Zo nee... waarom niet? Zo ja... mag je ook wat bij vertellen

[/font][/align]
Ja. en niet alleen voor het eten, het werk is net zo belangrijk.Daphne schreef:[align=center][font=Comic Sans MS]Bidden jullie voor het eten op het werk?
Zo nee... waarom niet? Zo ja... mag je ook wat bij vertellen![]()
[/font][/align]
Ja, Daphne, we hebben veel redenen om het zichtbaar bidden onzichtbaar te maken.Daphne schreef:kíjk... dat begrijp ik dus niet. Wat is het toch allemaal vanuit ons zelf geredeneerd...
'Ik kan me niet concentreren'
'Ik vind het te veel herrie....'
'Ze vinden het vervelend als ik te lang bid'
Ooit over na gedacht wat God ervan vind? 'Sorry hoor nu effe niet, t is nu te veel herrie... !'![]()
Wat kan het mij schelen of mensen 'lang' moeten wachten als ik met mijn Vader praat.
Het hoeven ook geen lange conversaties te zijn dan lijkt het inderdaad alsof je op de hoeken van de straat staat te prevelen... Maar een paar tellen van innerlijke rust, tijd vrij maken voor onze Vader is dat nou echt zo lastig in een volle kantine?!![]()
Bidden is praten met God. Dan ga ik niet een schietgebedje afraffelen omdat ik in een kantine vol mensen zit. Ik wil we kunnen concentreren en er de tijd voor kunnen nemen. Wat God daar van vindt? Ik lees in de Bijbel een hoop hier over. Jezus trekt zich terug om te bidden, en neemt er dan de tijd voor. Jezus die zegt: Ga maar niet in het openbaar bidden om daarmee te laten zien hoe goed je bent, maar als je bidt, ga dan in je binnenkamer, in het verborgene. Mooi is ook bijvoorbeeld Psalm 25, een gebed dat begint met: Tot u hef ik mijn ziel op. Je richten op God.Daphne schreef:kíjk... dat begrijp ik dus niet. Wat is het toch allemaal vanuit ons zelf geredeneerd...
'Ik kan me niet concentreren'
'Ik vind het te veel herrie....'
'Ze vinden het vervelend als ik te lang bid'
Ooit over na gedacht wat God ervan vind? 'Sorry hoor nu effe niet, t is nu te veel herrie... !'![]()
Ik doe dat wel, maar op het werk niet voor het eten, dan kies ik momenten waarop ik in alle rust met God kan praten, dat vind ik prettiger.... wat is daar mis mee? Het hoeft van Hem niet per se voor het eten hoor. Waarom krijg ik dat idee toch een beetje....Wat kan het mij schelen of mensen 'lang' moeten wachten als ik met mijn Vader praat.
Het hoeven ook geen lange conversaties te zijn dan lijkt het inderdaad alsof je op de hoeken van de straat staat te prevelen... Maar een paar tellen van innerlijke rust, tijd vrij maken voor onze Vader is dat nou echt zo lastig in een volle kantine?!![]()
Zo onbijbels is het dus ook weer niet om het bidden onzichtbaar te maken.... je moet het niet doen omdat mensen het dan zien... je hoeft het daarom ook weer niet te laten. Maar bidden is geen evangelisatiemiddel waarmee je iets moet laten zien, het is je persoonlijke praten en wandelen met God.jndg schreef:Ja, Daphne, we hebben veel redenen om het zichtbaar bidden onzichtbaar te maken.
Als we een recht besef mogen hebben van de Gever en Zijn gaven is er niets wat ons tegenhoudt openlijk daarvoor uit te komen.
Dat is dan inderdaad weer wat anders. Persoonlijk probeer ik niet te bidden en dan mensen uit te leggen waarom ik dat doe, maar te leven zoals Jezus het leerde, en op die manier Gods liefde uit te stralen en mensen als het ze opvalt (of als we het gewoon over geloof en overtuiging/levensopvatting hebben) over Hem te vertellen. Maar goed, niks mis mee wat je beschrijft en ik wens je toe dat je kracht mag krijgen bij je worsteling en je veel mensen over onze God mag vertellen.Ik weet mezelf schuldig hieraan, ondanks alle redenen die het onzichtbare gebed lijken te rechtvaardigen.
Als ik vraag om stilte weet ik dat mijn gebed wordt gerespecteerd, omdat een ieder weet (?) dat ik in dezen serieus ben.
En toch schiet ik tekort, omdat ik niet goed doorgeef wat mij tot zo'n gebed beweegt.
herkenbaar... daarom moet God steeds wassen en wij minder worden. Laten we maar veel om zijn hulp vragen, en wanneer je dat nou precies doet is niet het belangrijkste.Vaak heb ik mogen ervaren dat het uitkomen voor Hem heel gemakkelijk mocht gaan, en toch ervaar ik het nog steeds als moeilijk om dit te doen.
Dwaas hè.