Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Staat er niets in de Bijbel om de naakten te kleden??? Nu de kans om er praktisch gehoor aan te geven.
Ik moet denken aan Noach....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Genesis 9:20-27
En Noach begon een akkerman te zijn, en hij plantte een wijngaard. En hij dronk van dien wijn, en werd dronken; en hij ontblootte zich in het midden zijner tent. En Cham, Kanaans vader, zag zijn vaders naaktheid, en hij gaf het zijn beiden broederen daarbuiten te kennen. Toen namen Sem en Jafeth een kleed, en zij legden het op hun beider schouderen, en zij gingen achterwaards, en bedekten de naaktheid huns vaders; en hun aangezichten waren achterwaards gekeerd, zodat zij de naaktheid hun vaders niet zagen. En Noach ontwaakte van zijn wijn; en hij merkte wat zijn kleinste zoon hem gedaan had. En hij zeide: Vervloekt zij kanaan; een knecht der knechten zij hij zijn broederen! Voort zeide hij: gezegend zij de Heere, de God van Sem; en kanaan zij hem een knecht! God breide Jafeth uit, en hij wone in Sems tenten! En Kanaan zij hem een knecht!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wat me opvalt is dat de barmhartigheid van Sem en Jafeth beloond wordt. Cham werd vervloekt... Ook valt me de bescheidenheid van Sem en Jafeth op. Ze liepen achteruit om hun vader te bedekken, zodat ze hem niet naakt konden zien liggen... Best heel erg integer.... !!! Maar wat me wel verbaasd... het gaat hier om 2 dingen, Noach lag naakt
en was dronken...
maar over die dronkenschap vroeg hij geen vergeving... Toch mocht Noach zijn zonen zegenen... en zijn zoon vervloeken...
Ik denk zelf als we deze geschiedenis lezen dat we moeten zijn als Sem en Jafeth, dus niet gaan kijken die 12e juni om "even te lachen" "te zien hoe belachelijk die lui er bij fietsen..." "om een stukje puur natuur te bewonderen" maar wel om inderdaad ze te kleden en barmhartigheid te tonen.... Op welke manier we dit het beste kunnen doen... misschien heel letterlijk... maar misschien ook inderdaad wat England zegt, evangeliseren...
(trouwens breekie... 12 juni... zit je dan niet in Arnhem????)