Je slaat door BDS!BDS '73 schreef:Goed, dus als ik ruzie maakmet mijn vrouw is dat tragisch, maar het is nou eenmaal niet anders, want tenslotte kan ik het goede niet willen.Oude Paden schreef:Om met jouw woorden te spreken: Inderdaad hebben wij lak aan wat God wil. We willen niet kunnen en we kunnen niet willen.BDS '73 schreef:Mooie vrome woorden allemaal, maar ondertussen blijven we heerlijk doen wat we al jaren doen en we hebben lak aan wat God wil.
Wil Hij dat wij één worden? Ja of Nee?
Zo nee, laten wij dan verder gaan met scheuren
Zo ja, laten wij ons dan diep schamen, vergeving vragen en de eenheid herstellen.
Wij hoeven niet te wachten op een teken uit de hemel, we hebben ZIjn Woord. En daarin staat genoeg. En dan moeten we niet gaan zitten bazelen van: Hij geeft wel een seintje als het tijd is en dan doen we het. Dat is gewoon vrome camouflage van onze ongehoorzaamheid.
Maar daarmee moet je niet op zo'n lompe wijze de mens zijn verantwoordelijkheid aan de kaak stellen.
Alsof de goede eigenschap van liefde en eensgezindheid bij ons te vinden is!
Gewoon effe doen is er niet meer bij! Beseffen we dat wel.
Het past ons meer te vragen om een liefdevol en eensgezind hart. Alleen in de weg waarin God met zijn Geest meekomt zal het een vruchtbare samenwerking zijn.
Hiermee stel ik absoluut niet dat we geen samenwerking moeten zoeken! Alleen onder ebding van zijn Geest!
Kom nou.
Wij kunnen wel degelijk met ons verstand en onze wil gehoorzamen aan Gods geboden. Zou Hij dat niet willen zegenen?
En.. stel dat Hij besloten heeft om op deze manier te werken?
We hebben het hier over geestelijke zaken. En "gewoon doen" is in deze geestelijke materie niet van toepassing. Anders gezegd: We moeten waar mogelijk contacten en samensprekingen stimuleren, maar alleen onder de inwachting van Zijn Geest. Jouw manier van benaderen is m.i. erg kort door de bocht.
Natuurlijk is de mens met verstand en wil begiftigd!