kleinste zoon hem gedaan had. En hij zeide: Vervloekt zij kanaan; een knecht der knechten zij hij zijn broederen! Voort zeide hij: gezegend zij de Heere, de God van Sem; en kanaan zij hem een knecht! God breide Jafeth uit, en hij wone in Sems tenten! En Kanaan zij hem een knecht!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat me opvalt is dat de barmhartigheid van Sem en Jafeth beloond wordt. Cham werd vervloekt... Ook valt me de bescheidenheid van Sem en Jafeth op. Ze liepen achteruit om hun vader te bedekken, zodat ze hem niet naakt konden zien liggen... Best heel erg integer.... !!! Maar wat me wel verbaasd... het gaat hier om 2 dingen, Noach lag naakt en was dronken...
maar over die dronkenschap vroeg hij geen vergeving... Toch mocht Noach zijn zonen zegenen... en zijn zoon vervloeken...

Ik denk zelf als we deze geschiedenis lezen dat we moeten zijn als Sem en Jafeth, dus niet gaan kijken die 12e juni om "even te lachen" "te zien hoe belachelijk die lui er bij fietsen..." "om een stukje puur natuur te bewonderen" maar wel om inderdaad ze te kleden en barmhartigheid te tonen.... Op welke manier we dit het beste kunnen doen... misschien heel letterlijk... maar misschien ook inderdaad wat England zegt, evangeliseren...

(trouwens breekie... 12 juni... zit je dan niet in Arnhem????)
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door lily
die mensen dat moet vreezen, vreezd niet
en anders om. In hel zal die fietzers voor a covering voor hun bloten billen schreuwen, maar zal het niet vinden.
Lily... het is makkelijk om te veroordelen... hoevaak doen we dat niet? Je kan schreeuwen dat die mensen in de hel terrecht komen... maar je mag je er niet over verheugen... of een beetje lacherig over doen. Ik vind dat je te grote woorden gebruikt. Wees barmhartig en kleed de mensen, ga met ze ingesprek en hou het oordelen over aan God!

Daphne
Daphne

Bericht door Daphne »

I am simply stating a fact, that mensen daat gaat door fietzen met bloten billen komt in de hel.
Lily... ik weet wel dat je dat als feit zegt... maar bewijs dat feit eens... Zou je me een tekst kunnen geven?

Ik weet nog niet zo net wat jij beweerd. Het is bekend dat wie bewust zondigd tegen de Heilige Geest en Jezus Christus niet ziet als jouw persoonlijk verlosser die voor onze zonden (waar ook in je naakie fietsen onder valt lijk me...) is gestorven, om ons vrij te pleiten van zonden... dan mag je vrezen om naar de hel te gaan. Maar ik ben er van overtuigd he Lily... dat als men schuld beleid... dat er vergeving mogelijk is....
england

Bericht door england »

Inderdaad, daphne! Maar hoe zullen ze het weten als niemand het hun verteld? Denk je dat misschien iemand van de GerGem met hun in gesprek zou durven gaan? Er zitten er een paar bij die in de verpleging werken, die zouden niet meer moeten schrikken, toch?
Maar ik denk dat dta heel goed zou zijn! Zo van, waarom den jullie dit?
In plaats van zelf maar even voor God spelen, en ze allemaal naar de hel te verbannen... There, but for the grace of God, go I, Lily, ken je dat zinnetje...?
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door england
Inderdaad, daphne! Maar hoe zullen ze het weten als niemand het hun verteld? Denk je dat misschien iemand van de GerGem met hun in gesprek zou durven gaan? Er zitten er een paar bij die in de verpleging werken, die zouden niet meer moeten schrikken, toch?
Maar ik denk dat dta heel goed zou zijn! Zo van, waarom den jullie dit?
In plaats van zelf maar even voor God spelen, en ze allemaal naar de hel te verbannen... There, but for the grace of God, go I, Lily, ken je dat zinnetje...?
Het zou mooi zijn als mensen dit zouden doen... maar beetje jammer... meestal kiest de mens voor zichzelf... (althans... als ik om me heen kijk) Zouden er geen bestraffende blikken komen van "mede GerGemmers" als er mensen op afstappen? Ik denk van wel.... Ik heb n collega... die zo verschrikkelijk veroordeeld... "nou met hem wil ik echt niet in 1 ruimte zijn... en helemaal niet als er mensen in de buurt zijn die ik ken... k schaam me d..d! K zou willen dat we dit taboe konden doorbreken... maar hoe? Waarom zijn we bang dat er mensen "iets slechts van me denken of zeggen"?
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik zie het probleem niet zo, ik zou zeggen Fietsen en laten fietsen. En het feit dat je al dan niet gekleed fietst zegt niets over je geloof. Google maar eens met "Naturisme" Dan vind je ook Christen naturisten websites.
En Lily, er worden op 8 plaatsen in de States ook naked bike ride tochten gereden!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
takkie

Bericht door takkie »

je zou b.v. bij de start folders kunnen neerleggen als je ze helemaal niet wilt zien, of je zonnebril op ofzo, het zal natuurlijk wel onwijs wit zijn al die mensen, dat scheelt al wat.
Jammer dat Lily zo reageert, ik vind het ook afschuwelijk dat het gebeurt natuurlijk, maar je kunt die mensen niet gelijk veroordelen.
Gelukkig hebben we een God die niet alleen de goede mensen eruit kiest, maar juist de tollenaren en de hoeren. Wie zal het zeggen wie er bij die schare zal zijn die niemand tellen kan.
Je kunt beter bidden of ze nog tot inkeer mogen komen en God gaan zoeken
Andre

Bericht door Andre »

I am simply stating a fact, that mensen daat gaat door fietzen met bloten billen komt in de hel.
een waarschuwend woord in liefde gebracht, is hier wel op zijn plaats.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door takkie
je zou b.v. bij de start folders kunnen neerleggen als je ze helemaal niet wilt zien, of je zonnebril op ofzo, het zal natuurlijk wel onwijs wit zijn al die mensen, dat scheelt al wat.
Jammer dat Lily zo reageert, ik vind het ook afschuwelijk dat het gebeurt natuurlijk, maar je kunt die mensen niet gelijk veroordelen.
Gelukkig hebben we een God die niet alleen de goede mensen eruit kiest, maar juist de tollenaren en de hoeren. Wie zal het zeggen wie er bij die schare zal zijn die niemand tellen kan.
Je kunt beter bidden of ze nog tot inkeer mogen komen en God gaan zoeken
helemaal mee eens :u:u:u:u:u:u
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Ik zie het probleem niet zo, ik zou zeggen Fietsen en laten fietsen. En het feit dat je al dan niet gekleed fietst zegt niets over je geloof. Google maar eens met "Naturisme" Dan vind je ook Christen naturisten websites.
En Lily, er worden op 8 plaatsen in de States ook naked bike ride tochten gereden!!!
Persoonlijk heb ik totaal geen behoefte die sites te bezoeken, maar ik vraag me af hoe christenen zo'n levenswijze kunnen verantwoorden vanuit de bijbel????
Iemand een idee?
Plaats reactie