Bidden op je werk

Ik bid op mn werk

Ja natuurlijk
32
89%
Nee... omdat... (verklaar je nader!)
4
11%

Totaal aantal stemmen: 36

Duuk

Bericht door Duuk »

Ik vind het persoonlijk niet nodig om stilte te vragen omdat ik moet bidden. Waarom moet het stil zijn? Ik zeg wel dat ik gewend ben te bidden en dat is nooit een probleem.

Uit praktisch oogpunt bid en dank ik alleen vóór het eten. Dat deed Jezus overigens ook.
myster

Bericht door myster »

Daphne schreef:kíjk... dat begrijp ik dus niet. Wat is het toch allemaal vanuit ons zelf geredeneerd...
'Ik kan me niet concentreren'
'Ik vind het te veel herrie....'
'Ze vinden het vervelend als ik te lang bid'

Ooit over na gedacht wat God ervan vind? 'Sorry hoor nu effe niet, t is nu te veel herrie... !' :?

Wat kan het mij schelen of mensen 'lang' moeten wachten als ik met mijn Vader praat.
Het hoeven ook geen lange conversaties te zijn dan lijkt het inderdaad alsof je op de hoeken van de straat staat te prevelen... Maar een paar tellen van innerlijke rust, tijd vrij maken voor onze Vader is dat nou echt zo lastig in een volle kantine?! :? :?:
Sorry Daphne, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Heb je je ooit wel eens afgevraagd wat God ervan vindt dat jij niet de moeite neemt om een stil plekje op te zoeken, afgezonderd van je collega's, om Zijn zegen te vragen. Want praktisch gezien is het gewoon een feit, dat als je in een bomvolle, rumoerige kantine probeert te bidden, je moeite hebt om je te concentreren. En dat vind ik dus niet gepast.
Daphne

Bericht door Daphne »

myster schreef: En dat vind ik dus niet gepast.
Ach myster, je wilt t begrijpen of je wilt t niet begrijpen :wink:
Adorote

Bericht door Adorote »

Vreemde draad het gezeur over dat het in de kantine stil moet zijn ,of in de eetschuur van een of ander kantoot gebouw, en als dat niet zo is doet men het maar niet bidden ,allemaal uit vluchten.Bidden kan men altijd daar hoef het niet stil voor te zijn, en je kan dat ook niet vragen.

Als men je het Evangelie niet schaamt dan bidt men gewoon in kantine of aan de bar of in de eetschuur van het kantoor,bidden hoort bij het dagelijkse leven van alle dag .Wil men in stilte bidden ga dan naar een Kerk of doe dat thuis.Maar bidden kan over al en waar dan ook.

Trouwens niemand kijkt gek op als men in het openbaar bidt, men vindt het heel normaal en dat is het ook bidden .
Duuk

Bericht door Duuk »

Daphne schreef:
Gian schreef:
Daphne schreef:
Ooit over na gedacht wat God ervan vind? '
Wat vind God er dan van?
Wat denk jij :?:
Heb je een speciaal lijntje met God? Vertelt Hij je meer dan aan anderen?
Het verbaast me hoe vaak mensen kunnen invullen hoe God denkt, wat tot Zijn eer is en niet. Wij denken vaak veel te menselijk over God. God vraagt ons leven en ons hart. Hoe wij dat invullen is aan ons, binnen de grenzen van wat Gods Woord ons aangeeft.
Marnix

Bericht door Marnix »

Daphne schreef:

Jij wel dan? De een bidt in de kantine en doet het ter ere van God, de ander doet het daar juist niet en doet dat ter ere van God. Is de een minder dan de ander? Doet de een het beter dan de ander? Volgens mij niet. Zo kwam het wel een beetje over: Als je niet in de kantine bidt is er iets grondig mis. Dat wordt tegengesproken. Daar ben ik het ook mee eens.

Wat zou Myster dan niet willen begrijpen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
myster

Bericht door myster »

Daphne schreef:

Ik schaam me er niet voor een christen te zijn.
Maar ik heb zelf moeite met het lawaai om me heen als ik bid. (Maar dat had ik al geschreven). Daarom bid ik op een afgezonderde plaats.
Plaats reactie