In bepaalde kringen wel ja.....geledu schreef: Juist !
Menigmaal komt dat broekdragen enz juist voort uit een provocerende houding van ; kijk mij eens ...

Het is nog steeds zo. Al moet ik erbij zeggen dat ik nieteens op een tweede gesprek ben geweest. Ik was ook 18+ toen ik weer naar die school ging. Ik had eigenlijk nooit moeilijkheden. Owja 1 keer toen was ik al bijna een jaar getrouwd en moest naar dokter. Ik gaf dit door en toen werd gezegd: Kun je een briefje van je moeder mee nemen? Ik zei ja ik zal vragen of ze hem voldoende gefrankeerd naar me op stuurd. De docent moest lachen om zijn eigen domheid. Maar goed, als je niet de randjes opzoekt doet de school dat ook niet! Betekend niet dat ik het altijd met de visie van school eens ben, maar dat is iets anders. Zo lang ik daar op school zit, wil ik me aan hun regels houden. Wel is feit dat ik onze evt. kinderen never naar die school zou sturen!Lassie schreef:je moet altijd voordat je op het HB collega aangenomen wordt een formulier in vullen.uitgeworpen schreef:Is het niet zo dat ze pkn-ouders, e.a, kritischer bekijken en ondervragen op die scholen? Over T.V bijv...
Kerkgenootschap,
Heb je een TV,
Heb je internet,
etc. zulke vragen!
nav. de antwoorden, bepaalde school of je voor een (extra) gesprek moet.
zo ging het in mijn tijd er aan toe. Het kan zijn dat de regels wat strakker geworden zijn!
In reformatorische kringen wel , ja.JolandaOudshoorn schreef:In bepaalde kringen wel ja.....geledu schreef: Juist !
Menigmaal komt dat broekdragen enz juist voort uit een provocerende houding van ; kijk mij eens ...
Onjuist!geledu schreef:Juist !BJD schreef:Ik ben helemaal niet per definitie tegen een broek maar om het zo cynisch te stellen gaat mij wat ver. Zo ik ken er genoeg die inderdaad met betrekking daartoe tot venijngeving, vijandschappen, twisten, tweedracht en toorn een broek dragen. Als zo iemand dan ergens komt waarvan zij weet dat men er op tegen is en past daarom zijn gedrag/kleding aan dan zegt dat inderdaad nogal wat over haar gehalte aan liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.Unionist schreef: Sterker nog, als je die dingen wél doet, en bovendien nog een radio hebt, ritmisch zingt en je snor niet afscheert, blink je uit in overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid, afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen, nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijken.![]()
Zo zit mijn zoontje op een basisschool waar de meisjes rokjes aan moeten. Je kan vinden wat je er van vind maar als je dan als moeder je kind in een broek komt ophalen getuigt dat van disrespect jegens de school...
helemaal mee eens!vlinder schreef:Het is nog steeds zo. Al moet ik erbij zeggen dat ik nieteens op een tweede gesprek ben geweest. Ik was ook 18+ toen ik weer naar die school ging. Ik had eigenlijk nooit moeilijkheden. Owja 1 keer toen was ik al bijna een jaar getrouwd en moest naar dokter. Ik gaf dit door en toen werd gezegd: Kun je een briefje van je moeder mee nemen? Ik zei ja ik zal vragen of ze hem voldoende gefrankeerd naar me op stuurd. De docent moest lachen om zijn eigen domheid. Maar goed, als je niet de randjes opzoekt doet de school dat ook niet! Betekend niet dat ik het altijd met de visie van school eens ben, maar dat is iets anders. Zo lang ik daar op school zit, wil ik me aan hun regels houden. Wel is feit dat ik onze evt. kinderen never naar die school zou sturen!Lassie schreef:je moet altijd voordat je op het HB collega aangenomen wordt een formulier in vullen.uitgeworpen schreef:Is het niet zo dat ze pkn-ouders, e.a, kritischer bekijken en ondervragen op die scholen? Over T.V bijv...
Kerkgenootschap,
Heb je een TV,
Heb je internet,
etc. zulke vragen!
nav. de antwoorden, bepaalde school of je voor een (extra) gesprek moet.
zo ging het in mijn tijd er aan toe. Het kan zijn dat de regels wat strakker geworden zijn!
Precies! Dat ligt er duimendik bovenop. Je ziet ze gewoon opzichtig doen met die broeken. Logisch ook dat menig knot-in-haar-vrouw daar met afschuw en minachting naar zal moeten kijken.geledu schreef:Juist !
Hoe kan ik zo stom zijn om zo'n reformatorische visie hier op een refoforum te posten.wim schreef:Precies! Dat ligt er duimendik bovenop. Je ziet ze gewoon opzichtig doen met die broeken. Logisch ook dat menig knot-in-haar-vrouw daar met afschuw en minachting naar zal moeten kijken.geledu schreef:Juist !
Ook ik mis het kotsemoticon.
Je zal ongetwijfeld op mij doelen , je hebt nog gelijk ook .....BDS '73 schreef:
Opvallend ook dat juist zwakke broeders die gave schijnen te bezitten.
Op dit forum word gevraagd de 3 formulieren van enigheid te onderschrijven, waarin de reformatorische leer vervat word. Het verbieden van het dragen van een broek heeft echter niets met de reformatorische leer te maken, maar enkel met een lokaal Nederlands refo-subcultuurtje.geledu schreef:Hoe kan ik zo stom zijn om zo'n reformatorische visie hier op een refoforum te posten.
Idd, ik had beter moeten weten ..........
Toen was het gelukkig nog niet nodig om je te verdedigen tegen mensen waar je van zou verwachten dat ze het zelfde denken.......wim schreef:Ja, de reformatoren hadden het er ook al over dat menig broekdragende vrouw dat alleen maar doet om te provoceren.geledu schreef: Hoe kan ik zo stom zijn om zo'n reformatorische visie hier op een refoforum te posten.
wijze woorden Philpot.J.C. Philpot schreef:Op dit forum word gevraagd de 3 formulieren van enigheid te onderschrijven, waarin de reformatorische leer vervat word. Het verbieden van het dragen van een broek heeft echter niets met de reformatorische leer te maken, maar enkel met een lokaal Nederlands refo-subcultuurtje.geledu schreef:Hoe kan ik zo stom zijn om zo'n reformatorische visie hier op een refoforum te posten.
Idd, ik had beter moeten weten ..........
De bijbel geeft enkel aan dat mannen mannenkleren, en vrouwen vrouwenkleren moeten dragen. In de bijbelse tijd hadden mannen een mannenrok, en vrouwen een vrouwenrok aan. In onze cultuur hebben mannen een mannenbroek aan, en vrouwen een vrouwenbroek. Zolang een vrouw een nette en zedige vrouwenbroek draagt is er bijbels gezien niets aan de hand, en heeft geen mens het recht om hier wat van te zeggen. Als een vrouw weet dat haar omgeving hier moeite mee heeft hoort ze een rok te dragen om deze mensen te ontzien, maar dat mag niet door de pro-rok groep worden gebruikt om anderen een onbijbels juk op te leggen.
ps. ondanks dat de bijbel het niet verplicht, prefereer ik het dragen van een rok door vrouwen.